Katarzyna Woźna Promotor: prof. Edward Radosiński Wrocław 2004

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Advertisements

Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Najbardziej pożądane cechy rozwiązań CRM na przykładzie bs4 CRM
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Być Kobietą Ubezpieczoną Ubezpieczenia na Życie
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
1 Jakie OC w PZU? 1 października 2007 r.. 2 Agenda 1.Dlaczego kampania OC w PZU? 2.Zintegrowana komunikacja 3.Strategia komunikacji 4.Przebojowa komunikacja!
Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Co po antybelce?.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Grupa Kapitałowa ZPC „Otmuchów”
Nowoczesne Contact Center w firmie ubezpieczeniowej
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ i ZARZĄDZANIA
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Rynek usług medycznych
Grupowe ubezpieczenie emerytalne POGODNA JESIEŃ - część inwestycyjna
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
dr Anna Kufel - Siemińska Katedra Ubezpieczeń
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
KONFERENCJA - MIASTA W INTERNECIE Zakopane 2001 HOLDIKOM Grupa Kapitałowa w Ostrowie Wielkopolskim Internet w firmach komunalnych. Perspektywy działań.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
GRUPA PROFPROJEKT jest firmą informatyczną o profilu przyjaznym biznesowi. Specjalizujemy się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań IT dla firm, aplikacji.
RYNEK UBEZPIECZEŃ „KOŃSKICH”
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Oferta dla Klientów Perfect Niezależne Doradztwo Finansowe SA.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Plan Prezentacji Agenda Prezentacja Grupy Generali w Polsce Oferta
Ministerstwo Finansów
Ubezpieczenia osobowe ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń oszczędnościowych, fundusze emerytalne przymusowe i dobrowolne rozwiązania z różnych.
call center to nie tylko infolinia
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE semestr zimowy 2014/2015
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Zintegrowane systemy informatyczne
Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Nazwa PZU jest dla wielu Polaków symbolem dwustuletniej historii ubezpieczeń w Polsce. W ciągu tych lat Grupa PZU osiągnęła.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Zarządzanie w kryzysie
eConnect Inteligentne centrum obsługi
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Prawo ubezpieczeń gospodarczych - Ramy Prawne
Zapis prezentacji:

Katarzyna Woźna Promotor: prof. Edward Radosiński Wrocław 2004 Dyplom magisterski Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej Zarządzanie relacjami z klientami w towarzystwie ubezpieczeniowym na przykładzie PZU Życie S.A. Katarzyna Woźna Promotor: prof. Edward Radosiński Wrocław 2004

Cel pracy Wykazanie zastosowania systemów klasy CRM w działalności ubezpieczeniowej Ocena zarządzania relacjami z klientami w PZU Życie S.A. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Podstawowe pytania badawcze Co oferuje system klasy CRM towarzystwu ubezpieczeniowemu W jaki sposób PZU Życie S.A. zarządza relacjami z klientami Jak powinien wyglądać system CRM zaprojektowany dla PZU Życie Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Podjęte działania Katarzyna Woźna Studia literaturowe dotyczące tematyki CRM Praktyka w Punkcie Obsługi PZU Życie Ocena sprawozdań rocznych Grupy PZU Przegląd funkcjonalności oferowanych na rynku systemów CRM przeznaczonych dla ubezpieczycieli Ocena zarządzania relacjami z klientami w firmie i propozycje usprawnień ze szczególnym akcentem na obsługę klientów i sprzedaż Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Struktura pracy Wstęp Zarządzanie relacjami z klientami CRM w ubezpieczeniach Analiza strategiczna Zarządzanie relacjami z klientami w PZU Życie Zakończenie Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Wyniki kwerendy literaturowej Zarządzanie relacjami z klientami jest przede wszystkim rodzajem strategii biznesowej a nie tylko systemem informatycznym CRM jest odpowiedzią na zmianę orientacji rynkowej z produktowej na zorientowaną na klienta Wiele firm wprowadza CRM nie wiedząc jakie konkretne wyniki powinny zostać dzięki niemu osiągnięte Odpowiednie zarządzanie reklamacjami to punkt wyjścia do budowania lojalności klientów. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Najważniejsze pozycje literaturowe „CRM. Relacje z klientami” Jill Dyche, Tłumaczenie: Marzena Witek, 2002 „Projektowanie hurtowni danych. Zarządzanie kontaktami z klientem (CRM)”, Todman Chris Wydawnictwo Naukowo- Techniczne, Warszawa 2003 „CRM: zarządzanie kontaktami z klientami” Agnieszka Dejnaka,Gliwice, Helion, 2002 „Relacje z kluczowymi klientami” Burnett Ken, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Ubezpieczenia a CRM Ubezpieczenia to specyficzny rodzaj działalności handlowej stosujący od dawna marketing partnerski. Na rynku co raz częściej dostawcy systemów informatycznych oferują produkty dedykowane ubezpieczycielom. Internet – nadal niedoceniany w ubezpieczeniach. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

