Audity Opracował: Tomasz Greber

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Indywidualne Plany Działania
Advertisements

PRZEPROWADZANIE OCENY
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Kontrola finansów publicznych
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
Wdrażanie i certyfikacja, systemu zarządzania jakością
Norma modelowa ISO 9001.
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
10 błędów / wg E. Cochran’a /
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
AUDIT Systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia kryteriów.
Geneza norm ISO serii 9000 ISO 9000:2005 – Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia ISO 9001:2008 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
CENTRUM TECHNOLOGII PRÓŻNI
„Audit to systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia.
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
Zarządzanie jakością projektu
Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Niezbędne działania dostosowujące organizacje do planowanych zmian wynikających z nowej wersji normy ISO14001 Maciej Kostrzanowski - PFISO14000-INEM Polska.
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Audit wewnętrzny – proces oceny zgodności systemu z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Korekcja, działania korygujące, działania zapobiegawcze
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Harmonogram prac nad programowaniem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, 16 lipca 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Opracowała: Dominika Jach-Adamczewska luty/marzec 2016
Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport postępu lub stanu
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł spotkania firmowego
AKTA STAŁE Wykaz aktów prawnych
Zapis prezentacji:

Audity Opracował: Tomasz Greber Wykład Audity Opracował: Tomasz Greber

Audit Systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia kryteriów auditu.

Rodzaje auditów Wewnętrzne (pierwszej strony) Zewnętrzne systemu procesu Zewnętrzne klienta (drugiej strony) niezależnej organizacji (trzeciej strony)

Kto jest kto Auditor - osoba prowadząca audit (mająca odpowiednie kwalifikacje) Auditowany - osoba (lub organizacja) poddawana auditowi Klient - w duchu auditu: osoba lub organizacja, która wymaga przeprowadzenia auditu

Zadania auditu Zweryfikowanie auditowanych działań zgodnie z systemem i dokumentacją Zweryfikowanie efektywności systemu Zabezpieczenie firmy i jej klientów przed stratami Określenie obszarów do doskonalenia Doskonalenie systemu w organizacji Usuwanie pułapek

Etapy auditu Zainicjowanie auditu Przygotowanie auditu Audit Określenie celu i zakresu auditu Powołanie auditorów Uzgodnienie planu auditu Przygotowanie listy pytań kontrolnych (poznanie auditowanego obszaru) Audit Spotkanie otwierające Przeprowadzenie auditu (zbieranie dowodów zgodności) Spotkanie zamykające Sporządzenie i przekazanie raportu końcowego Działania poauditowe

Lista pytań kontrolnych Jest jednym z dokumentów ułatwiających auditorowi przeprowadzenie badań (listę zazwyczaj przygotowuje go auditor wyznaczony do przeprowadzenia auditu danego obszaru) Pomaga usystematyzować audit (nie może jednak w żaden sposób ograniczać auditora) Zapewnia, że zadane zostaną wszystkie właściwe pytania Powinna uwzględniać m.in.: wymagania normy wyniki poprzednich auditów i wykrytych niezgodności dokumentację stosowaną w organizacji (procedury, instrukcje itp.) wiedzę i doświadczenie auditora

Spotkanie otwierające Sprecyzowanie sposobu w jaki będzie prowadzony audit przedstawienie się stron auditu przedstawienie przyczyn, celu i zakresu auditu przegląd programu auditu poinformowanie jakie zapisy powstaną po audicie zapewnienie poufności auditu podkreślenie „próbkowego” charakteru auditu wyjaśnienie wszelkich wątpliwości związanych z auditem zachęcenie auditowanych do aktywności podczas auditu Spotkanie otwierające nie powinno trwać dłużej niż 15-30 minut

Analiza niezgodności Jakie są (mogłyby być) konsekwencje danej niezgodności? Jakie jest prawdopodobieństwo zaistnienia takich konsekwencji?

Spotkanie zamykające Podsumowanie auditu i zidentyfikowanych niezgodności załatwienie formalności (sporządzenie szczegółowej listy uczestników spotkania) uprzejmości (podziękowanie auditorów) ponowne przedstawienie zamierzonego celu i zakresu auditu poinformowanie jak będzie wyglądał raport z auditu ponowne podkreślenie „próbkowego” charakteru auditu przedstawienie i ewentualne krótkie omówienie niezgodności ostateczne uzgodnienie niezgodności odpowiedzi na pytania auditowanych