METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Poznawanie metody projektu
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekty edukacyjne w szkole
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
TRZYMAJ FORMĘ! Opracowanie na podstawie poradnika dla nauczycieli: Marzena Dering mł. asystent ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia PSSE w Malborku.
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
narzędzie w językowych pracach projektowych
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
opracowanie: Marlena Kowalska
Metoda projektu w matematyce
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt edukacyjny w gimnazjum
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
KOŁO PLASTYCZNE.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Praca katechetyczna z uczniem zdolnym
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie holistyczne
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Obserwacja wybranych uczniów
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Zapis prezentacji:

METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych założeń zespołowe, planowane działanie zmierzające do rozwiązania problemu z zastosowaniem różnych metod

ELEMENTY PROJEKTU EDUKACYJNEGO Wybranie tematu projektu Określenie celów i zaplanowanie etapów jego realizacji Wykonanie zaplanowanych działań Publiczne zaprezentowanie rezultatów projektu Ocena(samoocena i ocena kolegów)

Instrukcja dla ucznia: Ważną rolę w metodzie projektów spełnia instrukcja, która powinna być jasna i czytelna dla każdego z uczniów. Instrukcję przygotowuje nauczyciel.

ELEMENTY INSTRUKCJI DLA UCZNIA temat projektu cele projektu zadania dla konkretnego ucznia lub grupy uczniów wskazówki, źródła informacji termin, sposób i czas prezentacji terminy konsultacji kryteria oceny pracy

Czego uczy metoda projektów? SAMODZIELNEJ PRACY I KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI ODPOWIEDZIALNOŚCI, PODEJMOWANIA DECYZJI I SAMOOCENY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW, WYRAŻANIA OPINII I SŁUCHANIA INNYCH PLANOWANIA, PRZEWIDYWANIA, POKONYWANIA TRUDNOŚCI

Projekt a warunki zamieszczone w podstawie: Stosując metodę projektu kształtujemy u uczniów następujące umiejętności : organizacji pracy ( „planowanie, organizowanie i ocenianie własnej nauki”) selekcji zebranych materiałów(„poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł”) współdziałania ( „ efektywne współdziałanie w zespole, podejmowanie indywidualnych i grupowych decyzji”) korzystania i poszukiwania różnych źródeł informacji („poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł”) rozwiązywania problemów („ dochodzenie do rozumienia treści, rozwijanie zdolności myślenia, rozwiązywania problemów w sposób twórczy”) kulturalnego dyskutowania( „prezentacja własnego punktu widzenia i uwzględnienia poglądów innych, poprawnego posługiwania się językiem” prezentowania ( „ przygotowanie do publicznych wystąpień”)

Projekt a standardy: Realizacja standardów w obszarach: W zakresie wiedzy o języku( umiejętność publicznego zabierania głosu, językowy savoir-vivre) W zakresie wiedzy o literaturze i kulturze ( wybrane utwory literackie: tematy, motyw, wątki) W zakresie redagowania tekstów( praca redakcyjna, interpretacja utworu literackiego) W zakresie korzystanie z informacji ( rozpoznać tematy, motywy, wątki; bohater i sposoby jego kreowania w utworze; problematyzować odczytanie tekstu, stawiać hipotezy, wskazać konteksty i wykorzystać je w interpretacji)

5. W zakresie tworzenia informacji (publicznie zabrać głos, zachować się właściwie językowo ( savoir-vivre), gromadzić, selekcjonować materiał, hierarchizować, formułować hipotezy i wnioski, interpretować utwór, porównywać, przywoływać konteksty, streszczać, parafrazować, cytować, komentować, wnioskować, formułować i uzasadniać opinie, prezentować własne przeżycia, uczestniczyć w dyskusji, korzystać z Internetu i innych źródeł informacji, wykonać opis bibliograficzny, wyszukać literaturę przedmiotu, dokonać jej selekcji)