KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
FUNKCJA PERSONALNA.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Twoim kandydatem na przewodniczącego!
Ekonomika procesów logistycznych
Metodyka nauczania informatyki
Co to znaczy zapomnieć ? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca.
U fryzjera.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Wiek średni Włącz audio, please!.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
O korzeniach i skrzydłach…
STATYSTYKA W NASZEJ SZKOLE
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Szkoła Promująca Zdrowie
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.
TIK w pracy nauczyciela
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Treści kształcenia.
LIDER.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
PROFILE KLAS PIERWSZYCH LO W ROKU SZKOLNYM
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów. Szukasz ciekawych praktyk? Administracja rządowa przygotuje ponad miejsc praktyk dla studentów w.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Zygmunt Korzeniewski. Zasady poprawnego komunikowania są:  ułatwieniem,  przejawem kultury w kontaktach oficjalnych.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Co to znaczy zapomnieć? Co to znaczy zapomnieć? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca. 3. Nie pamiętać o Kimś kto powinien zostać w pamięci.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Klasyczna i neoklasyczna szkoła w ekonomii a szkoła historyczna OŚWIECENIE (porządek naturalny; natura ludzka; indywidualna wolność; uniwersalne prawa)
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Wolność – kocham i rozumiem
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Coraz większego znaczenia nabierają kwestie historycznej tożsamości
KLASA Społeczno-prawna
Cel lekcji dla ucznia Na dzisiejszej lekcji, pracując indywidualnie i w parze, nauczysz się redagować ogłoszenie, by wykorzystać tę umiejętność.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Zapis prezentacji:

KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej „Kultura organizacji jest sposobem myślenia i działania, który muszą poznawać nowi członkowie i przynajmniej częściowo go zaakceptować, jeśli sami chcą być zaakceptowani jako pracownicy” E. Jacques posiada aspekt niematerialny i materialny jest niezależna od oficjalnych reguł, ale przestrzegana z powodu istnienia sankcji społecznych

Kultura studiowania Motywy podjęcia studiów Organizacja studiów (system oceniania, strategie nauczycieli) Metody/formy/strategie studiowania Interpretacja istoty studiowania Style uczenia się Narzędzia wykorzystywane w studiowaniu Udział w życiu studenckim, organizacjach studenckich Zasady obowiązujące w trakcie studiowania Aktywność pozauczelniana Ćwiczenia – zdobywanie wiedzy; klimat społeczny – przykłady wypowiedzi; klimat zdobywania wiedzy

Kultura studiowania - uwarunkowania STUDENT Kultura jednostki Indywidualne dążenia, aspiracje, cele życiowe Predyspozycje osobowościowe NAUCZYCIEL Kwalifikacje/Kompetencje Osobowość

Kultura studiowania - uwarunkowania UCZELNIA Kultura uczelni Misja, wizja, filozofia Sposób zarządzania uczelnią Struktura uczelni System studiowania (elastyczność) PAŃSTWO/SPOŁECZEŃSTWO Kultura narodowa Polityka edukacyjna państwa System szkolnictwa wyższego

Kultura studiowania - uwarunkowania KS

4 Koncepcje procesu uczenia się Zapamiętywanie przestudiowanych faktów – A, B Rozumienie znaczenia tego co się przestudiowało – C, D Umiejętność wykorzystania przestudiowanych problemów – D, E Stawanie się coraz bardziej świadomą i kompetentną osobą, nie tylko w ramach studiowanych tematów – F, G

Nauczyciel nauczycielowi nierówny, czyli osobowości pedagogiczne Źródło: M. Taraszkiewicz - Szkoła na nowo przemyślana 1. "Nauczyciel - Filozof" Narracja: Wiem, że nic nie wiesz... 2. "Nauczyciel - Roentgen" Narracja: Widzę, że nic nie wiesz! 3. "Nauczyciel - Prognostyk" Narracja: Do niczego się nie nadajecie. Zobaczycie, skończycie na bruku! 4. "Nauczyciel - Pesymista" Narracja: "I tak się tego nie nauczysz" 5. "Nauczyciel - Inkwizytor" Narracja: "No widzisz, a jednak nie umiesz! Złapałem cię" 6. "Nauczyciel - Generalizator" Narracja: "Twój brat był kiepski z historii, więc ty też nie dasz sobie u mnie rady" 7. "Nauczyciel - Encyklopedysta" Narracja: "Zmieniasz kolejność wyrazów. Przeczytaj jeszcze raz tę definicję"

Osobowości pedagogiczne – cd. 8. "Nauczyciel - Esteta" Narracja: "Człowiek, który tak wygląda, w ogóle nie powinien zabierać głosu" 9. "Nauczyciel - Nie - Wierzący w Cuda" Narracja: "Kaktus mi tu wyrośnie, jak zdasz u mnie na 4". 10. "Nauczyciel - Wielbiciel Krzywej Gaussa" Narracja: "Nie mogę postawić tylu dobrych ocen, to będzie podejrzanie wyglądać..." 11. "Nauczyciel - Czuciowiec" Narracja: "Aż mi się źle robi, kiedy patrzę na wasze prace" 12. "Nauczyciel - Hamlet" Narracja: "Więc - wiesz, czy nie wiesz?" 13. "Nauczyciel - Perfekcjonista" Narracja: "Dobrze, ale mogłoby być lepiej"