Rozmowa kwalifikacyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Indywidualne Plany Działania
Korespondencja w sprawach osobowych.
Prezentacja BDI Rozmowa kwalifikacyjna - unikanie błędów
Prezentacja BDI Jak pomyślnie przejść proces rekrutacyjny?
Sporządzanie listu motywacyjnego.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
FUNKCJA PERSONALNA.
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
W kwietniu 2012r. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przeprowadziło badanie CATI w związku z Rankingiem MBA. Badanie zostało przeprowadzone na.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Rozmowa kwalifikacyjna
Projekt „Od zera do milionera” dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego Metody wyjścia z bezrobocia Dr inż. Aneta Pisarska.
Metody wyszukiwania praktyk i staży przygotował: Sebastian Wilk
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
Początek Drogi do Kariery Zawodowej
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Koordynator projektu Centrum DZWONI
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Szkolenie dla opiekunów Centów
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Tajniki rekrutacji do IT - czyli ile warta jest moja wiedza, gdy nie potrafię jej zaprezentować?
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Jak wybrać zawód?.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CV-VIDEO czyli POKA Ż SI Ę PRACODAWCY. CV-VIDEO – TALKING CV.
Techniki,procedury,metody oceniania
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
METODY POSZUKIWANIA PRACY
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Jak pisać list motywacyjny?
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Dokumenty aplikacyjne
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Świadome tworzenia wizerunku
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Dokumenty aplikacyjne
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Pierwsze kroki na rynku pracy a kształtowanie wizerunku osobistego
Indywidualne Plany Działania
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Raport po ocenie 360° - fragment
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Rozmowa kwalifikacyjna Gdy aplikacja zainteresuje pracodawcę

Definicja Rozmowa kwalifikacyjna to ZAPLANOWANA, OFICJALNA i UKIERUNKOWANA rozmowa. Dla pracodawcy (lub jego przedstawicieli) to możliwość bliższego poznania kandydata. Dla aplikującego to możliwość autoprezentacji, poznania bliżej pracodawcy, uszczegółowienia własnych informacji o firmie i warunkach pracy. To kulminacja procesu poszukiwania pracy. Wygrywa ten, kto dobrze się PRZYGOTUJE.

Typy rozmów kwalifikacyjnych 1. Rozmowa wstępna – pozwala przede wszystkim określić cechy osobowościowe i komunikatywność kandydata. Prowadzona jest przez pracowników działu rekrutacji. Rozmowa specjalistyczna – ma na celu określenie umiejętności i kwalifikacji. Prowadzona jest zazwyczaj przez bezpośredniego przełożonego. Rozmowa sytuacyjna (hipotetyczna) – pozwala sprawdzić deklaratywną gotowość działania w szczególnych sytuacjach. Rozmowa biograficzna – poświęcona weryfikacji i pogłębieniu informacji zawartych w CV i liście motywacyjnym. Rozmowa stresująca – ma za zadanie sprawdzić zachowanie kandydata pod presją nagłych zwrotów akcji. Wywiad epizodyczny – bardzo szczegółowa analiza jednego wybranego wydarzenia. Prowadzona przez psychologa znacznie ogranicza możliwości kreowania własnego wizerunku.

Typy rozmów kwalifikacyjnych 2. Rozmowa informacyjna – potrzebna do zdobycia informacji niezbędnych do dalszego procedowania. Rozmowa ustrukturyzowana – prowadzona wg scenariusza (powitanie, wprowadzenie, doświadczenie, wykształcenie, zainteresowania, podsumowanie mocnych/słabych stron, opis stanowiska, pytania kandydata, zakończenie), w ramach którego 80% czasu kandydat opowiada o sobie. Rozmowa nieustrukturyzowana – bez scenariusza, swobodniejsza, obciążona większym ryzykiem nieoczekiwanych zwrotów akcji. Wywiad kompetencyjny – prowadzony w celu zweryfikowania konkretnych kompetencji kandydata (poznawczych, społecznych, osobistych, menedżerskich, firmowych). Rozmowa aprobująca – przeprowadzana przez prezesa lub pracownika wysokiego szczebla nie oznacza jeszcze decyzji o zatrudnieniu – nie należy jej lekceważyć. Stress interview – prowadzący z premedytacją wyprowadza kandydata z równowagi sprawdzając, jak sobie radzi w takiej sytuacji. Prezentacja – rozmowa skoncentrowana na autoprezentacji kandydata. Assesment center – uczestniczy w niej kilku kandydatów rozwiązujących konkretne zadania. Ich działania oceniają asesorzy. Zadania są indywidualne jak i zespołowe. Trwa 5-6 godzin.

Typowe obszary rozmowy kwalifikacyjnej Obszar zawodowy (merytoryczny) – weryfikacji informacji zamieszczonych w dokumentach aplikacyjnych. Obszar motywacyjny – weryfikacja aspiracji zawodowych, gotowości do pracy, gotowości do LLL. Obszar osobowościowy – ocena predyspozycji zawodowych, weryfikacja wskazanych w aplikacji cech osobowości, umiejętności pracy w zespole czy komunikatywności.

Co można kontrolować? Liczy się pierwsze wrażenie. Bądź poważny/poważna. Bądź uważny/uważna. Nie narzekaj na poprzednich pracodawców. Nie okazuj negatywnych emocji. Przygotuj się do rozmowy. Nie pal mostów. Nie mów o sobie zbyt dużo.

Trudne pytania Dlaczego chce Pan/Pani tutaj pracować? Jaką chciał(a)by Pan/Pani otrzymywać pensję? Dlaczego mamy zatrudnić Pana/Panią a nie kogoś innego? Jaki jest Pana/Pani stan zdrowia? Jakie są Pana/Pani najmocniejsze strony? Jakie są Pana/Pani słabe strony? Proszę powiedzieć o sobie coś więcej. Ile ma Pan/Pani lat? Kiedy może Pan/Pani rozpocząć pracę? Czy ma Pan/Pani jakieś pytania?

Błędy poznawcze Efekt pierwszego wrażenia – pierwsze minuty decydują o całej rozmowie. Efekt hallo – pozytywna/negatywna ocena jednego aspektu rozciąga się na wszystkie pozostałe. Błąd kontrastu – przypisanie cech przeciwstawnych w wyniku drobnych pomyłek/sukcesów kandydata. Błąd łagodności – nadmiernie pozytywna ocena osób znanych lub podobnych. Efekt pierwszeństwa – zapamiętywanie informacji prezentowanych jako pierwsze. Efekt świeżości – zapamiętywanie informacji prezentowanych jako ostatnie.