Airport Zielona Góra – Atuty i kierunki rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
ENSPIRE EU Przedsiębiorczy zastrzyk dla Unii Europejskiej.
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
WOJCIECH ŻARNOCH Przewodniczący Komitetu Sterującego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
TRANSPORT W TURYSTYCE.
Renowacja poprzemysłowej strefy NOWE GLIWICE Phare SSG 2003
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Nowy Targ Możliwości rozwoju infrastruktury transportowej: drogi, lotniska, kolej. Konferencja - Niepołomice, 24 stycznia 2008.
BIELSKI PARK TECHNOLOGICZNY LOTNICTWA, PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I INNOWACJI Sp. z o.o.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
LOTNISKO I TERENY OKOŁOLOTNISKOWE - Nowe Miasto n/Pilicą
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Nazwa lotniska : EPOA ( wg kodów międzynarodowych) Współrzędne: N 51°12'53.0" E 17°26'18.0"; Wymiary pasa: 2280 x 30 m; Kierunek lądowania (GEO): 070 //
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Przejścia graniczne województwa podlaskiego Programy europejskie beneficjent Wojewoda Podlaski Wizyta studyjna w Szwajcarii r. Przejścia.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
Cywilizacyjny skok z klasą Zielona Góra, 4 października 2012.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Miasto Gubin II LUBUSKIE FORUM GOSPODARCZE Gubin –miejsce Twojej inwestycji Bartłomiej Bartczak Burmistrz Miasta Gubina Gubin 18 września.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Inwestycja pn: „Uzbrojenie miejskich gruntów na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego”
Elastyczne rozwiązania transportowe
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
W Bobolicach CHARAKTERYSTYKA GMINY Gmina Bobolice to dynamicznie rozwijająca się gmina miejsko - wiejska, położona we wschodniej części.
l Idealne miejsce dla Twojego biznesu.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Rozbudowa i modernizacja Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost zgodnie z IPI LRPO Zakończono inwestycje pn.: o Budowa drogi patrolowej. o Sieć elektroenergetyczna.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
dr inż. Krystian Liszka Dyrektor Oddziału GAZ-SYSTEM w Tarnowie
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
Technikum nr 4 Transportowe
Gaz Europa Środkowa - hipotezy
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Tereny inwestycyjne w Gminie Myślibórz
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Technik lotniskowych służb operacyjnych
Zapis prezentacji:

Airport Zielona Góra – Atuty i kierunki rozwoju Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Marshal ‘s Office of Lubuskie Province Airport Zielona Góra – Atuty i kierunki rozwoju Maj 2010

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Atuty i potencjał Portu Lotniczego Zielona Góra Kierunki rozwoju Portu Lotniczego Zielona Góra 2 Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

1. Lokalizacja geograficzna w zasięgu 1500 km znajdują się prawie wszystkie europejskie stolice, Airport Zielona Góra Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

1. Lokalizacja w odniesieniu kolejowej Airport Zielona Góra Zbaszynek, ważny węzeł kolejowy – w odległości 10 km od lotniska , Czas przejazdu do Berlina 1h10’; do Poznania 40’ ; do Zielonej Góry 20’ Możliwość posiadania własnej bocznicy kolejowej na lotnisku Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

1. Lokalizacja w odniesieniu sieci drogowej Lotnisko jest zlokalizowane w pobliżu dwóch ważnych europejskich szlaków drogowych: północ- południe i wschód - zachód Airport Zielona Góra Czas przejazdu do centrum Berlina do 1 h 30 ’ , - Czas przejazdu do Poznania 50 ’ Czas przejazdu do Zielonej Góry 20 ’ Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

