Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA."— Zapis prezentacji:

1

2 Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA

3 Wprowadzenie Technika: spis cen produktów - sklepy tradycyjne: wizyty w sklepach (Mystery Shopper) - sklepy internetowe: strony www Badane produkty: - Aparaty fotograficzne - Telefony GSM - Duże AGD (lodówki, okapy, płyty i piekarniki, kuchnie wolnostojące, pralki, zmywarki) - Drobne AGD (czajniki, krajalnice, mikrofale, roboty kuchenne, depilatory i golarki damskie, ekspresy do kawy, golarki męskie, odkurzacze, żelazka) - RTV (telewizory, kina domowe i nagrywarki DVD, MP3, kamery cyfrowe) - Monitory - Urządzenia drukujące - Palmptopy i notebooki - Komponenty i soft Raport jest prezentacją wyników badania przeprowadzonego 20 października 2007 roku, którego celem było porównanie poziomu cen produktów w sklepie Agito.pl do oferty sklepów konkurencyjnych. Badane sklepy Tradycyjne (Warszawa): SATURN, MEDIA MARKT, ELEKTROWORLD, EURO, AVANS Internetowe: Agito.pl, Euro.com.pl, Hoopla.pl, Maximedia.pl, neo24.pl, Medialider.pl, Zadowolenie.pl

4 Metodologia DOBÓR SKLEPÓW Badaniem zostało objętych 14 marketów warszawskich należących do pięciu największych sieci AGD i RTV w Polsce. Poszczególne sklepy zostały dobrane w ten sposób, aby zminimalizować błąd pomiaru wynikający z ewentualnych różnic cen spowodowanych lokalizacją marketu, czyli wybrano placówki bezpośrednio konkurujące ze sobą. Dodatkowo każda kategoria produktowa została losowo podzielona na trzy grupy, a ceny produktów z każdej z tych grup były spisywane w innym markecie danej sieci. Dzięki temu uzyskano średni poziom cen dla każdej kategorii produktowej i dla każdej sieci reprezentowanej przez wybrane markety warszawskie. Punktem wyjścia do wyselekcjonowania sklepów internetowych do badania były wyniki projektu Megapanel PBI/Gemius realizowanego przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA za okres 07/2007. Z listy TOP50 (według real users) wybrano sklepy AGD i RTV, a następnie spośród nich 6 polskich sklepów, które oferują produkty przynajmniej z czterech na pięć badanych kategorii produktowych (Foto, RTV, AGD, GSM, Komputery): - euro.com.pl (pozycja 12); - hoopla.pl (pozycja 13); - maximedia.pl (pozycja 37); - neo24.pl (pozycja 40); - medialider.pl (pozycja 48); - zadowolenie.pl (pozycja 50).

5 Metodologia DOBÓR PRODUKTÓW Do badania zostało wyselekcjonowanych ponad 400 produktów z oferty Agito. Głównym kryterium doboru była aktualna popularność rynkowa produktu, którą określili specjaliści Agito. Badanie nie obejmowało nowości rynkowych oraz produktów wychodzących ze sprzedaży. Po weryfikacji listy przez Pentor RI badanie objęło ostatecznie dokładnie 400 produktów (warunkiem było oferowanie danego produktu przez przynajmniej jeden sklep konkurencji). Szczegółowy opis produktów (marka i model) znajduje się w dalszej części raportu przy prezentacji wyników dla poszczególnych kategorii produktowych. W efekcie w każdym badanym sklepie spisano ceny następującej liczby produktów: Prezentowane w raporcie porównania cen ze sklepem Agito odnoszą się wyłącznie do produktów dostępnych w danym sklepie konkurencyjnym.

6 Metodologia PRZEBIEG REALIZACJI BADANIA Ze względu na częste zmiany cen produktów w sklepach spis przeprowadzony został jednego dnia – 20 października 2007 roku. W przypadku sklepów tradycyjnych ankieterzy Pentor RI osobiście odwiedzali badane placówki nie ujawniając przed sprzedawcami tajemnicy badania. Każdy ankieter miał do spisania około 20 produktów w jednym markecie każdej sieci. Najpierw ankieter spisywał ceny produktów, które odnalazł na półce, a jeżeli nie udało mu się znaleźć danego produktu lub nie miał pewności, że cena na półce odnosi się dokładnie do tej wersji produktu, dopytywał sprzedawcę o aktualne ceny brakujących produktów. Spis cen w sklepach internetowych (także w sklepie Agito) został przeprowadzony tego samego dnia za pośrednictwem Internetu. Jeżeli poszukiwany przez ankietera produkt był prezentowany na stronie sklepu wraz z ceną, uznawany był za dostępny w sklepie i i jego cena była spisywana. Ponownie brano pod uwagę ceny tylko tych produktów, w przypadku których nie było wątpliwości, że jest to dokładnie taka sama wersja produktu.

7 Podsumowanie Data pomiaru: 20 października 2007 AGITO (0%) 21615627118427723512023522114487 Liczba sprawdzonych produktów w poszczególnych sklepach Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy konkurencyjne

8 Data pomiaru: 20 października 2007 Podsumowanie Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy tradycyjne i internetowe łącznie AGITO (0%)

9 Data pomiaru: 20 października 2007 Podsumowanie Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy internetowe ogółem AGITO (0%)

10 Data pomiaru: 20 października 2007 Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy tradycyjne ogółem Podsumowanie AGITO (0%)

11 Wszystkie produkty Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

12 Drobne AGD Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

13 Duże AGD Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

14 RTV Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

15 Sprzęt komputerowy Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

16 Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

17 Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

18 Duże AGD Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Drobne AGD Najniższa cena danego produktu Najczęściej oferowane produkty w poszczególnych kategoriach – zestawienie cen

19 Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne RTV Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Najniższa cena danego produktu Najczęściej oferowane produkty w poszczególnych kategoriach – zestawienie cen

20 Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Sprzęt komputerowy Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Najniższa cena danego produktu Najczęściej oferowane produkty w poszczególnych kategoriach – zestawienie cen

21 ZESTAWIENIA SZCZEGÓŁOWE

22 Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

23 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

24 Urządzenia drukujące Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

25 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Urządzenia drukujące Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

26 Palmtopy i Notebooki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

27 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Palmtopy i Notebooki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

28 Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

29 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

30 Lodówki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

31 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Lodówki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

32 Okapy Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

33 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Okapy Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

34 Płyty i piekarniki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

35 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Płyty i piekarniki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

36 Kuchnie wolnostojące Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

37 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Kuchnie wolnostojące Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

38 Pralki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

39 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Pralki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

40 Zmywarki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

41 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Zmywarki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

42 Czajniki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

43 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Czajniki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

44 Krajalnice Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

45 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Krajalnice Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

46 Mikrofale Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

47 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Mikrofale Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

48 Roboty kuchenne Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

49 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Roboty kuchenne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

50 Depilatory, golarki damskie Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

51 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Depilatory, golarki damskie

52 Ekspresy do kawy Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

53 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Ekspresy do kawy

54 Golarki męskie Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

55 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Golarki męskie

56 Odkurzacze Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

57 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Odkurzacze

58 Żelazka Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

59 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Żelazka

60 TV Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

61 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) TV

62 Kina domowe i nagrywarki DVD Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

63 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Kina domowe i nagrywarki DVD

64 MP3 Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

65 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) MP3

66 Kamery cyfrowe Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

67 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Kamery cyfrowe

68 Komponenty i software Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

69 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Komponenty i software

70 Monitory Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

71 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Monitory

72


Pobierz ppt "Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google