XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Debata 03 kwietnia 2013r. Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Kamila Misiura i Justyna Biłas.
TECHNIKI GŁOSOWANIA: SEJM, SENAT
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Jak powstaje ustawa?.
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
Autorytety wśród młodzieży
Debata szkolna : ` ` Czy potrafie powiedziec - Nie? . Estera Binert,
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
PRZEBIEG DEBATY.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
1. Odtworzenie Filmu Startowego. 2. Oficjalne Otwarcie Debaty przez Marszałków. 3. Powitanie zaproszonych gości. 4.Wystąpienie Wójta Gminy Grębów. 5.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
XIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Transport-jak się poruszasz? Debatę przygotował SU I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Dubois.
Sejm Dzieci i Młodzieży
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Dyrektor w zreformowanej szkole
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Dyrektor I LO im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Polski powiat, gmina- jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej ?
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
DEBATA SZKOLNA.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Wybory w ZS1. Wszystko zaczęło od… Rozgłośnienia akcji poprzez:  Plakaty  Gazetki  Media Szkolne.
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę.
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
DEBATA KODEKS 2.0.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży MARSZAŁEK DEBATY: DAMIAN PASZKOWSKI SEKRETARZ DEBATY: DAMIAN KACZMARCZYK

ZASADY DEBATY - Debata ogniskuje wokół jednozdaniowego hasła - tezy - Mówcy propozycji i opozycji zabierają głos na przemian - Każdy mówca ma maksymalnie dziesięć minut na przemówienie - Debatę zaczyna mówca propozycji, kończy mówca opozycji - W trakcie debaty publiczności przysługuje prawo do głosu - Osoba, która chce zadać pytanie, podnosi rękę i wstaje - wówczas marszałek debaty udziela jej głosu XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

ZASADY DEBATY XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży - Jedna osoba mówi, reszta słucha - Słowo Marszałka (np. odebranie głosu) jest ostateczne - Nie przekrzykujemy się - Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii - Krytykujemy wypowiedzi, a nie osobę - Nie traktujemy krytyki osobiście - Szanujemy siebie nawzajem

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ZASADY DEBATY MARSZAŁEK - jest gospodarzem debaty - obwieszcza początek i koniec dyskusji - zarządza głosowanie - udziela głosu - ma prawo odebrać głos każdemu mówcy oraz - w wypadku szczególnym - wyprosić z sali osobę zachowującą się niewłaściwie

ZASADY DEBATY XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży SEKRETARZ -Informuje mówców, ile czasu zostało na ich wypowiedź - Przeprowadza głosowanie i podlicza wyniki GŁOSOWANIE Głosowanie zostanie przeprowadzone wśród publiczności poprzez podniesienie ręki.

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Panie Marszałku, Panie Sekretarzu, drodzy kontrdebatanci, mili goście…