DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Budżetowanie kapitałów
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
Zarządzanie projektami – pojęcia
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Adam Walicki - 30 września 2010
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie jakością projektu
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zintegrowane systemy zarządzania
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Operacyjne sterowanie produkcją
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Ocena projektów inwestycyjnych
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
INTEGRACJA SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Modele zarządzania jakością
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Zapis prezentacji:

DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO Grażyna Szydłowska

INTEGRACJA PROCESU PROCES HAŁAS EMISJE GAZOWE; PYŁY WODA ODPADY ŚCIEKI WYMAGANIA KLIENTA SATYSFAKCJA KLIENTA EMISJE GAZOWE; PYŁY PROCES WEJŚCIA WYJŚCIA ODPADY ŚCIEKI WODA ENERGIA

INTEGRACJA PROCESU PROCES WPŁYWY NA ŚRODOWISKO CZYM? KTO ? OCENA JAK ? - metoda działania - urządzenia - narzędzia KTO ? - odpowiedzialność - kompetencje - świadomość WPŁYWY NA ŚRODOWISKO SATYSFAKCJA KLIENTA WYMAGANIA KLIENTA PROCES WEJŚCIA WYJŚCIA JAK ? dokumentacja RYZYKO ZAWODOWE ZNACZACE ZAGROŻENIA OCENA - metody oceny - parametry - wskaźniki

ZARZĄDZANIE PROCESEM POWRÓT W CELU POPRAWY PLANOWANIE PROCESU Zrozumienie potrzeb Klientów - świadomość tego co Ty robisz - dla kogo to robisz - jakie są Ich wymagania - jakie masz zasoby Zrozumienie problemów środowiskowych - świadomość tego jak to co robisz wpływa na środowisko czego prawo od Ciebie wymaga poznaj AŚ i WŚ Zrozumienie problemów BHP świadomość zagrożeń jakie występują na stanowiskach pracy czego prawo od ciebie wymaga poznaj RZ i ZZ PLANOWANIE PROCESU POWRÓT W CELU POPRAWY PROWADZENIE PROCESU - poznaj swój proces pracy / zasoby / określ zakres możliwości procesu / kryteria / - wyszczególnij środki pomiaru MONITOROWANIE PROCESU - oceń swoje pomiary analizuj dane - pokazuj rezultaty

Podejście procesowe WYRÓB PROCES Wejście Wyjście Skuteczność procesu; Zdolność do osiągania pożądanych wyników ASPEKTY ŚRODOWISKOWE PROCES Wejście ZAGROŻENIA Wyjście WYRÓB „ wynik procesu” Efektywność procesu; Relacje pomiędzy osiągniętymi wynikami a wykorzystanymi zasobami MOŻLIWOŚĆ MONITOROWANIA I POMIARÓW

Współpraca z dostawcami oparta na wzajemnych korzyściach PROCES KLIENT KLIENT DOSTAWCA

DOKUMENTOWANIE PROCESU CELE dot. PROCESU WŁAŚCICIEL PROCESU ZASOBY OPIS PROCESU UTRZYMANIE PROCESU ZAPISY

1. CELE dot. PROCESU Wymagania norm POLITYKA Zobowiązania CELE OGÓLNE FIRMA Strategia, możliwości POLITYKA Zobowiązania CELE OGÓLNE Cele jakościowe, zadania środowiskowe cele szczegółowe BHP CELE INWESTYCYJNE CELE OPERACYJNE PROGRAMY zintegrowane PROCESY

2. WŁAŚCICIEL PROCESU Pracownik odpowiedzialny za : opracowanie celów; określenie przebiegu procesu; określenie zasobów; określenie zakresu pomiarów / monitoringu /; nadzorowanie realizacji celów, który powinien: posiadać odpowiednią wiedzę merytoryczną oraz być przekonany o słuszności prac i dążyć do celu – sporządzenia procedury opisu procesu

KLIENT PROCESY PREZES PRODUKCJA ROZWÓJ PRODUKCJA SPRZEDAŻ I MARKETING FINANSE KLIENT PROCESY

3. ZASOBY 3.1 INFRASTRUKTURA 3.2 ZASOBY LUDZKIE 3.3 ŚRODOWISKO PRACY

4. OPIS PROCESU STATUS PROCESU POWIĄZANIA Z POZOSTAŁYMI PROCESAMI WEJŚCIA DO PROCESU WYJŚCIA Z PROCESU

Powiązania z innymi procesami przykład MAGAZYNOWANIE I TRANSPORT USTALENIE WYMAGAŃ KLIENTA PJ/G/01 USŁUGI KONSERWACYJNO REMONTOWE PJ/G/03 PRODUKCJA I PRZESYŁ CIEPŁA PRODUKCJA WODY PJ/G/04 KLIENT ZAKUPY

5. UTRZYMANIE PROCESU 5.1 ALGORYTM – graficzny opis za pomocą przyjętych znaków 5.2 PLAN NADZORU – szczegółowy opis z uwzględnieniem odpowiedzialności i warunków realizacji /kto?; czym?; jak?; / 5.3 MONITOROWANIE I POMIARY

Podstawowe symbole stosowane do tworzenia algorytmów Początek i koniec procesu ze wskazaniem powiązań z innymi procesami w zakresie głównych wejść i wyjść Podstawowe działania, czynności w ramach procesu Podjęcie decyzji o dalszym przebiegu procesu Wskazanie zapisów Kierunek realizacji procesu

5.2 PLAN NADZORU sterowanie operacyjne oraz nadzór dot. bhp opisane w ramach prowadzonego nadzoru jakości wyrobu procesu Lp Wejście Czynności w ramach poszczególnych operacji procesu / znaczące aspekty / / zagrożenia / Kryterium realizacji czynności Wyjście Odpowiedzialny 1. surowce, dane, informacje opis podstawowych czynności czynności związane ze ZA prace i obszary działań – ZZ działania wynikające z oceny ryzyka zawodowego warunki parametry …. wymagania bhp zapisy, Wyrób Zapisy zapisy stanowisko osoby odpowiedzialnej

5.3 MONITOROWANIE I POMIARY Charakterystyki oceny skuteczności i efektywności procesu Cele procesu SKUTECZNOŚĆ PROCESU Proces Zasoby, nakłady Osiągnięte wyniki EFEKTYWNOŚĆ PROCESU

5. ZAPISY RODZAJ I FORMA ZAPISU – zgodnie z planem nadzoru MIEJSCE I CZAS PRZECHOWYWANIA ARCHIWIZACJA