1. Regionalne otoczenie gospodarzce W województwie lubuskim planuje się założenie przeładunkowego Intermodalnego Centrum Transportu Cargo z działaniami okołolotniskowymi oraz liniowym i czarterowym ruchem pasażerskim. Projekt oparty jest o: Rozwój regionalnych szlaków transportowych, będących częścią europejskiej sieci (AGC i AGTC): Wschód – Zachód nr 3 (E-20-CE-20) w ramach II Korytarza Panaeuropejskiego (Paryż-Bruksela-Berlin-Warszawa-Moskwa), uważanego za priorytetową oś rozwoju transportu; Północ-Południe nr 273 (CE-59), łączącego Świnoujście z Ostrawą; Transeuropejskiej Autostradzie Północ-Południe (TEM) łączącej Bałtyk, Adriatyk i Morze Czarne: projekt Komisji Ekonomicznej dla Europy przy ONZ realizowany przez 16 państw (Austria, Bośnia-Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Gruzja, Serbia, Litwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry oraz Włochy). Nowe regulacje transportowe: otwarte niebo (od 2004), swobodny dostęp do kolejowych przewozów cargo dla operatorów z UE (2007) oraz wolny od opłat tranzyt drogowy (2011). Brak ograniczeń dot. hałasu dla Babimostu; lotnisko jest położone na słabo zaludnionym i zabudowanym obszarze; możliwe wykonywanie operacji lotniczych w trybie 24/7 . Port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest jednym z kluczowych elementów tego projektu, z uwagi na idealną lokalizację blisko głównych korytarzy powietrznych i lądowych, Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Regionalne otoczenie gospodarzce cd. W województwie lubuskim zlokalizowana jest większość Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obszar strefy jest dobrze skomunikowany dzięki głównym międzynarodowym połączeniom drogowym: A2, A18, S3 oraz kolejowym na linii Paryż-Berlin-Warszawa-Moskwa). Lokalizacja strefy blisko rzek Odra i Warta ułatwia dostęp do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu jak również z portami rzecznymi w Berlinie i Hamburgu. Ponad 100 innych stref gospodarczych, działających w gminach i wokół lotniska. Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Port lotniczy funkcjonuje na powierzchni 390 ha. Kod referencyjny lotniska 4D. Kategoria lotniska w zakresie ochrony przeciwpożarowej - 6 Terminal pasażerski o przepustowości 150 tys. pax/rok, a po rozbudowie przepustowość zwiększy się do 500 tys. pax/rok Terminal Cargo Zabudowa techniczna 16 hangarów dla samolotów Zaopatrzenie samolotów w paliwo Odladzanie i zapobieganie oblodzeniu statku powietrznego Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Własne służby i sprzęt utrzymania letniego i zimowego oraz obsługi statków powietrznych. Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy 1. Zielona Góra Airport Droga startowa (DS.) jest konstrukcją z betonu cementowego o wymiarach 2500 * 60 m, Dwie płyty postojowe samolotów (PPS) o pow. 64000 m2 plus 4 mniejsze PPS dla pojedyńczych samolotów Drogi kołowania (DK) o szerokości od 10 do 35 m, Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

2. Kierunki rozwoju Airport Zielona Góra Wspólne zarządzanie portem lotniczym Rozszerzenie zakresu operacji lotniczych Wprowadzenie i świadczenie usług okołolotniskowych Prowadzenie i świadczenie usług pozalotniskowych Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Odprawy pasażerów Usługi techniczne i lotnicze Obsługa naziemna statków powietrznych np. hangarowanie Tankowanie i zaopatrywanie statków powietrznych Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Przewozy cargo, czarterowe i liniowe Zarządzanie bazą lotniczą Wynajem samolotów Magazynowanie części samolotowych Baza szkoleniowa dla obsługi naziemnej, pokładowej i hangarowej Usługi malowania samolotów Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Dostarczanie usług logistycznych (odprawy celne, transport i spedycja, załadunek, magazynowanie, etc.) założenie przeładunkowego Intermodalnego Centrum Transportu Usługi dla Touroperatorów Budowa magazynów i hangarów oraz ich wynajem, Giełda towarowa Założenie specjalnej strefy ekonomicznej lub włączenie do K-S SSE, Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy Doradztwo Small business zewnętrzny Turystyka m.in. biznesowa Szkolenia/kursy/konferencje Catering Szkolenia pilotów Produkcja /nowe zakłady Nieruchomości Targi i wystawy Usługi finansowe i ubezpieczenia Usługi brokerskie i pośrednictwo Airport Zielona Góra – Port lotniczy w centrum Europy

Dziękuję za uwagę. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Departament Gospodarki i Infrastruktury ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra e-mail: gabinet@lubuskie.pl & dg@lubuskie.pl tel: +48 68 456 55 24, fax: +48 68 325 50 38 Dziękuję za uwagę. Maciej K. Król Prezes Zarządu spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost Sp. z o.o. 65-078 Zielona Góra, ul. Boh. Westerplatte 23 e-mail: m.krol@lubuskie.pl