Wyniki egzaminu maturalnego 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego 2013
Konferencja metodyczna Dydaktyka literatury i języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej w kontekście nowej podstawy programowej i zmian w formule.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Do egzaminu maturalnego w 2009 r. w ZSE-A w Kole przystąpiło 165 absolwentów, co stanowi: Liceum Profilowane - 45% wszystkich absolwentów Liceum Profilowane.
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Czytanie ze zrozumieniem
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
EGZAMIN MATURALNY Wybór przedmiotów w części pisemnej egzaminu maturalnego.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Maturzyści przed maturą pisemną zastanawiają się:
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Modyfikacja egzaminu maturalnego
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2013/2014 do egzaminu maturalnego przystąpiło 41 tegorocznych absolwentów i 7 absolwentów z lat ubiegłych. 11 osób.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Egzamin maturalny z języka polskiego od 2015 roku Struktura i forma
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 16 osób zdało – 14 osób Etap praktyczny przystąpiło - 16 osób zdało - 8 osób Dyplom otrzymało.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Matura 2016 Analiza wyników.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Wyniki egzaminu maturalnego 2012 Opracowała Małgorzata Niewiadomska

Zdawalność oraz średnie wyniki procentowe na poziomie podstawowym Obszar Zdawalność % Średni wynik % Lubuskie 97,79 55,73 Wielkopolskie 97,01 54,71 Zachodnio-pomorskie 96,73 54,15 Okręg 97,06 54,76 Kraj 97 54  

Raport OKE: Maturzyści woj. lubuskiego zdający pisemny egzamin maturalny z języka polskiego na poziomie podstawowym, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, osiągnęli sukces. (...) Średni wynik (56%) przewyższył o około 1 p.p. wynik uzyskany w Okręgu. Warto podkreślić, że przewaga osiągnięć maturzystów z województwa lubuskiego na terenie działania OKE w Poznaniu jest większa niż w latach ubiegłych.

Raport OKE: Średni wynik uzyskany w Zielonej Górze (60,5%) jest najwyższy wśród wyników w dużych miastach Okręgu i o ok. 4 p.p. wyższy niż wynik uzyskany w Gorzowie. Wyniki wyższe niż średni wynik w woj. lubuskim (56%) uzyskali maturzyści z powiatów: krośnieńskiego, strzelecko-drezdeneckiego i żarskiego, natomiast w żadnym z powiatów wynik nie był niższy niż 50% (najniższy w sulęcińskim – 50,1%).

Średnie wyniki procentowe na poziomie rozszerzonym Obszar Średni wynik % Lubuskie 63,27 Wielkopolskie 58,47 Zachodnio-pomorskie 62,15 Okręg 59,85 Kraj 63  

Współczynnik łatwości zadań Poziom podstawowy Czytanie ze zrozumieniem ZADANIA 0.00 – 0.19 bardzo trudne - ----------- 0.20 – 0.49 trudne - 4, 11, 6 0.50 – 0.69 umiarkowanie trudne 14, 5, 8, 12, 3, 2 0.70 – 0.89 łatwe - 10, 7, 13, 1 0.90 – 1.00 bardzo łatwe - 9

4. 11. Jaką funkcję w kompozycji całego tekstu pełni akapit 6.? 0,24 Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 4. Jaką funkcję w kompozycji całego tekstu pełni akapit 6.? Rozpoznanie kompozycyjnej funkcji cząstki tekstu. 0,24 trudne 11. Wyjaśnij, jakie funkcje w tekście pełni zacytowana w akapicie 11. metafora, którą posłużył się Newton. Wymień dwie. Rozpoznanie wskazanego środka stylistycznego i określenie jego funkcji. 0,36

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 6. Jakie środki językowe w akapitach 5. i 7. nadają tekstowi zabarwienie emocjonalne? Określ dwa i podaj przykład każdego z nich. Rozpoznanie środków językowych pełniących określoną funkcję. 0,39 trudne 14. Uzupełnij tabelę, wpisując w odpowiedniej rubryce literę „I”, jeśli zdanie zawiera informację, lub literę „O”, jeśli w zdaniu jest wyrażona opinia. Odróżnienie informacji od opinii. 0,52 um. trudne

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 5. Wymień dwa powody uzasadniające uznanie przez autora sposobu tworzenia Wikipedii za anarchiczny. Wyodrębnienie wykorzystanych w tekście argumentów. 0,54 um. trudne 8. W akapicie 8. autor posłużył się przykładem. Wyjaśnij, jakie zjawisko nim zobrazował. Rozpoznanie funkcji przykładu wykorzystanego w tekście. 0,55

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 12. Każdemu punktowi linearnego planu artykułu przyporządkuj numery akapitów (pamiętaj, że jest to pełny plan całego tekstu, a więc obejmuje wszystkie akapity). Rozpoznanie zasady kompozycyjnej tekstu i jej funkcji. 0,65 um. trudne 3. Wymień trzy różnice między Wikipedią a tradycyjną encyklopedią. Korzystanie z informacji i ich uporządkowanie. 0,66

2. Podaj dwa powody uzasadniające celowość użycia liczb w akapicie 5. Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 2. Podaj dwa powody uzasadniające celowość użycia liczb w akapicie 5. Wyodrębnienie wykorzystanych w tekście argumentów. 0,67 um. trudne 10. Czym na tle całego tekstu wyróżnia się sposób formułowania opinii o Wikipedii w akapicie 10.? Rozpoznanie charakterystycznych cech stylu i języka tekstu. 0,76 łatwe

