NEGOCJACJE MIĘDZYNARODOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
Psychologia Zarządzania
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Role w zespole projektowym
Wielokulturowe aspekty procesów rekrutacyjnych
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
NEGOCJACJE MIĘDZYNARODOWE
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Waluta euro – szanse i zagrożenia
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
KULTURA ORGANIZACYJNA
Wpływ kultury na komunikację w projektach eTwinning
MODEL KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Małgorzata Bogdanowicz
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Organizacja i zarządzanie firmą
KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA
Lider- Przywódca.
Organizacja Narodów Zjednoczonych
Henk Mariman Copyright Henk Mariman. Długoterminowy rozwój zawodnika…Różne szkoły poruszania się…judo…centrum aktywności... Więcej i więcej ogólnego.
Konferencja MaterCare International
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Dr inż. Wiesław Bury Giełda a gospodarka. Czy Giełda odzwierciedla stan gospodarki?
Urząd Miejski w Zabrzu – Badanie wg IRIC
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
+14 Września 2014 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +1 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik.
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
Temat muzyczny: Cat Stevens śpiewa „Morning has broken„ Tłumaczenie z ang., opracowanie graficzne i muz.: H.S. ( * Dane z roku 2010 jako aglomeracje miejskie.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Kto handluje z kim?.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Aleksandra Kiełbania I G
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
Globalizacja mierniki
Zmiany na globalnym rynku LNG a potencjał eksportowy Stanów Zjednoczonych. Szanse dla Polski. dr Rafał Jarosz Ministerstwo Spraw Zagranicznych maja.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
GOSPODARCZE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PODLASKICH PRZEDSIĘBIORSTW Z KAZACHSTANEM I UZBEKISTANEM Białystok, dn r. Projekt jest finansowany ze środków.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Średnioroczne tempo wzrostu PKB na mieszkańca
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

NEGOCJACJE MIĘDZYNARODOWE Różnice w przebiegu negocjacji międzynarodowych

Styl negocjacji a różnice kulturowe KRYTERIA ZRÓŻNICOWANIA ZACHOWAŃ NEGOCJACYJNYCH KULTURA INDYWIDUALISTYCZNA KULTURA KOLEKTYWISTYCZNA Główny cel negocjacji Zawarcie jednorazowej transakcji Nawiązanie trwałego kontaktu Zainteresowania rezultatem drugiej strony Małe Duże Struktura procesu negocjacyjnego Skoncentrowana z wyraźną funkcją kierowniczą Negocjacje prowadzone najczęściej przez osoby bezpośrednio uprawnione do podejmowania decyzji Rozproszona pomiędzy członków zespołu negocjacyjnego Skłonność do przenoszenia odpowiedzialności na reprezentantów

Styl negocjacji a różnice kulturowe KRYTERIA ZRÓŻNICOWANIA ZACHOWAŃ NEGOCJACYJNYCH KULTURA INDYWIDUALISTYCZNA KULTURA KOLEKTYWISTYCZNA Wielkość zespołu Skłonność do negocjacji jednoosobowych lub w niewielkim zespole negocjacyjnym Skłonność do negocjacji zespołowych Tempo negocjacji Szybkie Wolne Trwałość kontaktów stron Brak potrzeby trwałych kontaktów Nacisk na trwałość kontaktów

Relacje między stronami w aspekcie RK DUŻA PRZEWAGA KUPUJĄCEGO MNIEJSZA PRZEWAGA KUPUJĄCEGO Francja USA Belgia Niemcy Portugalia Austria Meksyk Dania Indie Wielka Brytania

Czynnik czasu w negocjacjach Kultury protransakcyjne i propartnerskie Long Term Orientation (LTO) – wskaźnik orientacji długoterminowej NEGOCJACJE POKOJU W WIETNAMIE Strona amerykańska Strona wietnamska 1 tydzień 2,5 roku

Czynnik czasu w negocjacjach Pozycja kraju Kraj lub region Wskaźnik LTO 1. Chiny 118 2. Honkong 96 3. Tajwan 87 4. Japonia 80 5. Korea Płd. 75 6. Brazylia 65 7. Indie 61 8. Tajlandia 56 9. Singapur 48 10. Holandia 44 11. Bangladesz 40 Źródło: badania Hofstede

Czynnik czasu w negocjacjach Pozycja kraju Kraj lub region Wskaźnik LTO 12 Szwecja 33 13. Polska 32 14. Niemcy 31 15. Australia 16. Nowa Zelandia 30 17 USA 29 18. Wielka Brytania 25 19. Zimbabwe 20. Kanada 23 21. Filipiny 19 22. Nigeria 16 Źródło: badania Hofstede

Czynnik czasu w negocjacjach Monochroniczność i polichrniczność Linearność i cykliczność Nastawienie na przeszłość, teraźniejszość i przyszłość (np. Meksyk i maniana)

Różnice w werbalnych sposobach komunikowania Schemat zawartości wypowiedzi R. Angelmara i L.W. Sterna Porządkuje wszelkie formy wyrazu werbalnego na poszczególne, precyzyjnie określone kategorie, klasyfikując je jako: obietnice, groźby, nagrody, kary, itd. Umożliwia to porównywanie stosowanych przez negocjatorów stylów komunikacji werbalnej.

Zastosowanie werbalnych taktyk komunikacyjnych przez negocjatorów z wybranych krajów RODZAJ TAKTYKI KRAJ Obietnica Hiszpania, Wielka Brytania Groźby, ostrzeżenia Francja Kary Nagroda Wielka Brytania Zobowiązanie Pytania Francja, Hiszpania Nakaz Hiszpania Autoprezentacja Niemcy

Różnice w komunikacji niewerbalnej ZACHOWANIA NIEWERBALNE KRAJ Stosowanie ciszy Wielka Brytania Kontakt wzrokowy Francja, Hiszpania Skrócony dystans, dotyk Brazylia, Kiwnięcie głową W Bułgarii znaczy „nie” Pukanie się w głowę W Argentynie i Peru „myślę”, „pmyśl” Amerykański znak „ok.” W Brazylii może być wulgarny, obsceniczny, Europa – pochwała, „O.K.”, Francja – zero, Japonia - pieniądze „figa” W Brazylii i Wenezueli – symbol szczęścia Kciuk do góry Cały świat – świetnie Japonia – mężczyzna, pięć

Różnice w komunikacji niewerbalnej ZACHOWANIA NIEWERBALNE KRAJ Uniesiona, złożona dłoń do góry Włochy – przysięgam Gest Kozakiewicza Cały świat – żartobliwa obraza Portugalia – nie mam pieniędzy