Sprawiedliwość i efektywność tradycyjnych i skomputeryzowanych metod organizacji masowego naboru do szkół średnich Andrzej P.Urbański Instytut Informatyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

INSTRUKCJA NABORU ELEKTRONICZNEGO
Schemat blokowy M START KONIEC
11. Różniczkowanie funkcji złożonej
INDEKSY I SORTOWANIE ZEWNĘTRZNE
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Sortowanie Zajęcia 13.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Elementy systemu operacyjnego
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Ochrona danych wykład 3.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
opr. Janusz Pleskot Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Torunia
Zbiór do posortowania mieści się w pamięci
Przegląd podstawowych algorytmów
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych system elektroniczny
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Prezentacja i szkolenie
Prezentują:.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2014
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Cześć! Nazywam się Kalesanty Gwizduła i jestem uczniem pierwszej klasy LO. Opowiem Wam, jak się dostałem do mojej szkoły za pomocą Systemu NABÓR Optivum.
KALENDARIUM NABORU – REKRUTACJI
Szkolenie dotyczące naboru elektronicznego do szkół ponadgimnazjalnych dla uczniów kl. III prowadzone przez administratora naboru Pawła Adamczyka.
Nabór do gimnazjów Miasta Poznania w roku szkolnym 2011/12.
Algorytmika.
Harmonogram działań gimnazjalisty. Kandydat – gimnazjalista, uczeń starający się o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej w woj. Małopolskim korzysta z.
WYKONAWCA: AGNIESZKA WOŹNY NABÓR ELEKTRONICZNY DO SZKÓŁ ŚREDNICH.
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 135.  9-22 marca – Rejestracja w systemie wniosku o przyjęcie ucznia oraz złożenie wniosku w wersji papierowej w szkole.
NAJLEPSZY KOMISARIAT ROKU POWIATU POZNAŃSKIEGO KRYTERIA OCENY STYCZEŃ-GRUDZIEŃ 2014.
PREZENTUJE:. DROGA DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Przedstawiają: Danusia Madzia Grażynka Darek Agusia.
1 Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Powtórzenie wyk ł adu 10 Fizyczna organizacja danych w bazie danych. Indeksy.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
PREZENTUJE:. DROGA DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Przedstawiają: Danusia Madzia Grażynka Darek Agusia.
Instrukcja obsługi Systemu vEdukacja Nabór szkoły ponadgimnazjalne Terminy składania dokumentów i rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych Nabór na rok.
Rekrutacja 2015 do szkół ponadgimnazjalnych
Rekrutacja 2015 do szkół ponadgimnazjalnych
Operacje na plikach i folderach
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
Wstęp do programowania Wykład 1
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
PREZENTUJE:. DROGA DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Przedstawiają: Danusia Madzia Grażynka Darek Agusia.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Spotkanie z uczniami klas 3 maj 2015r. REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Rekrutacja 2016 do szkół ponadgimnazjalnych w roku 2016 jest realizowana elektronicznym systemem.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Temat: Tworzenie bazy danych
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017/2018
Do szkół ponadgimnazjalnych 2017
powiat śremski Rekrutacja 2017
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017
Rekrutacja 2016 do szkół ponadgimnazjalnych
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Rekrutacja 2018 do szkół ponadgimnazjalnych
Rekrutacja 2018 do szkół ponadgimnazjalnych
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2019
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Zapis prezentacji:

Sprawiedliwość i efektywność tradycyjnych i skomputeryzowanych metod organizacji masowego naboru do szkół średnich Andrzej P.Urbański Instytut Informatyki Politechnika Poznańska

Rozwiązywane problemy podział na specjalności(1998) gimnazjum szkoła ponadgimnazjalna(2003) szkoła podstawowa gimnazjum(2005)

Motywacja dla teoretycznego modelu masowego naboru do szkół średnich powszechne przekonanie o doskonałości tradycyjnych metod naboru do szkół średnich brakuje zrozumienia, że w warunkach masowości wymagana jest koordynacja pozornie niezależnych naborów do różnych szkół konieczność przeanalizowania pod względem przestrzegania reguł demokracji nowowprowadzonych skomputeryzowanych metod naboru

Analizowane algorytmy Metody tradycyjne – ograniczona liczba szkół, do których można naraz kandydować – nieograniczona liczba szkół, do których można naraz kandydować Scentralizowana koordynacja masowego naboru – zunifikowane kryteria – sklonowane podania dla różnych kryteriów każdej ze szkół – wędrujące podania dla różnych kryteriów każdej ze szkół

Def.1. Problem naboru p-preferencje; r-rezultat naboru; q-jakość kandydata; s-ilość wolnych miejsc w szkole; n – liczba kandydatów; m- liczba szkół

Def.2 Sprawiedliwy nabór

Wyniki analizy Metody tradycyjne – nie gwarantują sprawiedliwego masowego naboru Scentralizowana koordynacja masowego naboru – sprawiedliwość dla zunifikowanych kryteriów – paradoks skrzyżowanych referencji w algorytmie sklonowanych podań – sprawiedliwość wędrujących podań dla różnych kryteriów każdej ze szkół

Sprawiedliwość i efektywność tradycyjnych i skomputeryzowanych metod organizacji masowego naboru do szkół średnich konferencja e-Education OK czasopismo IPL ????