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 7. W akapitach 7.–9. zostały wyliczone zarzuty formułowane pod adresem Wikipedii. Wymień dwa, z którymi autor artykułu się zgadza. Odczytanie intencji autora. 0,77 łatwe 13. Dokończ zdania, wybierając słowa spośród podanych: wnioskowanie, definiowanie, porównywanie, przeciwstawienie. Odczytanie sensu fragmentu; przetworzenie informacji (wyodrębnienie definicji, przeciwstawienia, wniosku). 0,79

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 1. Na podstawie akapitów 1. i 3. odpowiedz na pytanie, dlaczego tworzenie encyklopedii powszechnej jest niezwykle trudnym przedsięwzięciem. Wymień trzy powody. Wskazanie przyczyn i skutków. 0,83 łatwe 9. Wyjaśnij, jak autor ocenia Wikipedię jako źródło informacji (akapit 10). Odczytanie idei fragmentu tekstu; wyodrębnienie argumentów. 0,94

Raport OKE W teście sprawdzającym rozumienie tekstu nieliterackiego najwięcej trudności sprawiało zdającym określenie funkcji akapitu w kompozycji całego tekstu, a także rozpoznanie i nazwanie środków językowych, nadających zabarwienie emocjonalne oraz określenie funkcji, jaką pełni w tekście metafora. Absolwenci dobrze opanowali jedynie rozumienie dosłownych znaczeń tekstu w zakresie kilku akapitów oraz odczytywanie intencji autora wyrażonych wprost.

Współczynnik łatwości zadań Wypracowanie - poziom podstawowy Treść 0,50 Kompozycja 0,59 Styl 0,56 Język 0,52 Zapis 0,46

Współczynnik łatwości zadań Wypracowanie - poziom rozszerzony Treść 0,56 Kompozycja 0,72 Styl 0,65 Język 0,67 Zapis 0,53

Raport OKE Poziom interpretacji fragmentów obowiązkowych lektur (Dziadów cz. III, Lalki i Ludzi bezdomnych) często świadczył o nieznajomości lub niezrozumieniu tych utworów oraz o niewystarczającej wiedzy na temat literatury, co ograniczało zdających do odtwórczego analizowania zamieszczonych w arkuszu fragmentów.

Najważniejsze kierunki pracy w przygotowaniu uczniów do egzaminu maturalnego

W zakresie czytania ze zrozumieniem ćwiczmy: na poziomie komunikacji: rozpoznawanie użytych w tekście zabiegów i środków stylistycznych i językowych oraz określanie ich funkcji, rozpoznawanie stylu wypowiedzi i wskazywanie charakterystycznych dla niego środków, określanie językowej funkcji tekstu i wskazywanie w nim środków dla tej funkcji charakterystycznych, określanie intencji wypowiedzi (np. aprobata, krytycyzm, ironia, polemizowanie),

na poziomie struktury tekstu: określanie kompozycyjnej funkcji cząstek tekstu, np.: pierwszego/ostatniego zdania, pierwszego/ostatniego akapitu, innych ważnych kompozycyjnie cząstek tekstu, określanie tematyki akapitów i większych całości, sporządzanie planu tekstu, by unaocznić jego strukturę i prześledzić tok myśli, odnajdywanie w tekście wskaźników spójności (matura 2011!) oraz językowych elementów porządkujących wypowiedź, odnajdywanie/formułowanie tezy, wskazywanie i formułowanie argumentów i przykładów,

na poziomie znaczeń: odczytywanie słów i sformułowań użytych w funkcji metaforycznej, objaśnianie znaczeń trudniejszych słów i sformułowań, w tym znajdujących się w poleceniach, odczytywanie myśli przewodniej akapitów, większych fragmentów i całości tekstu.

Ucząc pisania wypracowań, praktykujmy: określanie na podstawie tematu koniecznych składników wypracowania, ukierunkowaną przez temat analizę i interpretację fragmentów lektur, odwoływanie się do kontekstu całego dzieła (lub innego kontekstu wskazanego w temacie) ściśle w związku z wytyczonymi kierunkami interpretacji, formułowanie wniosków ściśle w związku z tematem, z naciskiem na potrzebę podsumowania i uogólniania treści zawartych w rozwinięciu wypracowania,

Nie zapominajmy o: ćwiczeniach słownikowych, ciągłym odnawianiu potrzebnych wiadomości z zakresu nauki o języku, nieustannej kontroli czytelnictwa lektur.

Tematy na olimpiadę 2012/2013 LITERACKIE: Staropolskie wzory osobowe. Listy Zygmunta Krasińskiego na tle wielkiej epistolografii jego epoki. Józef Ignacy Kraszewski (1812-1887). Rozterki i zdziwienia. Historie rodzinne w literaturze polskiej XIX, XX I XXI wieku. Fantastyka w przestrzeni kultury (dawnej i współczesnej, druku i multimediów). Groteska w różnych przestrzeniach kultury polskiej XX wieku (literatura, teatr, film, malarstwo) jako kategoria estetyczna i wizja rzeczywistości). Italiam, Italiam… Obraz Włoch w prozie polskiej drugiej połowy XX i początku XXI wieku.

Dziękujemy za uwagę