Jak zachować porządek w klasie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowy egzamin gimnazjalny procedury dla uczniów
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
ocenianie, które pomaga się uczyć
Czy jesteś osobą otwartą?
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Jak pomagać dziecku w nauce?
Zachowania niepożądane
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
PODSTAWOWE ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Samodzielność dziecka
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Obserwacja wybranych uczniów
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Najważniejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Co chcieliśmy osiągnąć?
WYKONANIE: Julia Książek Wiktoria Jelonek Dominik Porowski Krzysztof Kąkol Jakub Wojciechowski Opiekun: Beta Szewc.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
Prawa i obowiązki ucznia…
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Ważne informacje Siedlce, 4 marca 2014 r.. Spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich: każdy dyrektor przedszkola (szkoły podstawowej) zobowiązany jest.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Technologia informacyjna
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Co chcieliśmy osiągnąć?
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Jak zachować porządek w klasie?

Zapobieganie przez aktywizację jak największej liczby uczniów Wstępna prezentacja czterech zakresów oddziaływania na uczniów w celu zapewnienia dyscypliny Zapobieganie przez aktywizację jak największej liczby uczniów (koncentracja nauczyciela na procesie nauczania oraz na sterowaniu procesem uczenia się, żeby pobudzić klasę do aktywności)

Zapobieganie przez nadanie lekcji płynnego przebiegu Wstępna prezentacja czterech zakresów oddziaływania na uczniów w celu zapewnienia dyscypliny Zapobieganie przez nadanie lekcji płynnego przebiegu (koncentracja nauczyciela na unikaniu powodowanych przez siebie zakłóceń wlaściwego procesu nauczania)

Zapobieganie przez ustalenie przejrzystych reguł gry Wstępna prezentacja czterech zakresów oddziaływania na uczniów w celu zapewnienia dyscypliny Zapobieganie przez ustalenie przejrzystych reguł gry (koncentracja nauczyciela na oczekiwaniach pod adresem uczniów związanych z ich zachowaniem: spełnianiem wymogu uczestnictwa w lekcji oraz nieprzeszkadzaniem)

Wstępna prezentacja czterech zakresów oddziaływania na uczniów w celu zapewnienia dyscypliny Zapobieganie za sprawą sygnałów wszechobecności i sygnałów powstrzymujących (koncentracja nauczyciela na kontroli przestrzegania reguł gry przez uczniów)

Wprowadzanie reguł gry – podstawowe pytania Jakie książki i pomoce naukowe trzeba regularnie ze sobą przynosić? Jak postąpić w przypadku gdy nauczyciel się spóźnia? Kiedy dokładnie rozpoczyna się lekcja i jakim sygnałem? W jakim celu wolno się podnieść ze swojego miejsca? Kiedy wolno rozmawiać?

Wprowadzanie reguł gry – podstawowe pytania Czy ciche pogawędki (niezakłócające lekcji) są dopuszczalne? Czy wolno się wypowiadać tylko będąc wywołanym przez nauczyciela do odpowiedzi, czy można również mówić spontanicznie, gdy nikt inny się nie zgłasza? Co czeka ucznia, który nie odrabia prac domowych? Co można robić, gdy zakończyło się cichą pracę? Kiedy i jak można wyrażać swoje niezadowolenie albo też zgłaszać propozycje dotyczące przebiegu lekcji?

Jak wprowadzać reguły gry? Jak najmniej! Jak najbardziej przekonująco! W jak najbardziej pozytywny sposób!

Nauczyciel od czasu do czasu przechadza się po sali. Sygnały niewerbalne Nauczyciel stoi tak, by mógł ogarnąć wzrokiem wszystko, co się dzieje w klasie. Nauczyciel od czasu do czasu przechadza się po sali. Pisząc coś na tablicy, nauczyciel zerka chwilami na uczniów albo też ustawia się bokiem (a nie plecami do klasy). Rozmawiając z jednym uczniem, nauczyciel spogląda również na pozostałych.

Sygnały niewerbalne Nauczyciel tłumi powstające zakłócenia „w zarodku” – za pomocą odpowiedniego spojrzenia, mimiki, gestu lub innych sygnałów. Nauczyciel podchodzi do pojedynczych uczniów, którzy przeszkadzają, wyznacza ich do odpowiedzi albo kładzie rękę na ich ramieniu.

Właściwa interwencja werbalna Krótka prośba skierowana do uczniów w momencie, gdy powstaje zakłócenie („usiądź proszę na swoim miejscu”, „patrzcie wszyscy na mnie”) Pozytywna reakcja tuż po ustaniu zakłócenia („doskonale, teraz możemy dalej pracować”, „dziękuję”, przyjazny gest – nauczyciel kiwa głową)