Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Program budowy linii dużych prędkości w Polsce
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Kolej – czynnik integracji regionu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Polityka transportowa
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Historia kolei na terenach południowej Polski
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu Centrum Kolei Dużych Prędkości. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Warszawa , 30.11.2010

Wstęp Mimo że sieć kolejowa na terenie województwa łódzkiego jest stosunkowo gęsta w porównaniu ze średnią krajową, to jednak układ linii kolejowych w małym stopniu zaspokaja potrzeby mieszkańców zwłaszcza w zakresie przewozów pasażerskich. Taka sytuacja wynika z braku możliwości obsługi śródmieścia przez część relacji regionalnych oraz z braku intermodalnego dworca centralnego, mogącego stanowić dogodny węzeł przesiadkowy, zwłaszcza w ruchu międzyregionalnym.

Układ linii kolejowych na obszarze województwa łódzkiego

Główne cele modernizacji Łódzkiego Węzła Kolejowego (ŁWK) Poprawa jakości usług kolejowych poprzez skrócenie czasu jazdy, zwiększenie natężenia ruchu towarowego i pasażerskiego oraz częstotliwości kursowania pociągów na głównych relacjach przewozów towarowych i pasażerskich, Stymulacja rozwoju gospodarczego na poziomie krajowym i regionalnym poprzez wzrost dostępności komunikacyjnej, Stworzenie możliwości integracji podsystemów pasażerskiego transportu kolejowego, lotniczego oraz miejskiego na zdefiniowanym obszarze.

Cele główne modernizacji Łódzkiego Węzła Kolejowego (ŁWK) Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej obszarów położonych w sąsiedztwie modernizowanych linii kolejowych, Poprawa warunków funkcjonowania przewoźników kolejowych w układzie międzynarodowym, Zapewnienie interoperacyjności ŁWK jako węzeł paneuropejskich korytarzy transportowych, Poprawa efektywności wykorzystania linii kolejowych zbiegających się w ŁWK, Ochrona środowiska naturalnego na obszarze ŁWK oraz eliminacja barier architektonicznych.

Główne zadania inwestycyjne w regionie łódzkim Budowa nowego dworca centralnego z tunelem wschodnim w ramach II etapu modernizacji połączenia Łódź - Warszawa Rewitalizacja linii nr 15 na odcinku Zgierz - Łowicz (Bednary) z przystosowaniem do prędkości 90 km/h (prace w toku), Budowa linii dużej prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Budowa tunelu średnicowego pod centrum Łodzi. Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego wg rekomendacji ze studium wykonalności.

Najważniejsze zadania projektu na odcinku Warszawa - Łódź Wyjście KDP z warszawskiego węzła kolejowego: odcinek Warszawa Zach. - Konotopa o długości 9 km, Odcinek Konotopa - okolice Strykowa: przebieg równoległy do autostrady A2 po jej północnej stronie o długości 90 km, Odcinek Stryków - Łódź Widzew w przebiegu równoległym do autostrady A1 o długości 20 km, Odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna o długości 6 km i włączenie w obszar łódzkiego węzła kolejowego wraz z tunelami dla KDP i aglomeracyjnym.

Zagadnienia dodatkowe przyjęte do analiz w studium wykonalności dla ŁWK Rozpatrzona zostanie także możliwości poszerzenia zasięgu kolei aglomeracyjnej w kolejnych etapach, poprzez budowę nowych linii oraz wykorzystanie istniejących także obecnie nieczynnych, o miejscowości: Brzeziny, Aleksandrów, Konstantynów, oraz budowę nowych przystanków na istniejących już liniach.

Przewidywany przebieg linii KDP w okolicach Łodzi

Przebieg linii dużych prędkości w Łódzkim Węźle Kolejowym

Zalety systemu tuneli w Łodzi Stworzenie nowego jednolitego centrum komunikacyjnego w postaci nowej stacji Łódź Fabryczna (Centralna) z przewidywaną obsługą do 100 tysięcy pasażerów na dobę, Usprawnienie połączeń aglomeracyjnych i regionalnych w ramach węzła z możliwością szybkiego przejazdu we wszystkich kierunkach wychodzących z Łodzi, realizacja projektu łódzkiej kolei aglomeracyjnej, Stworzenie nowej osi komunikacyjnej dla połączeń pomiędzy aglomeracjami Polski na osi wschód - zachód i północ - południe, w tym połączeń kolejami dużych prędkości.

Przygotowania do wyboru wariantu przebiegu tuneli średnicowego i KDP W ramach studium wykonalności dla tuneli przewiduje się między innymi: Określenie przebiegu tuneli w różnych wariantach, Opracowanie optymalnych wariantów włączenia linii kolejowych wychodzących z tunelu średnicowego do istniejących linii nr 14 i 15 oraz 25, Ocena zagrożeń dla infrastruktury miejskiej w trakcie budowy tuneli i ich eksploatacji, Wykonanie szczegółowych badań geologicznych dla wytrasowanego i zatwierdzonego przez zamawiającego odcinka linii.

Koncepcja przebiegu tunelu pod Łodzią wariant w opracowaniu Parametr Wariant  11 Łączna przybliżona długość torów linii średnicowej 12877 Łączna przybliżona długość tuneli kolei konwencjonalnych [m] 11602 Liczba podziemnych przystanków osobowych 1 Maksymalne rzeczywiste pochylenie podłużne [‰] 20 Minimalny promień łuku poziomego [m] 600 Minimalny promień łuku pionowego [m] 6 000

Dworzec Łódź Fabryczna (Centralna)

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Europejski Fundusz Spójności, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko