Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój.
Advertisements

Zaczyna się w kuchni, a kończy w ogrodzie
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Ekologia W naszym przedszkolu.
Mielec i Ekologia Szkoła Podstawowa nr 1 w Mielcu
Chcę żyć ekologicznie.
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Autor: Jacek Kukawski III a
DRUGIE ŻYCIE ŚMIECI.
Uprawy ekologiczne: wysoka jakość w połączeniu z poszanowaniem środowiska naturalnego Autor: Barbara Palka.
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
,,TRUDNE SŁOWO EKOLOGIA”
"Trudne słowo ekologia"  Nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz.
NASZ WSPÓLNY DOM.
EKOLOGICZNIE = EKONOMICZNIE
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
CZY W ŚWIERADOWIE – ZDROJU JEST ODPOWIEDNIA ILOŚĆ TERENÓW ZIELONYCH?
MIEJSKIE GIMNAZJUMN NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU
Ekologia w gospodarstwie domowym
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
Światowy Dzień Drzewa Drzewa mają dziś święto. Drzewa, które żyją obok nas, dla nas i z nami... Drzewa, które wydaje się, że są wszędzie…
Zespół ekspercki Ranking diamentowy
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Ekologia naszymi oczami
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Debata na temat lokalnego ekorozwoju, odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach Centrum Kultury.
Żyj zdrowo! Ekologia – nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz wzajemnie.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Naturalne zagrożenie dla Ziemi
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Debata pracowników szkoły
SEGREGOWANIE ODPADÓW - Na naszym osiedlu Kopernika.
Zdrowy styl życia.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Z ekologią na co dzień.
Kto jest przyjacielem lasu?
Moja klasa V - przyjacielem lasu
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Michał Rogala Przyjaciele Lasu.
Kacper Sienkiewicz. Brak lasu, a co za tym idzie, brak kontaktu człowieka z leśnym środowiskiem w ogromnym stopniu ogranicza możliwość wypoczynku fizycznego.
,,Kto jest przyjacielem lasu’’
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Jestem przyjacielem lasu!
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
TEMAT: SEGREGACJA ŚMIECI – LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ ZIEMI
SPRZĄTANIE ŚWIATA 2014 TURYSTO! SZANUJ ŚRODOWISKO!
Aleksandra Wieczorek i Monika Wąsik 4a
Witold Potęga Klub Przyjaciół Rembertowa
 Warsztaty ze Strażą Miejską  r.  Warsztaty techniczne w ZCEKDIM  r.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
„Odpady to nie musi być koniec”
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Ekologia Prezentacja.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Co to jest ekologia? Ekologia- nauka o budowie i funkcjonowaniu środowiska naturalnego, zajmująca się badaniem zależności pomiędzy organizmami żywymi,
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Co to jest GREENPEACE to międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Działalność ta koncentruje swoje.
Ekologia wokół nas..
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
Ekologia.
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Posprzątajmy razem Ziemię - akcja "Sprzątanie świata".
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się Przestrzeń wokół nas Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się dookoła nas ?

Ekologia Nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody. Zajmuje się badaniem wzajemnych zależności między organizmami żywymi a środowiskiem, w którym żyją.

Ochrona środowiska i przyrody Zajmuje się zmniejszaniem szkodliwego wpływu rozwoju cywilizacji na środowisko i ochroną przed zniszczeniem obiektów cennych przyrodniczo. W dzisiejszym świecie bardzo dużo uwagi poświęca się środowisku i przyrodzie. Podejmowanych jest wiele działań, które mają je chronić. Sprawa ochrony środowiska była również tematem Konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych, która odbyła się w 1972 roku w Sztokholmie. Wzięło w niej udział 114 państw. Powołano wtedy Program Narodów Zjednoczonych do spraw Ochrony Środowiska (UNEP). Zorganizowano również Konferencję Narodów Zjednoczonych na temat Środowiska i Rozwoju (Szczyt Ziemi 1992). Do pozostałych organizacji międzynarodowych, wspierających założenia polityki ochrony środowiska zaliczamy Europejską Agencję Środowiska i Międzyrządowy Zespół do spraw Zmian Klimatu.

