Taniec jako sposób na wyrażenie siebie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
TAŃCE STANDARDOWE to grupa tańców prezentowanych
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
JUSTYNA KOWALCZYK.
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Tańce Latynoamerykańskie
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Tańce standardowe to grupa tańców prezentowanych na turniejach tańców towarzyskich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Wykonawca : Jula Manuszak 2 a
Webquest Wojciech Korfanty
TO WOLNA ENCYKLOPEDIA. -POWSTAŁA 15 STYCZNIA AUTOR- JIMMY WALES CZERPIEMY Z NIEJ INFORMACJE, KTÓRE NIE ZAWSZE SĄ ZGODNE Z PRAWDĄ. W 2006 ZOSTAŁA.
Wykonały Dorota Jaszewska i Paulina Pyszniak
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Wyginam śmiało ciało Natalia Gomułka.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Taniec Nasza pasja. TANIEC- poruszanie się w rytm muzyki, zazwyczaj parami lub w grupie, albo w pojedynkę.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Zapis prezentacji:

Taniec jako sposób na wyrażenie siebie WebQuest

Struktura WebQuestu: Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Wprowadzenie Moi Drodzy! Wyobraźcie sobie, że poznajecie osobę, która w wieku piętnastu lat odzyskała wzrok i słuch. Nigdy nie widziała tańczących ludzi, nigdy nie słuchała muzyki, sama próbowała tańczyć czując tylko rytm drgania parkietu. Przed Wami stoi trudne zadanie, bo musicie przedstawić jej w ciekawy sposób krótką historię grupy tańców, region świata, z którego pochodzą, muzykę, jaka im towarzyszy, znaczenie tych tańców, ich miejsce w kulturze oraz nauczyć ją podstawowego kroku jednego z tańców.

Zadanie Zadaniem Waszej grupy jest ukazanie różnych tańców w ciekawy i niebanalny sposób, przy użyciu różnych urządzeń oraz nauczenie kroku podstawowego osób w grupie. Informacje możecie czerpać z Internetu, książek lub przeprowadzając udokumentowane wywiady z kompetentnymi w danej dziedzinie osobami. Do prezentacji wyników Waszej pracy możecie użyć prezentacji komputerowych, filmów, zdjęć, nagrań audio. Stworzycie prezentacje. Ocenie podlega zaangażowanie wszystkich członków zespołu oraz efekty Waszej współpracy, które zaprezentujecie na lekcji.

Proces Podzielcie się losowo na cztery grupy i wybierzcie spośród Was lidera, pisarza, prezentera i łącznika. Lider to osoba odpowiedzialna za podział pracy, pisarz to osoba, która zapisze Wasze wnioski, prezenter – będzie zbierał i prezentował reszcie grupy efekty Waszej pracy oraz zajmie się końcowym pokazem, natomiast łącznik to osoba, która w razie potrzeby zwróci się do innych grup z pytaniami i wątpliwościami. Pamiętajcie jednak, że mimo przydzielonych funkcji pracujecie na wspólny sukces i każdy zostanie oceniony za wkład w efekty pracy zespołu.

Proces – grupa I Zadaniem Waszej grupy jest przedstawienie tego, czym jest taniec, kiedy powstał, jaką ma genezę. Możecie wykorzystać filmy, pokazujące wygląd niektórych tańców. Następnie przedstawicie polskie tańce narodowe, ich historię, pochodzenie, znaczenie, stroje. Także można wykorzystać filmy/zdjęcia. Pamiętajcie o tym, by prezentacja była ciekawa dla Waszego rówieśnika, który właśnie odzyskał wzrok i słuch. Przygotujcie odpowiednią muzykę i nauczcie grupy podstawowych kroków wybranego tańca narodowego lub ludowego.

Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Taniec http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_ta%C5%84ce_narodowe http://www.google.pl/search?q=polskie+ta%C5%84ce+ludowe&hl=pl&client=firefox-a&hs=Nn0&rls=org.mozilla:pl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zH3qTsGMCcTasgb7_vynBw&ved=0CEoQsAQ&biw=1024&bih=605

Proces – grupa II Zadaniem Waszej grupy będzie przedstawienie tańców standardowych, a więc wymienienie i krótkie przedstawienie historii, pochodzenia i znaczenia tej grupy tańców oraz wszystkich tańców wchodzących w jej skład. Wyszukanie i pokazanie krótkich filmów prezentujących wszystkie tańce. Nauczenie się kroków podstawowych wybranego tańca i przekazanie tej wiedzy pozostałym osobom w grupie.

Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Taniec_towarzyski http://pl.wikipedia.org/wiki/Walc_angielski http://pl.wikipedia.org/wiki/Tango_%28taniec_towarzyski%29 http://pl.wikipedia.org/wiki/Walc_wiede%C5%84ski http://pl.wikipedia.org/wiki/Fokstrot http://pl.wikipedia.org/wiki/Quickstep

Proces – grupa III Zadaniem Waszej grupy będzie przedstawienie grupy tańców latynoamerykańskich, a więc pochodzenie, historia, znaczenie całej grupy tańców oraz każdego tańca wchodzącego w jej skład. Przy okazji prezentowania każdego tańca, pokażcie krótki filmik obrazujący taniec, o którym mówicie. Nauczcie grupę kroków podstawowych wybranego tańca należącego do tej grupy tańców.

Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Ta%C5%84ce_latynoameryka%C5%84skie http://pl.wikipedia.org/wiki/Samba_%28taniec_towarzyski%29 http://pl.wikipedia.org/wiki/Cha-cha http://pl.wikipedia.org/wiki/Rumba http://pl.wikipedia.org/wiki/Pasodoble http://pl.wikipedia.org/wiki/Jive

Proces – grupa IV Wasza grupa będzie miała za zadanie wybrać z pozostałych tańców pięć dowolnych, Waszym zdaniem najciekawszych tańców, które nie zostaną zaprezentowane przez inne grupy, pokazanie ich historii, pochodzenia, znaczenia. Możecie też wspomnieć o tańcu sportowym i turniejach tanecznych lub o tańcu nowoczesnym. W trakcie prezentacji wyświetlcie filmiki pokazujące dany taniec. Nauczcie grupy kroków podstawowych wybranego przez Was tańca.

Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Taniec_towarzyski - tutaj skorzystajcie z linków do różnych tańców, nie będę ich tu wszystkich umieszczała http://pl.wikipedia.org/wiki/Taniec_ludowy - Tutaj też skorzystajcie z linków do różnych tańców, nie będę ich tu wszystkich umieszczała

Ewaluacja Wymagania Podstawowe Rozszerzone Dopełniające Wykraczające Punkty Dobór i wykorzystanie informacji Brak informacji potrzebnych do udzielenia odpowiedzi na postawione pytania Zgromadzone informacje i materiały nie wystarczają do realizacji zadania Zgromadzono większość potrzebnych informacji, materiałów, ale nie wykonano zadania w pełni Wszystkie informacje i materiały pozwalają na pełną realizację zadania 1-4 Atrakcyjność przygotowanego materiału Przygotowany materiał nie spełnia żadnego z kryteriów zadania Przygotowany materiał jest nieciekawy dla grupy Przygotowany materiał jest ciekawy i generalnie poprawny pod względem merytorycznym. Przygotowany materiał interesuje uczniów, jest poprawny pod względem merytorycznym Prezentacja Prezentacja nie spełnia żadnego z kryteriów założonego w zadaniu Prezentacja spełnia niektóre kryteria określone w zadaniu Prezentacja spełnia wszystkie kryteria określone w zadaniu z niewielkimi uchybieniami Prezentacja jest ciekawa, atrakcyjna dla uczniów, spełnia wszystkie wymogi postawione w zadaniu. Umiejętność pracy w grupie Brak współpracy w grupie, nieterminowość wykonywania zadania. Grupa ze sobą współpracuje, ale nie w realizacji wszystkich zadań Dobra współpraca w grupie, zadania wykonane terminowo Grupa bardzo dobrze współpracuje, wszyscy są zaangażowani w realizację zadania oraz kreatywnie rozwiązują zadania

Konkluzja Przedstawicie wiele ciekawych informacji na temat tańca, mam nadzieję, że zainspirują Was one do własnych poszukiwań w tym temacie. Czekam z niecierpliwością na efekty Waszej pracy!!!