Katedra Logistyki i Transportu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik logistyk.
Advertisements

SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Zarządzanie logistyczne
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
zarządzanie produkcją
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Definicje operacji.
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
MARKETING STRATEGICZNY
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Zarządzanie projektami
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Sieć i łańcuch dostaw autor: mgr Sylwia Konecka
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Logistyka dystrybucji
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Koszty systemu dystrybucji
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
elseEDU _ ______________________________
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Logistyk.
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie Dystrybucją i Magazynowaniem
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Nowoczesne strategie gospodarki zapasami
Zapis prezentacji:

Katedra Logistyki i Transportu E C R Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu

Efficient Consumer Response Efektywna obsługa klienta ECR Efficient Consumer Response Efektywna obsługa klienta - dla łańcuchów FMCG

ECR ... inspiracje Strategia logistyczna – Quick Response Zarządzanie jakością Doświadczenia branż FMCG

Poziom obsługi rynku a wartość zapasów

ECR to strategia zakładająca ścisłą współpracę producentów, dystrybutorów i detalistów dla jednoczesnego podniesienia jakości obsługi i obniżki kosztów (m.in. dzięki zmniejszeniu zapasów).

Współpraca w łańcuchu dostaw sytuacja obecna

Współpraca w łańcuchu dostaw wg założeń strategii ECR

Oczekiwania wobec logistyki eliminacja kosztów nie związanych z dodawaniem wartości dla klienta dostarczanie towarów w ilościach odpowiadających rzeczywistemu zapotrzebowaniu udokumentowanie pochodzenia towaru i jego drogi do klienta (szybka identyfikacja)

Oczekiwania zgłaszane przez klientów europejskich niskie koszty dostawa na czas duża oferta usług dodających wartości (monitoring, przepakowywanie, konsolidacja itd.) transport przyjazny środowisku

Założenia ECR eliminacja działań nie dodających wartości uznanie zaspokojenia potrzeb ostatecznego klienta za wspólny cel wszystkich współpracujących przedsiębiorstw pełne wykorzystanie informacji wspólne eliminowanie barier w przepływie dóbr i informacji traktowanie czasu przepływu jako miernika sprawności łańcucha dostaw

Cele ECR strategiczny – wzrost udziału w rynku taktyczny – optymalizacja dostaw operacyjny – redukcja kosztów

Elementy strategii ECR

Według komisji ECR kategoria produktów to odmienna i mierzalna grupa produktów i usług, którą można zarządzać jako całością. Dane dobra i usługi mogą być postrzegane jako substytucyjne lub w inny sposób powiązane ze sobą w zaspokajaniu potrzeb klienta Zarządzanie kategorią produktów oznacza odejście od zarządzania każdą marką z osobna do zarządzania całą grupą produktów. Decyzje podejmuje się kompleksowo, mając na uwadze kilka marek, gdyż decyzje podjęte w stosunku do jednej marki mogą mieć wpływ także na inne marki.

Optymalizacja asortymentu polega na: Definiowaniu roli, jaką dany asortyment odgrywa w realizowaniu celów strategicznych kategorii Ocenianiu w jakim stopniu bieżący i planowany asortyment produktów spełnia związane z nim oczekiwania Podejmowaniu decyzji o wycofaniu nieefektywnych produktów i/lub wprowadzeniu produktów, które w większym stopniu pozwolą na realizację celów strategicznych firmy Opracowywaniu wytycznych dla wprowadzenia i promocji nowych produktów Zarządzaniu przestrzenią i rozmieszczeniem produktów na półkach Zapewnieniu nieograniczonego przepływu informacji o asortymencie pomiędzy partnerami handlowymi

Ocena skuteczności promocji prowadzona jest w czterech obszarach Definiowanie celów promocji Produkcja promocyjna: właściwe informowanie o promocji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy ma tak samo duże znaczenie jak wyprodukowanie specjalnych opakowań i produktów promocyjnych Lokalizacja promocji i przeprowadzona na czas dystrybucja produktów promocyjnych Regularna ocena promocji

Zarządzanie dostawami (zarządzanie podażą) ma na celu: Zsynchronizowanie produkcji z rzeczywistym popytem Upowszechnianie przeładunków kompletacyjnych Obniżkę zapasów we wszystkich ogniwach łańcucha (poprzez podniesienie niezawodności procesów) Wprowadzenie zasady ciągłego uzupełniania – szybkiej reakcji na bieżące informacje o sprzedaży Wdrożenie systemu automatycznego zamawiania przez sklepy

Skracając czasy realizacji zamówień producenci mogą zmniejszyć swoja zależność od prognoz długoterminowych, które często okazują się nietrafne i prowadzą do niepotrzebnych kosztów i zapasów Krytyczną sprawą jest potrzeba wprowadzenia systemu harmonogramowania produkcji, który dynamicznie zarządzałby uruchamianiem i wielkością zleceń produkcyjnych, z uwzględnieniem możliwości produkcyjnych i poziomu niezawodności Zsynchronizowana produkcja wymaga zwykle, by producent przestawił 80% swojej produkcji z systemu „stała wielkość – zmienna częstotliwość zleceń produkcyjnych” na system „zmienna wielkość- stała częstotliwość zleceń produkcyjnych”. Częstotliwość uruchamiania zlecenia zależy od jego wielkości i wymogów co do przestawienia urządzeń produkcyjnych

Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment

Dostawca lub odbiorca przejmuje główną odpowiedzialność za prognozowanie sprzedaży, planowanie dostaw i podejmowanie decyzji o wysyłce. Druga strona pełni cześć zadań w tym zakresie

Cele: poprawa poziomu obsługi klienta redukcja „utraconej sprzedaży” zwiększenie rotacji zapasów poprawa punktualności dostaw skrócenie cyklu zamawiania

KPI liczba „out of stock’ów” liczba promocji rotacja zapasów trafność prognoz wypełnienie samochodów wykorzystanie palet liczba zamówień „interwencyjnych”

Centrum kompletacji dostaw

ECR przynosi następujące korzyści Zmniejszenie poziomu zapasów we wszystkich ogniwach łańcucha Skrócenie czasu przepływów Obniżenie kosztów działalności Wyeliminowanie transakcji papierowych i związanych z nimi uciążliwości i pomyłek Podniesienie poziomu obsługi lub utrzymanie dotychczasowego mniejszym kosztem Poprawę zarządzania towarami na półkach Poprawę świeżości produktów, lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, poprawę stopnia wykorzystania transportu

ECR przynosi następujące korzyści

Koncepcje zarządzania w łańcuchach dostaw - ECR Rada ECR Polska - HANDEL

Koncepcje zarządzania w łańcuchach dostaw - ECR Rada ECR Polska - PRODUKCJA