Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Analiza ryzyka projektu
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Sklepy internetowe.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Podstawowa analiza rynku
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Okiem praktyka: wdrożenie w firmie Smay
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
NEO24.PL „Wąskie gardła” komunikacyjne w kolejnych etapach rozwoju przedsięwzięcia e-commerce.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
opis projektu jednym zdaniem
PICKnROLL Firma zajmująca się sprzedażą sprzętu koszykarskiego.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
TEXT
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Zaufany partner na rynku e-commerce
Zaufany partner na rynku e-commerce
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Monopol.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Przykłady analiza i projektowanie
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Obraz © 2006 Robert Dinkelacker Family Luty 2008 r. Istota działań komercyjnych w regionie EMEA Partnerzy HP – uproszczenie procesu.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
TECHNIK HANDLOWIEC.
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Google AdWords.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Zarządzanie sklepem internetowym
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
Sprzedawaj w Europie! Amazon i eBay od A do Z.
Publiczne prawo konkurencji
Zarządzanie sklepem internetowym
Istota informacji w e - handlu
Zapis prezentacji:

Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?

Obszary działań Skąpiec.pl w kontekście komunikacji Sklepy internetowe Reklamodawcy Użytkownicy serwisu ( Internauci ) Skąpiec.pl

Wydarzenia lat 2008/2009 (KRYZYS!!!) Efekty: 1. Utrata zaufania internautów do zakupów realizowanych przez internet 2. Ogólny strach 3. Zmiana zasad i reguł działania i komunikowania 1. Upadają sklepy: Ulubiony.pl, Hoopla.pl, SpeedlineRC.pl, Japanfoto.pl 2. Pojawiają się spryciarze: NKTelectro.pl Przyczyny: 1. Spada wartość polskiej waluty 2. Celem sklepów jest zwiększanie obrotów, a nie zysków

Po kryzysie Użytkownicy serwisu (Internauci): Wyedukowani (często swoje poznawanie e-commerce rozpoczynali od czytania newsów na temat przekrętów) Bardziej ostrożni (liczy się dla nich atrakcyjna cena, ale nie kosztem pewności) Bardziej wymagający (wiedzą o co pytać i wymagają jasnych odpowiedzi) Zaczynają komunikować się między sobą (opinie na temat produktów i sklepów) Zaczynają artykułować swoje oczekiwania wobec Skapiec.pl, Sklepów i Reklamodawców – bezpośrednio i pośrednio

Po kryzysie Sklepy: Koncentrują się coraz mocniej na jakości obsługi, bo mogą (kryzys oczyścił rynek z price killerów) Wyedukowane i dowartościowane, bazując na doświadczeniach z kryzysu lepiej planują i organizują sprzedaż Certyfikują się (Opineo.pl) oraz budują swoją markę - zaczyna się liczyć staż działania na rynku Podwyższa się bariera wejścia na rynek

Po kryzysie Reklamodawcy (i Producenci!): Zaczynają liczyć swoje pieniądze Rezygnują z karabinów maszynowych i chwytają za karabiny snajperskie Wykorzystują porównywarki cen, których wcześniej unikali (korzystają z raportów na temat preferencji zakupowych oraz innych narzędzi Skąpiec.pl)

Orange – emisja w kategorii Telefony GSM

Olympus – emisja w kategorii Aparaty cyfrowe.

Promowane marki – emisja w kategorii Notebooki

Strefa producenta – emisja strefy określonego producenta wewnątrz serwisu

Optymalizajca sprzedaży - zarabiać na hitach Kilkadziesiąt kluczowych towarów we własnym magazynie Produkty-hity generują 80% sprzedaży Wysyłka do 48h Grupa rzadko zamawianych towarów w magazynach dostawców

Wiedza porównywarki: Kupujący na celowniku Pozycja rynkowa marek Pozycja rynkowa produktów – top listy Zdolności zakupowe konsumentów w zakresie parametrów sprzętu Stosunek cena - jakość

Metodologia badań Badania w zakresie wyboru produktów – preferencje dotyczące produktu jako całości Badania w zakresie wyboru filtrów – preferencje dotyczące cech produktów

Czego pragną Internauci?

Udział w rynku – produkt hit

Jak sklep może przygotować się do szybkiej realizacji przyszłych zamówień?

Dane historyczne: 30 modeli = ponad 50 % zapytań

Preferencje zakupowe vs rzeczywista sprzedaż

Raport dla sprzedawcy: pozycja na tle konkurencji Ile sklepów oferuje ten sam produkt co ja Jak kształtują się ceny wybranego produktu (min – max) Czy jestem atrakcyjny cenowo na tle konkurencji

Dziękujemy za uwagę Radosław Tyszko Monika Janiszewska