Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Drogi krajowe na terenie województwa podlaskiego
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Obwodnica Ełku jako ważny element
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
PREZENTACJA PROJEKTU.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SPOTKANIE INFORMACYJNE
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
GDDKiA Oddział w Kielcach
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego.
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej Kraszewski
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Warszawa, 16 września 2008 roku
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
SZLAK DROGOWY VIA CARPATHIA SZANSĄ NA WZMOCNIENIE PRZEWAG KONKURENCYJNYCH WSCHODNICH REGIONÓW UE XI 2012 ŁAŃCUT - RZESZÓW.
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Obwodnica Krosna Odrzańskiego
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Zamawiający / Inwestor:
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu warszawskiego Warszawa, 23 listopada 2009 r.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
KONCEPCJA PROGRAMOWA „Budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy.
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Partner współpracujący Partner współpracujący
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki

Trasa Augustów-Suwałki a „Via Baltica” Trasa Augustów-Suwałki to część planowanej transeuropejskiej trasy tranzytowej Via Baltica. Będzie to najkrótsza droga łącząca Finlandię i inne kraje nadbałtyckie z pozostałą częścią Europy. Trasa w dużej części będzie przenosić międzynarodowy ruch tranzytowy.

Trasa Augustów-Suwałki a „Via Baltica” Trasa Augustów-Suwałki będzie częścią „Via Baltica” bez względu na wybór wariantu przebiegu transeuropejskiej trasy tranzytowej Obecnie firma Scott Wilson jest w trakcie opracowywania Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla trasy Via Baltica. Spośród rozpatrywanych kilkudziesięciu wariantów przebiegu, trasa Augustów – Suwałki jest częścią wspólną dla niemal wszystkich.

Warianty trasy Augustów-Suwałki rozpatrywane przez GDDKiA o. Białystok

Trasa Augustów – Suwałki (DK 8) Stan na dziś Droga klasy GP jednojezdniowa Natężenie ruchu około 8,5 tys. P/d z czego około 3,5 tys. to ruch ciężki Brak obwodnicy Suwałk i Augustowa Trasa przecina obszar Natura 2000 „Puszcza Augustowska”, kod PLB 200002

Obwodnica Augustowa czyli sztuczny problem Modernizację trasy Augustów – Suwałki rozpoczęto od rozpatrzenia możliwości budowy obwodnicy Augustowa - nowego odcinka drogi klasy technicznej S pomiędzy skrzyżowaniem z DK 61 (punkt A), a okolicami wsi Szczebra na DK nr 8 (punkt B) Pomiędzy tymi miejscami znajduje się obszar Doliny Rospudy będący częścią obszaru Natura 2000

Obwodnica Augustowa czyli sztuczny problem Podchodząc w ten sposób do rozwiązania problemu trasy Augustów –Suwałki jedyne sensowne rozwiązanie dla samej obwodnicy Augustowato przecięcie obszaru Natura 2000 (linia niebieska) Trasa alternatywna, omijająca obszary Natura 2000 (linia czerwona) nie ma najmniejszego sensu

Rozwiązanie problemu w skali makro Tymczasem rozpatrując problem trasy Augustów –Suwałki w skali makro widać, że jest możliwość połączenia obwodnic obu miast i poprowadzenia trasy całkowicie poza obszarem Natura 2000 „Puszcza Augustowska” Odległość pomiędzy punktami A i B (węzeł „Szwajcaria”) to około 40 km

Trasa Augustów – Suwałki w wersji proponowanej przez GDDKiA o/Białystok Budowa całej trasy w wersji GDDKiA o/Białystok została podzielona na 3 etapy: - obwodnica Augustowa – 17 km - obwodnica Suwałk – 17 km - trasa łącząca obwodnice – 8 km Trasa w dalszym ciągu przecina obszar Natura 2000 „Puszcza Augustowska” Przewidywane czasy realizacji: - obwodnica Augustowa – do 2011 r. (o ile pozwolą na to fundusze) - obwodnica Suwałk – 2012 – 2014 - trasa łącząca - nieznany Wątpliwe jest rozpoczęcie budowy obwodnicy Suwałk przed ukończeniem budowy obwodnicy Augustowa

Trasa ekspresowa S-8 Augustów – Suwałki Opis projektu alternatywnego

Podstawa i cel opracowania Projekt wariantu alternatywnego został wykonany na prośbę organizacji pozarządowych, reprezentowanych przez Pracownię na rzecz Wszystkich Istot (PnrWI). Wariant ten wykorzystuje planowany przebieg obwodnicy Suwałk oraz gwarantuje mieszkańcom Augustowa budowę obwodnicy w ciągu planowanej drogi ekspresowej S8. Celem opracowania jest przybliżenie aspektów technicznych i ekonomicznych wariantu alternatywnego przebiegu planowanej drogi ekspresowej S8 na odcinku Augustów –Suwałki z ominięciem obszaru Natura 2000 w okolicach miejscowości Chodorki. Rozwiązanie to, zaproponowane i zaakceptowane przez organizacje pozarządowe, nigdy nie było przedmiotem analiz GDDKiA o/Białystok