We współczesnym świecie, gdzie degradacja środowiska jest tak daleko posunięta, zewsząd słychać nawoływania do ochrony przyrody i prowadzenia ekologicznego trybu życia: do segregacji odpadów, oszczędzania energii i wody, odpowiedzialnej konsumpcji dóbr, rezygnacji z samochodów Wszystkie te tak bardzo dziś potrzebne działania (albo właśnie powstrzymywanie się od negatywnych w skutkach zachowań) wymagają silnej motywacji i przede wszystkim przekonania o słuszności takiego postępowania. Niestety coraz częściej żyjemy w oderwaniu od przyrody – a przynajmniej tak się wielu z nas wydaje. Straciliśmy poczucie, że jesteśmy częścią świata i że mamy – czy tego chcemy czy nie – ogromny wpływ na stan otaczającego nas środowiska, zarówno tego najbliższego jak i tego po drugiej stronie kuli ziemskiej. 

DLACZEGO ORGANIZUJEMY DEBATĘ ? Od tego, jak zadbamy o nasze środowisko, zależy przyszłość młodszych pokoleń. Działania na rzecz ekologii powinniśmy zaczynać od najbliższej przestrzeni wokół nas. Tą przestrzenią są nasze gospodarstwa domowe, ale także szkoła. O to, aby przestrzeń wokół szkoły stała się bardziej przyjazna ekologicznie możemy zadbać wspólnie. Ale co zrobić, żeby tak się stało?

Co możemy zrobić ? Kompostownik – pojemnik, w którym przebiega kompostowanie odpadów biodegradowalnych, w wyniku czego otrzymujemy kompost.  W jakim miejscu powinien znajdować się kompostownik? Nie powinno być zbyt nasłonecznione. Dobrze też, jeżeli jest ogrodzone krzewami od reszty ogrodu.  Rola kompostownika: Gdy nadchodzi czas sadzenia, znowu potrzeba więcej ziemi. Szczególnie przydatny w tym okresie okazuje się kompost. Jest bogaty w składniki odżywcze i minerały oraz zapewnia wszystko, czego rośliny potrzebują, aby dobrze się rozwijać. Ponieważ kompost jest dobrym nawozem, idealnie nadaje się do uprawy młodych roślin.

Co możemy zrobić ? Ogród szkolny jest wspaniałym uzupełnieniem pracowni biologicznej czy przyrodniczej. Wielu pedagogów podkreślało walory edukacyjne i wychowawcze pracy w ogrodzie. Trudno jest uczyć przyrody tylko i wyłącznie za pomocą książek w sali szkolnej. Ograniczenie się do takiej formy nauczania sprawiłoby, że lekcje byłyby zwyczajnie nudne, a uczeń zrozumiałby i zapamiętał znacznie mniej niż wtedy, gdy ma możliwość badać zjawiska i procesy poza klasą w środowisku naturalnym. Pokazywanie roślin czy zwierząt na rysunku czy nawet na filmie nie zawsze wystarczy. O wiele większe walory edukacyjne a jednocześnie wychowawcze mają zajęcia w terenie.

Co możemy zrobić ? Możemy zmniejszyć liczbę produkowanych śmieci. Odpady ze stołówki mogłyby trafiać do kompostownika, pozostałe śmieci powinny być segregowane. Szkoła już przeprowadza zbiórkę makulatury, nakrętek i baterii, ale powinniśmy się także zastanowić, jak sprawić, aby niektóre rzeczy wykorzystywać ponownie, zmniejszać liczbę odpadów. Koszty, które byłyby przeznaczone na wywóz śmieci, mogłyby być zaoszczędzone i przeznaczone na zorganizowanie ogródka i zakup kwiatów, aby przestrzeń wokół szkoły była bardziej zielona i kolorowa.

DEBATA Dyskutujemy Analizujemy Działamy 3.04.2013