Multigoal sorting algorithms analysis and its practical implications in enrolment

Analiza wielo-celowych algorytmów sortowania i jej praktyczne implikacje dla przeprowadzania naboru

Wielocelowe sortowanie 1. Element sortowany zawiera listę plików do jakich może być kierowany dla pliku z listy klucz, według którego zostanie posortowany w wybranym pliku 2. Sortujemy elementy: do wielu plików, chociaż wystarcza, że trafi tylko do jednego indywidualny klucz nadaje lokalny porządek w pliku 3. Pojemność każdego z plików jest ściśle ograniczona i element, który będzie na dalszym miejscu traktuje się jak nieobecny w nim

Def.1. Problem

Algorytm rozproszony z limitowanym zbiorem nazw plików jako preferencją 1. Każdy plik ma swój algorytm sortowania, który wyszukuje elementy mające w preferencjach ten plik 2. Dla pozostałych elementów algorytm można powtórzyć pozostawiając każdy element tylko w jednym pliku docelowym 3. Jeśli limit będzie zbyt ostry to może zabraknąć nazw plików w preferencji i nie znajdziemy dla pewnych elementów wolnych plików 4. Jeśli limit będzie zbyt łagodny to wielokrotne kopie silniejszych elementów zajmą słabszym miejsca w plikach 5. Powtarzanie sortowania może spowodować, że pojawią się błędy w poprawnym sortowaniu

Algorytm z klonowaniem instancji elementów i późniejszym usuwaniem 1. Elementy zapisujemy we wszystkich plikach z ich listy 2. Elementy, które znalazły swoje pliki nie przekraczając limitu choćby w jednym pliku zapisujemy do kolejki przyjętych 3. Przeglądamy kolejkę przyjętych i usuwamy te elementy z plików, które są na niższych pozycjach listy preferencji niż ten element, który nie przekroczył limitu 4. Elementy, które po usuwaniu znalazły się na miejscach nieprzekraczających limitu dopisujemy do kolejki przyjętych 5. Proces kończy opróżnienie kolejki przyjętych

Paradoks skrzyżowanych preferencji Jeśli pewien element chce być najpierw umieszony w pliku X a potem w Y, a inny najpierw w pliku Y, a potem w X, natomiast algorytm umieścił je odwrotnie to nazywamy to paradoksem skrzyżowanych preferencji Algorytm z klonowaniem preferencji i późniejszym usuwaniem może powodować paradoks skrzyżowanych preferencji

Algorytm wędrujących elementów 1. Sortując plik wszystkie elementy umieszczamy najpierw w pierwszym pliku z jego listy na miejscu odpowiednim do lokalnego uporządkowania 2. Jeśli w którymkolwiek momencie element znajdzie się w pliku wynikowym na dalszej pozycji niż ograniczonej limitem to przenosimy go na dalszą pozycję z jego listy preferowanych plików 3. Algorytm wędrujących elementów nie powoduje paradoksu skrzyżowanych preferencji

Zastosowania dotychczasowe Podział na specjalności akademickie (od 1998 stosowany w Politechnice Poznańskiej) jednakowe kryterium sortowania dla każdego pliku(specjalności) Nabór do szkół ponadgimnazjalnych (od 2003 w Poznaniu i 2004 ….) każdy plik to inna klasa z innym przedmiotem, którego ocena decyduje o punktach Nabór do gimnazjów (od 2005 w Poznaniu) gimnazjum rejonowemu w rekordzie danego ucznia nadaje się klucz większy niż najlepsze oceny co wymusza miejsce dla niego w przypadku niepowodzenia

Nowe zastosowanie - konkurs konkurs z wycieczką po 10 uczestników do Wlk.Bryt, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch Test językowo-kulturowy z każdego kraju 5 kluczy = średnia wyników + 10*dany kraj uczestnik ustala kolejność krajów wyjazdu sortowanie wielocelowe wyłania zwycięzców

Nowe zastosowanie – test konsumencki test komputerów w kryteriach: szybkość obliczeń, szybkość grafiki, cena, itd…. pliki kategorii: dla grafika, dla gracza, dla tekściarza, dla internauty, uniwersalny itd.. klucze uwzględniają odpowiednie cechy preferencje zależą od deklaracji producenta

Nabór do pracy w nowej fabryce lub przez agencję wyszukiwania pracowników szczegółowe ankiety pliki z profilami atrybutów z ankiet odpowiadają poszczególnym stanowiskom preferencje są wyrazem upodobań przyszłych pracowników

Podsumowanie Czy jest szansa na przebicie się z argumentami za skomputeryzowanym naborem na rynku międzynarodowym? Czy przedstawione zadanie może być określane mianem sortowania? Jakie inne sensowne zastosowania może takie sortowanie realizować? Jak rozszerzyć definicję takiego sortowania by uzyskać e-Commerce?