PZU Życie S.A. PZU Życie SA jest firmą prowadzącą działalność ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczeń na życie. W swojej ofercie posiada również ubezpieczenia: posagowe, rentowe, wypadkowe inwestycyjne, zawierane w postaci umów indywidualnych lub grupowych. PZU Życie SA jest spółką zależną kapitałowo od PZU SA. Spółka rozpoczęła działalność w 1991 roku, w którym została wydzielona z Państwowego Zakładu Ubezpieczeń. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Grupa PZU Wstecz Dalej Skarb Państwa Eureko BV BIG BG Pozostali akcjonariusze PZU S.A. UAB DK LIDER PZU NFI Management Sp. z o.o. PZU TOWER Sp z o.o. PZU Asset Management SA PZU Życie S.A. TFI PZU S.A. PTE PZU S.A. PZU-CL Agent Transferowy SA

Analiza strategiczna Mocne strony PZU Życie S.A. Słabe strony Pozycja lidera Bogata sieć punktów obsługi klientów Bardzo dobre wyniki finansowe Słabe strony Brak zintegrowanego systemu obsługi klientów Niedostateczne wykorzystanie Internetu w dystrybucji polis Zawiłe, mało przyjazne klientowi procedury Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Rynek ubezpieczeń na życie w 2003r. Wstecz Dalej

Udziały na rynku ubezpieczeń na życie w latach 1999-2003 Wstecz

Personel i sieć dystrybucji Blisko 4 tys. pracowników Około 6 tys. agentów ubezpieczeniowych 383 placówki na terenie kraju Katarzyna Woźna Wstecz

Główne wskaźniki ubezpieczeniowe Wskaźnik monitorowania działalności Wskaźnik pokrycia rezerw Wskaźnik kosztów administr. Wskaźnik kosztów akwizycji PZU Życie SA 186,73% 111,60% 7,4% 9,3% Ogółem rynek ubezpieczeń na życie 237,99% 111,72% 10,54% 10,66% Wstecz

Analiza strategiczna Szanse Zagrożenia Integracja Polski z UE Rosnąca konkurencja po wstąpieniu do UE Nowe obszary działalności: rynek ubezpieczeń medycznych Niski popyt na ubezpieczenia Niewydolny system ubezpieczeń społecznych i „starzejące się społeczeństwo Niestabilna polityka państwa (prywatyzacja PZU) Wstecz Dalej

Wdrożenie CRM w Grupie PZU Cel: Uzyskania pełnego obrazu klientów wszystkich spółek grupy oraz uporządkowanie procedur obiegu dokumentów i informacji. Projekt zakłada: Wprowadzenie zintegrowanego kanału sprzedaży, umożliwiającego agentom sprzedaż wszystkich produktów oferowanych przez Grupę i kompleksową obsługę klienta. Poszerzenie funkcjonalności hurtowni danych. Wdrożenie systemu COMPASS – analiza ryzyka. Wdrożenie Projektu Centralnej Bazy Ubezpieczonych. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Zarządzanie relacjami z klientami w PZU Życie S.A. Klienci Oddziały Inspektoraty Agenci Serwis WWW Call-center PZU Życie S.A. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Wspomaganie Informatyczne Obsługi Klienta Aplikacje wykorzystywane w Punktach Obsługi: JUŻ – obsługa techniczna i księgowa ubezpieczeń Agent – aplikacja pozwalająca na przeprowadzanie symulacji ubezpieczeniowych GUR - obsługa Grupowych Ubezpieczeń Rodzinnych na życie GURIK – obsługa Grupowych Ubezpieczeń Rodzinnych Indywidualnie Kontynuowanych UR ZJ – aktualizacja danych stałych ROS – obsługa świadczeń Baza Pogodna Jesień ISSU – generowanie statystyk Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

