Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Analiza wyników ankiety
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Projekt „STATYSTYKA W SZKOLE”
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Tematyka prac magisterskich
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Prezentacja 1.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Czas wolny dawniej a dziś.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Głos Polaków w sprawie wina
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Nasza szkoła w procentach
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.

Tematem niniejszego projektu było badanie opinii młodzieży na temat spędzania wolnego czasu. Projekt zrealizowany został na podstawie badania przeprowadzonego metodą sondażu diagnostycznego, w którym jako technikę wykorzystano ankiety, a narzędziem został kwestionariusz ankiety.

Nasze badanie obejmowało młodzież miejską i wiejską. W sumie ankietowano 83 osoby (61 osób w mieście i 22 osoby na wsi).

Struktura płci pośród ankietowanych w mieście:

Struktura płci pośród ankietowanych na wsi:

Wśród badanych pojęcie wolnego czasu zna i rozumie 76% ankietowanych, pozostali, to jest 24%, nie potrafi jednoznacznie określić, jak rozumieć czas wolny.

Wykres przedstawiający odpowiedzi na temat znajomości pojęcia wolnego czasu:

Osoby, które umieją zdefiniować pojęcie czasu wolnego, utożsamiają je najczęściej z chwilą wolną, dla siebie, w której nie mają żadnych obowiązków i sami mogą zdecydować, na co przeznaczają swój wolny czas.

Miejsca, gdzie młodzież najchętniej spędza wolny czas. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że młodzież wiejska i miejska najchętniej spędza go w domu, na kolejnym miejscu są domy znajomych.

Wykres przedstawiający odpowiedzi na pytanie o miejsce spędzania wolnego czasu dla ankietowanych w mieście.

Wykres przedstawiający odpowiedzi na pytanie o miejsce spędzania wolnego czasu dla ankietowanych na wsi.

Swój wolny czas młodzież na wsi poświęca najczęściej słuchaniu muzyki.

Młodzież w mieście, w wolnym czasie najchętniej spotyka się ze znajomymi.

Młodzież, a rodzice. W mieście i na wsi rodzice w przeważającej części interesują się, jak i gdzie ich dzieci spędzają swój wolny czas.

Na ogół ankietowani uczniowie lubią spędzać czas z rodzicami. Chęć spędzania czasu wolnego z rodzicami wynika z faktu, że organizują oni ciekawe wyjazdy i spełniają zachcianki dzieci.

Dość niepokojący jest fakt, że młodzież w czasie wolnym nudzi się, dotyczy to zarówno młodzieży miejskiej, jak i wiejskiej. Dotyczy to ponad 60% respondentów.

Aby czas wolny zorganizowany był w sposób przemyślany, konieczne jest spełnienie pewnych warunków. Zależności te przedstawiają poniższe wykresy.

Warunki potrzebne do zagospodarowania czasu wolnego w mieście:

Warunki potrzebne do zagospodarowania czasu wolnego na wsi:

Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku warunkiem podstawowym jest dobre samopoczucie, równie ważna jest pomysłowość i odpowiednie towarzystwo. Nie bez wpływu pozostają również środki finansowe.

Podzielone są opinie na temat wpływu pory roku na organizację czasu wolnego. Zebrane wyniki przedstawiają poniższe wykresy.

Opinia badanych w mieście.

Opinia badanych na wsi:

W okresie letnim w jednej, jak i w drugiej grupie przeważa uprawianie sportów, ale w przypadku młodzieży wiejskiej równie ważną rolę pełnią zorganizowane formy wypoczynku, takie jak kolonie czy obozy. W okresie zimowym dużą popularnością cieszy się uprawianie sportów zimowych, jednak równie zajmującym zajęciem jest spędzanie czasu przed komputerem i telewizorem.

Sposoby spędzania wolnego czasu przez młodzież miejską i wiejską są do siebie bardzo zbliżone. Młodzież miejska chętniej spotyka się ze znajomymi, natomiast młodzież wiejska najchętniej słucha muzyki. Dla jednej jak i drugiej grupy dobre samopoczucie odgrywa najważniejszą rolę w spędzaniu wolnego czasu. Dla młodzieży miejskiej istotna jest również pora roku. Rodzice mają wpływ na spędzanie wolnego czasu przez młodzież. Negatywny fakt zaobserwowany w przeprowadzonym badaniu ponad 60% młodzieży nudzi się w czasie wolnym. Wnioski wyciągnięte z naszego badania: 1. Zaobserwowano brak większych różnic między sposobem spędzania wolnego czasu przez młodzież miejską i wiejską. 2. Młodzież powinna więcej wolnego czasu poświęcać różnego rodzaju aktywności fizycznej. 3. Należy zachęcać młodzież do aktywności fizycznej.

Ankieta została opracowana na potrzeby Projektu Edukacyjnego realizowanego przez grupę uczniów z klasy IIb w składzie: Justyna Ciepły Julia Adamczyk Justyna Kowalówka Klaudia Mirocha Piotr Kania Grzegorz Talar