KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE
Advertisements

Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Komunikacja interpersonalna
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
JAK ZDAĆ EGZAMIN??.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Komunikacja interpersonalna
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
Komunikacja interpersonalna Część I
Pedagogika szkoły wyższej
Rzecz o efektywności w biznesie
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
Wystąpienia publiczne.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Przygotowanie wystąpienia publicznego
„Autoprezentacja w sferze publicznej menedżera”
MOWA CIAŁA.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
PREZENTACJA I ROZMOWA MATURALNA. ELEMENTY RETORYKI I AUTOPREZENTACJI.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Mowa ciała w pracy nauczyciela
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja.
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Aleksandra Kiełbania I G
Niewerbalne przejawy kłamstwa 1 Zygmunt Korzeniewski, DODN.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Postawa i wygląd człowieka
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA © Barbara Przywara

Wszyscy ludzie to zagadki dopóty, dopóki w jakimś słowie lub czynie nie znajdziemy do nich klucza.

KOMUNIKACJA łańcuch komunikacyjny zakłócenia w procesie komunikacji skuteczna komunikacja

Skuteczność przekazu

ŁAŃCUCH KOMUNIKACYJNY Nadawca Przekaz Kanał Odbiorca Efekt

Nadawca (KTO?) WIARYGODNOŚĆ ATRAKCYJNOŚĆ

Pierwsze wrażenie Decyduje o nim...... pierwszych 20 kroków pierwszych 20 gestów pierwszych 20 cm twarzy pierwszych 20 słów

Przekaz (CO?) Motywacja odbiorcy Argumenty logiczne i emocjonalne Kolejność przekazywania

Kanał (JAK?) Ustnie, na piśmie, telefonicznie czy e-mailem? Język Podgrzewanie kanałów

Odbiorca Cechy odbiorcy Słuchanie

Pan Bóg dał człowiekowi jedne usta i dwoje uszu, aby więcej słuchał niż mówił.

Co przeszkadza w słuchaniu? Stan ducha (brak nastawienia na słuchanie) Zakłócenia zewnętrzne (hałas, niewygoda) „Filtracja” Uprzedzenia Szybkie osądzanie Zmęczenie, znudzenie

Komunikacja niewerbalna

Komunikacja niewerbalna KONTAKT WZROKOWY MIMIKA MOJA PRZESTRZEŃ GESTY POSTAWA CIAŁA

Okolice brwi całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, podniesione do połowy - zdziwienie, stan normalny - bez komentarza, do połowy obniżone - zakłopotanie, całkowicie obniżone - złość.

Nasza twarz okazuje emocje za pomocą kilkuset mięśni.

Gesty

Gesty

Gesty

G E S T Y

G E S T Y

Strefy kontaktu Intymna (0-45 cm) Osobista (45-120 cm) Społeczna (1,2 – 3,6 m) Publiczna (3,6 – 6 m)

Zachowania niewerbalne w zależności od nastawienia rozmówcy Nastawienie nieprzyjazne unika wymiany spojrzeń Pochyla, odwraca głowę Pociera często nos, głowę Odsuwa się od rozmówcy Zachowania osoby lękliwej Często przymyka oczy Nerwowo rusza rękami Zasłania często usta Wierci się na krześle Nastawienie przyjazne Patrzy w oczy rozmówcy Kiwa głową aprobująco Uśmiecha się Zbliża się ku rozmówcy Zachowania osoby pewnej siebie Oczy ma naturalnie otwarte Trzyma prosto ramiona Siedzi pewnie, spokojnie Trzyma nogi spokojnie, wygodnie

ZAKŁÓCENIA W KOMUNIKACJI Różnice w percepcji Emocje Intencje Zły dobór kanału Błędy językowe Dysonans między przekazem werbalnym i niewerbalnym

JAK MÓWIĆ ABY USŁYSZELI? Przygotuj się Bądź zrozumiały Przeciwdziałaj znużeniu odbiorcy Nie irytuj odbiorcy

Jak zdobyć sympatię słuchaczy? Nie bądź ponury Polub swoich słuchaczy Bądź skromny ;) Okazuj, że lubisz to, co robisz Dobrze się prezentuj

Wstęp Zainteresować Łączyć potrzeby, pokazać zysk Powiedzieć ile czasu to zajmie Przedstawić główne cele, plan

Część właściwa Układ (chronologiczny, logiczny, tematyczny) Dodawanie „wstawek” Urozmaicanie kanałów

Zakończenie Śmieszna historia Cytat Żart Metafora Podsumowanie Pytanie Zachęta do dyskusji

Co nie służy zapamiętywaniu? Wykorzystanie tylko jednego kanału Atmosfera napięcia, zdenerwowania Niejasna treść, abstrakcyjna Za dużo informacji w jednym czasie …