W obiekcie hotelarskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Advertisements

Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wawer
Rodzina oprogramowania gastronomicznego Quad
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
WYPOCZYNEK DZIECI i MŁODZIEŻY
Kuratorium Oświaty w Warszawie. Pani Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej podpisała 9 grudnia 2009 r. rozporządzenie zmieniające w sprawie warunków,
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
To nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system wspomagający sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Przeznaczony jest dla firm handlowych.
Nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system sprzedaży przeznaczony dla firm handlowych i usługowych nie prowadzących gospodarki magazynowej o różnym.
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
PROJEKT SIECI KOMPUTEROWYCH
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
IPartner Twojego Sukcesu Prezentacja usługi iPartner24.
Zespół Szkół w Olsztynku im. K.C. Mrongowiusza
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ MORSKICH W DARŁOWIE
STANDARYZACJA W HOTELARSWIE
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
ZNAKI OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ I EWAKUACYJNE
Operacje kasowo-skarbcowe
Organizacja pracy w sekretariacie
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
WPŁATY I WYPŁATY GOTÓWKOWE Wykonały: Ewelina Kaszowska
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK KUCHARZ ul.
Zaprasza Internat ZSZ PBO
Klasyfikacja usług hotelarskich
Struktury organizacyjne hoteli
TECHNIK HOTELARSTWA.
Dokumentacja papierowa
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Konsjerż, concierge – dozorca domu i odźwierny we francuskich kamienicach. We współczesnych luksusowych hotelach również pracownik, którego zadaniem jest.
Podsumowanie pierwszego roku
Model gościnności w Hotelu Stadt Neustadt***
Nasza oferta edukacyjna obejmuje kształcenie w następujących zawodach: - KUCHARZ   - PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ.
Twoja przyszłość jest w twoich rękach !
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
‘we foster a global World Trade Center network that enhances the brand and promotes prosperity through trade and investment’
Funkcje pracy biurowej
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
Paweł Buraczyński Profesja Centrum Kształcenia Kadr Hotelarstwo Rok, Semestr Wrocław 2010.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Ewelina Muchorowska Profesja Centrum Kształcenia Kadr Hotelarstwo 2010, Semestr I Wrocław 2010.
Targi Łódzkie to ponad 20-letnie doświadczenie w organizacji targów i kongresów, ciągłe dążenie do rozwoju zaowocowało ideą stworzenia Centrum Konferencyjno.
Jednostki Mieszkalne w hotelarstwie:
WYDAJNOŚĆ PRACY W HOTELU
Pojęcie, funkcje i rodzaje jednostek mieszkalnych
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Oferta edukacyjna dla dorosłych
Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji
STAŻ ZAWODOWY Hiszpania
Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków
Zapis prezentacji:

W obiekcie hotelarskim Rola recepcji W obiekcie hotelarskim

Recepcja Słowo wywodzące się z języka łacińskiego ,,receptio”, które oznacza – przyjęcie. Obecnie jest definiowane jako przyjmowanie gości i interesantów, stąd też pochodzi określenie recepcja hotelowa, oznaczające ,,biuro hotelowe zajmujące się przyjmowaniem gości i zawiadywaniem pokojami”

W skład recepcji hotelowej wchodzą: Część zewnętrzna Część wewnętrzna

Część wewnętrzna zaplecza biurowego recepcji, Składająca się z: zaplecza biurowego recepcji, technicznych urządzeń sygnalizacyjno-alarmowych i kontrolno- sterujących, wyposażenia związanego z rezerwacją i środkami łączności.

Część wewnętrzna Jest uzależnione od charakteru, kategorii i wielkości obiektu, stosowanej w nim organizacji w pracy oraz stopnia powiązania między innymi zespołami hotelowymi. Znajdują się w niej m.in.: zaplecze biurowe (z wydzielonym pomieszczeniem dla kierownika), węzeł sanitarno-socjalny (szatnia, WHS, pomieszczenie socjalne i gospodarcze), depozyt hotelowy (dostępny z hallu recepcyjnego i z zaplecza recepcji zapewniający prywatność i bezpieczeństwo), Bagażownia.

Część zewnętrzna Składająca się z: części ogólno dostępnej – hallu recepcyjnego, recepcyjno-usługowej z najbardziej widoczną ladą recepcyjną.

Część zewnętrzna to: Hall recepcyjny Lada recepcyjna Stanowiska recepcyjne Klucznica Kasa Bagażownia Depozyt hotelowy

Hall recepcyjny Pełni różnorodne funkcje, najważniejszą jest bezpośrednie doprowadzenie gościa do recepcji, aby mógł załatwić wszystkie formalności związane z pobytem. Pełni ponadto rolę: informacyjno-reklamową miejsce chwilowego wypoczynku, spotkań czy kontaktów węzła komunikacji poziomej i pionowej zaspokojenia indywidualnych potrzeb gości w punktach handlowo-usługowych zapewnienia podstawowych usług gast. dostępu do wewnętrznej i zewnętrznej łączności dostęp do przechowywania bagażu

Lada recepcyjna dopasowana do wielkości hotelu i ilości gości, ustanawia łatwo rozpoznawalny atrakcyjny element meblowy pełniący funkcje informacyjno-dyspozycyjną, dostosowana do warunków antropometrycznych i ergonomicznych wynikających z pracy recepcjonisty i obsługi gości (nawet tych niepełnosprawnych).

Stanowiska recepcyjne kompleksowa obsługa gościa umieszczamy na nich cennik i regulamin hotelowy , telefony wewnętrzne, materiały informacyjno-promocyjne, popielniczki, czasopisma, długopisy i papier firmowy dostępne dla gości

Kasa wyposażone w kasę fiskalną, terminal płatności kartami kredytowymi i płatniczymi widoczne kursy walut, wykaz akceptowanych kart

Bagażownia funkcjonuje cała dobę dostępna przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju przez gościa kwit bagażowy (dokument potwierdzający przyjęcie bagażu)

Depozyt hotelowy funkcjonuje całą dobę bezpłatne wydawana karta depozytowa w nowoczesnych hotelach najwyższych kategorii małe skrytki depozytowe otwierane kluczem i/lub kodem wybranym przez gościa w jm.

Klucznica schowana ze względów bezpieczeństwa wydzielonych elementach lady recepcyjnej znajdują się tam klucze, indywidualnie kodowane karty magnetyczne otwierające drzwi do pokoi, klucze awaryjne w hotelu (przewiduje się miejsca na korespondencje i przesyłki dla gości hotelowych)

No i wreszcie koniec