www.pzuzycie.pl Wstecz Dalej

Ocena Zarządzania Relacjami z Klientami w PZU Życie S.A. Wyraźna poprawa zadowolenia klientów oraz skuteczne budowanie wizerunku nowoczesnej marki. Zarządzanie skargami świadectwem szczególnej dbałości o zadowolenie klientów. Specjalne traktowanie i udogodnienia dla strategicznych klientów jakimi są posiadacze indywidualnych polis. Wykorzystanie Portalu korporacyjnego jako źródła informacji o firmie. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Ocena Zarządzania Relacjami z Klientami w PZU Życie S.A. Nadmierna formalizacja i skomplikowane procedury Centralizacja uprawnień Nie w pełni wykorzystane możliwości jakie daje Interwent zarówno w procesie obsługi, jaki i pozyskiwania klientów Brak integracji wykorzystywanych aplikacji Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Propozycje udoskonaleń Wdrożenie zintegrowanego systemu klasy CRM pozwalającego na optymalne wykorzystanie posiadanych przez zakład informacji. Możliwość obsługi wszystkich klientów w każdym Punkcie Obsługi na terenie kraju. Stworzenie uniwersalnych stanowisk pozwalających na kompleksową obsługę klientów. Większe wykorzystanie Internetu w kontaktach z klientami. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Panel obsługi klientów dla pracowników Punktów Obsługi Produkty ubezpieczeniowe Obsługa ubezpieczeń Ubezpieczenia indywidualne Maximum Optima Futura Pro Pogodna Jesień Dodatkowe Na wypadek śmierci w wyniku nieszczęśliwego wypadku Na wypadek trwałego inwalidztwa spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem Przejęcia opłacania składek na wypadek niezdolności do pracy Ubezpieczenia grupowe Bancassurance Na życie kredytobiorcy Na życie Biznes Menedżer Emerytalne pogodna jesień Typ P Pogodna przyszłość Rejestracja ubezpieczeń Przeglądanie bazy danych Rejestracja wpłat Zmiana danych osobowych Zmiana sumy ubezpieczenia Zmiana częstotliwości płacenia składek Zmiana czasu ubezpieczenia Rezygnacja z ubezpieczeń dodatkowych Obsługa świadczeń Pośrednicy Rejestracja pośredników Przeglądanie pośredników Ubezpieczenia grupowe indywidualnie kontynuowane Rejestracja skarg i zażaleń Wpisz pytanie Kompleksowa obsługa ubezpieczeń w PZU Życie S.A. Adresy i kontakty Inspektoraty Punkty Obsługi Jednostki Centrali Urzędy i inne Encyklopedia Wpisz szukane słowo szukaj odpowiedz Poszukiwanie tematyczne Wstecz Dalej

Panel wspierający pracę agentów PZU Terminarz Baza ubezpieczonych Analiza klienta Ubezpieczenia na życie Ubezpieczenia majątkowe Inspektoraty Punkty Obsługi Jednostki Centrali Urzędy i inne Encyklopedia Wpisz szukane słowo szukaj Poszukiwanie tematyczne Produkty ubezpieczeniowe Adresy i kontakty Dodaj spotkanie Przeglądaj spotkania Zmiana danych osobowych Zmiana sumy ubezpieczenia Rejestracja wpłat Przesłanie wniosku Przeglądanie AGENT PZU ŻYCIE S.A. Wpisz pytanie odpowiedz Symulator Nowa symulacja Nowy klient Otwórz istniejące Rejestracja szkody Wstecz Dalej

Wnioski końcowe Brak właściwego zarządzania posiadanymi informacjami o klientach oraz nie korzystanie z zintegrowanych systemów klasy CRM utrudnia skuteczną konkurencje na rynku. Podstawowym kanałem dystrybucji polis są agenci ubezpieczeniowi. Specyfika ubezpieczeń oraz skomplikowane procedury sprawiają, że większość klientów preferuje bezpośredni kontakt z agentem ubezpieczeniowym. Niewyklucza to jednak szerokiego wykorzystania Internetu do sprzedaży „mniej skomplikowanych polis” oraz ich dalszej obsługi. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Wnioski końcowe Działalność ubezpieczeniowa jest specyficznym rodzajem działalności handlowej, wymagającym szczególnego nacisku na budowanie lojalności klientów. Grupa PZU, w tym PZU Życie S.A. dysponuje ogromną ilością informacji na temat klientów wszystkich spółek grupy. Odpowiednie ich wykorzystanie będzie dużym atutem w walce z konkurencją. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Perspektywy kontynuacji wykonanych prac W pracy szczególna uwaga została skupiona na obsłudze klientów, a przecież CRM to również marketing, analizy i wewnętrzne kontakt pomiędzy pracownikami. Warto podjąć się dokładnej analizy pozostałych elementów składowych i określenia wymogów względem systemu CRM dla całej Grupy PZU. Katarzyna Woźna Wstecz Dalej

Dziękują za uwagę Katarzyna Woźna