Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Egzamin.
Język C/C++ Funkcje.
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Programowanie obiektowe
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP – cz. 2
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Modelowanie Wieloskalowe
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Podstawy informatyki Powtórka Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Funkcje Grupa: 1A
Kurs Pascala – spis treści
Struktury.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
INFORMATYKA Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski p. 126 I piętro (naprzeciw dziekanatu)
Tablice jednowymiarowe 1
Wykład 1: Wskaźniki Podstawy programowania Programowanie w C
Wstęp do programowania obiektowego
Zadania Bazy danych.
AWK Zastosowania Informatyki Wykład 1 Copyright, 2003 © Adam Czajka.
struct nazwa { lista składników }; Dostęp do składowych struktury Nazwa_Zmniennej_Strukturalnej. Nazwa_Składnika.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Podstawy programowania w języku C i C++
Podstawy informatyki Struktury, operatory, wyjątki
Microsoft Office Excel
Podstawy Programowania
Podstawy programowania
Programowanie strukturalne i obiektowe
Andrzej Repak Nr albumu
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO
Podstawy informatyki 2013/2014
Programowanie obiektowe 2013/2014
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Wstęp do programowania Wykład 8 Łańcuchy, struktury i pliki Metoda dziel i zwyciężaj Metoda zachłanna.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Podstawy informatyki Struktury Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Asocjacja,Kompozycja,Agregacja
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Przypomnienie wiadomości – kilka zadań
Typy wyliczeniowe, kolekcje
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Wskaźniki Elżbieta Labocha.
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
PGO Przeciążanie metod i konstruktorów
Zapis prezentacji:

Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im. Stanisława Staszica Kraków, 10-01-2013 r

Kalendarium zajęć 11-10: Organizacyjne. 18-10: Typy, operatory, instrukcje warunkowe. 25-10: Pętle (zajęcia powtórkowe). 01-11: Wszystkich świętych 08-11: Pętle. 15-11: Tablice i operacje na nich. 22-11: Funkcje, deklaracja, argumenty 29-11: Wskaźniki i referencje. 06-12: Rekurencja i rekurencja (zajęcia powtórkowe). 13-12: Rekurencja i rekurencja (zajęcia powtórkowe). 20-12: Rekurencja i rekurencja. 27-12: Święta 03-01: String – jako tablica char’ów 10-01: Struktury – idea i obsługa. 17-01: Operacje IO – obsługa strumieni. 24-01: Wyjątki – idea i obsługa.

String – tablica charow Aby rozpocząć pracę ze zmiennymi przechowującymi tekst, należy użyć narzędzia: Std::string A także należy dodać plik nagłównowy: #include <string>

String – tablica charow Na zmiennej typu string możemy operować tak samo jak każdej innej zmiennej lub tak jak na tablicy charów odwołując się do poszczególnych elementów w tablicy. Możliwe jest dodawanie (sklejanie) zmiennych typu string jednak nie można sklejać w następujący sposób: string zmienna = „nowy ” + „wyraz”

Struktury Struktury stanowią odwzorowanie elementów świata rzeczywistego w sposób uproszczony rzeczywistości komputerowej. Zamiast tworzyć wielu zmiennych oraz ręczne łączenie ich w grupy, możemy utworzyć strukturę – obiekt, która będzie mieć określone elementy ją opisujące.

Struktury - budowa Przykład budowy: struct nazwa { // definicja struktury typ1 element1; // pola elementów typ2 element2; // struktury … }; struct nazwa obiekt; // deklaracja obiektu

Struktury – odwołanie do elementów struct data { int dzien; int miesiac; int rok; }; struct data dzis; … dzis.dzien = 10; dzis.miesiac = 1; dzis.rok = 2013;

Struktury - elementy dzis.rok = 2013; dzis - nazwa zmiennej; . - operator wyboru pola struktury; rok - nazwa pola struktury; = - operator przypisania 2013 - dowolna wartość odpowiadająca typowi elementu struktury

#typdef Utworzenie obiektu typu struktura wiąże się z użyciem: struct nazwa obiekt; By uniknąć każdorazowego użycia struct możemy utworzyć nowy typ przy pomocy #typdef; #typdef struct data _data; _data obiekt;

Struktury struct _data { int dzien; int miesiac; int rok; }; typdef _data data; data a; typdef struct { } data;

Struktury W języku C++ nazwa oznacznikowa struktury występująca po słowie struct jest pełnoprawną nazwą typu strukturalnego. Nie trzeba używać słowa struct. struct _data { int dzien; int miesiac; int rok; }; data dzis;

Zadanie 1 Napisz program, który tworzy strukturę „Student”, a w niej elementy: „imię, nazwisko, kierunek i wydział”. Utwórz obiekt, uzupełnij poszczególne elementy i wypisz je na ekran w postaci. Imie: <imie> Nazwisko: <nazwisko> Kierunek: <kierunek> Wydział: <wydział>

Zadanie 2 Utwórz strukturę student, a w niej elementy tj. imię, nazwisko, kierunek, wydział itp… . Utwórz funkcję, która pozwoli na wypisanie wszystkich elementów struktury po przekazaniu do niej obiektu zgodnie z formatem z zadania I.

Zadanie 3 Utwórz strukturę samochód, a w niej elementy: marka, model, rok produkcji, pojemność baku, spalanie. Utwórz tablicę obiektów tej struktury, a następnie wybierz ten element tablicy, którego obiekt ma najmniejsze spalanie (możesz wykorzystać tablicę statyczną lub dynamiczną).

Zadanie 4 Utwórz struktury: Autor, która zawiera: imię, nazwisko, rok urodzenia, data śmierci oraz strukturę: Książka o elementach: tytuł, gatunek, autor (wykorzystaj poprzednią strukturę). Napisz program, który umożliwi przy pomocy funkcji wczytanie kilku książek do tablicy różnych autorów, a następnie napisz funkcje sortujące wg tytułu książek, gatunku (podaj gatunek -> zwróć na ekran elementy z tego gatunku), autora.

Utwórz strukturę przedmiot, a w niej: nazwa, prowadzący, oceny; Zadanie 5 Utwórz strukturę student, a w niej elementy: imie, nazwisko, przedmiot, rok studiów. Utwórz strukturę przedmiot, a w niej: nazwa, prowadzący, oceny; Napisz program umożliwiający uzupełnienie przedmiotów należących do danego studenta, oraz obliczanie średnich arytmetycznych z poszczególnych przedmiotów oraz sortowanie wg po najlepszych przedmiotach danego studenta i po najlepszych studentach z danego przedmiotu.