Prognozowany ruch dobowy

Podstawowe parametry techniczne klasa techniczna drogi –ekspresowa (S); prędkość projektowa -100 km/h; szerokość pasa ruchu –3,5 m; szerokość jezdni –docelowo 2 x 7,0 m (w 1 etapie 1 x 7,0 m); szerokość pasów awaryjnych -docelowo 2 x 2,5 m (w 1 etapie 2 x 2,0 m); szerokość poboczy gruntowych -2 x 0,75 m (z barierami 2 x 1,25 m); kategoria ruchu –KR5 (ruch ciężki) Na całej trasie zaprojektowano łuki poziome o promieniach R ≥ 1500 m, z wyjątkiem końcowego odcinka przy zejściu projektowanej drogi na trasę istniejącej DK nr 8 w węźle „Szwajcaria”. Zgodnie z opracowaniem „Studium techniczno –ekonomiczne alternatywy zachodniej Obwodnicy Suwałk…” dla wariantu Ia promień łuku kołowego wynosi w tym miejscu R = 900 m.

Przebieg trasy

Przebieg trasy

Przebieg trasy Przecięcie rzeki Rospuda przewidziano we wsi Chodorki, w miejscu istniejącej drogi lokalnej oraz niewielkiego mostu. Istniejący most oraz analiza szaty roślinnej wskazują na możliwość dogodnego posadowienia nowego obiektu. Szerokość doliny oraz głównego nurtu rzeki umożliwia budowę mostu o długości około 150 metrów.

Przebieg trasy Przyjęto podział trasy wariantu alternatywnego, liczącej 41,25 km długości, na następujące 3 odcinki: odcinek zachodniej obwodnicy Suwałk od węzła „Szwajcaria” do węzła „Lotnisko” (wariant Ia) długości około 10,8 km

Przebieg trasy odcinek od węzła „Lotnisko” do węzła „Jaśki” długości około 14,65 km

Przebieg trasy odcinek od węzła „Jaśki” do skrzyżowania z drogą krajową nr 16 w Augustowie długości około 15,8 km

Węzły drogowe

Skrzyżowania bez powiązań

Układ powiązań lokalnych Budowa drogi ekspresowej spowoduje przecięcie powiązań lokalnych pomiędzy miejscowościami oraz polami uprawnymi. W celu zachowania tych powiązań szacuje się, że na odcinku od węzła „Lotnisko” do skrzyżowania z drogą krajową nr 16 konieczna będzie budowa około 50 km dróg dojazdowych. Koszty budowy tych dróg zostały uwzględnione w szacunku kosztów budowy wariantu alternatywnego.

Koszty budowy

Koszty budowy .

Koszty budowy wariantu alternatywnego wobec wariantów rozpatrywanych przez GDDKiA Białystok

Terminy wykonania inwestycji Terminy oszacowano na podstawie analogicznych inwestycji w innych rejonach Polski. Dla przykładu – obecnie warszawski oddział GDDKiA realizuje trasę ekspresową S-8 na odcinku Radzymin – Wyszków wraz z obwodnicą Wyszkowa i mostem przez Bug. Długość analogicznej trasy – 36 km Klasa techniczna drogi – ekspresowa (S) dwujezdniowa Czas od momentu zlecenia wykonania pierwszej dokumentacji do momentu wbicia pierwszej łopaty – 3,5 roku (w tym pół roku opóźnienia z powodu protestu OTOP – trasa przechodzi przez tereny Natura 2000 w okolicy Wyszkowa) Przewidywany czas realizacji – wiosna 2006 – wiosna 2008 Inwestycja jest dofinansowana środkami z funduszy UE

Terminy wykonania inwestycji Wykonanie niezbędnej dokumentacji do uwarunkowań środowiskowych wraz z raportami oddziaływania na środowisko i analizą wielokryterialną najmniej 2 wariantów – 1 rok Uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych i decyzji lokalizacyjnej (w tym konsultacje społeczne) – pół roku Wykup gruntów i wykonanie projektu budowlano-wykonawczego – 1 rok Uzyskanie pozwolenia na budowę i rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę inwestycji – pół roku Wykonanie trasy ekspresowej o długości 41,25 km – 2 lata

Terminy wykonania inwestycji Zakładając rozpoczęcie pierwszych prac projektowych jesienią 2006: Jesień 2007 - złożenie dokumentacji o uwarunkowaniach środowiskowych Wiosna 2008 – uzyskanie decyzji lokalizacyjnej Jesień 2008 – wycinka drzew i pierwsze prace przygotowawcze Wiosna 2009 – koniec wykupu gruntów Jesień 2009 – rozpoczęcie prac budowlanych Jesień 2011 – oddanie trasy do użytku Zakładając półroczne opóźnienie – najpóźniej wiosną 2012 cała trasa na odcinku Augustów – Suwałki powinna być gotowa.

Dziękujemy za uwagę