„W ŚWIECIE PROMIENIOTWÓRCZOŚCI MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Sposoby wykorzystania sieci
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Badanie zjawiska promieniotwórczości
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Cyberstrach ma wielkie oczy
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Zagadnienia związane z energetyką jądrową w e-podręcznikach do chemii i do fizyki „Rad wykryłam, lecz nie stworzyłam, więc nie należy do mnie, a jest.
Metoda projektu Chemia 2011/2012.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Program eTwinning Planowanie projektów
Program eTwinning Planowanie projektów
Zapis prezentacji:

„W ŚWIECIE PROMIENIOTWÓRCZOŚCI MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE” AUTOR PROJEKTU: Małgorzata Szczepańska gosia.szczepanska@vp.pl Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku UCZESTNICY PROJEKTU: Uczniowie klasy: I c i III g Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku CELE PROJEKTU: Poznanie wpływu promieniowania jonizującego na organizmy żywe oraz praktyczne wykorzystanie promieniowania Umiejętność ochronienia się przed promieniowaniem jonizującym Zapoznanie się z życiem i działalnością Marii Skłodowskiej-Curie Umiejętność wykonania doświadczenia symulującego prawdopodobieństwo rozpadu jądra atomowego oraz opracowanie jego wyników w programie excel Umiejętność opracowania i zaprezentowania wyników swej pracy w różnorakiej formie Kształtowanie umiejętność współpracowania w grupie Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku OPIS PROJEKTU Uczniowie gromadzili materiały korzystając z różnych źródeł, a następnie je selekcjonowali i wykonali 4 prezentacje multimedialne Opracowali i wykonali logo oraz kalendarz projektu Zbudowali stronę internetową projektu Wykonali zaproszenia, plakaty Przeprowadzili debatę na temat „Czy w Polsce należy wybudować elektrownię atomową” Wykonali doświadczenie symulujące prawdopodobieństwo rozpadu jądra atomowego. Opracowali wyniki oraz sporządzili wykres. Przygotowali przedstawienie pt: „Maria Skłodowska-Curie- uczona wszechczasów” Stworzyli galerię zdjęć z realizacji projektu, oraz wykonali obróbkę zdjęć W ramach projektu cała społeczność uczniowska wykonała : albumy, gazetki ścienne, plakaty poświęcone promieniotwórczości oraz Marii Skłodowskiej-Curie Wykonali kompilację plików filmów oraz zdjęcia „zrzutów” ekranu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W REALIZACJI PROJEKTU LP UŻYTE PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKONANE ZADANIE 1. PhotoShop, PowerPoint Wykonanie loga i kalendarza projektu 2. Publisher Wykonanie zaproszeń, plakatów 3. PowerPoint Wykonanie prezentacji multimedialnych 4. Excel Opracowanie wyników doświadczenia 5. PhotoFiltre Obróbka zdjęć z aparatu cyfrowego 6. Photo Story 3 Pokaz galerii zdjęć 7. Word Redagowanie pism, gazetek 8. Outlook Zarządzanie informacją elektroniczną 9. Internet, explorer, Mozilla Firefox Wyszukiwanie stron internetowych 10. Komunikatory internetowe: Skype, gadu gadu Komunikowanie się między sobą Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW W projekcie brało udział 16 uczniów: 4 z klasy III G i 12 z klasy I C. Zostali oni podzieleni na 4 zespoły. TEMATYKA PODZIAŁU ZESPOŁÓW: ZESPÓŁ I- „Promieniotwórczość naturalna. Historia promieniotwórczości” W skład zespołu wchodziło 4 chłopców z klasy Ic. Wykonali oni prezentację multimedialną oraz multimedialną galerię zdjęć, przygotowali scenografię do przedstawienia, brali udział w przedstawieniu ZESPÓŁ II- „Energia jądrowa. Zastosowanie promieniowania jądrowego w medycynie, przemyśle i technice”. W skład zespołu wchodziło 5 dziewczynek z klasy I c. Wykonały one prezentacje multimedialną, opracowały i wykonały logo projektu, przeprowadziły doświadczenie symulujące rozpad jąder atomów promieniotwórczych, brały udział w przedstawieniu, przygotowały aulę do prezentacji projektu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku ORGANIZACJA PRACY-CD. ZESPÓŁ III- „Życie i twórczość Marii Skłodowskiej-Curie –odkrycie polonu i radu”. W skład zespołu wchodziło 3 chłopców z klasy I c. Wykonali oni prezentację multimedialną, opracowali i wykonali kalendarz projektu, plakat, wykonali wykres w excelu, brali udział w przedstawieniu , wykonali obróbkę zdjęć w PhotoFiltre ZESPÓŁ IV- „Biologiczne skutki napromieniowania. Skażenie środowiska katastrofa w Czarnobylu”. W skład zespołu wchodziło 4 chłopców z klasy III g. Wykonali oni prezentację multimedialną, założyli bloga oraz stronę internetową projektu. Opracowali i wykonali zaproszenia na debatę oraz prezentację projektu. Wykonali kompilację plików filmów oraz zdjęcia „zrzutów” ekranu. Nawiązali kontakt z Instytutem Energii Atomowej w Świerku oraz zadali pytania ekspertowi. Wszystkie zespoły uczestniczyły w debacie „Czy w Polsce należy wybudować elektrownię atomową”. Liderzy wszystkich grup wykonali prezentację szkolną projektu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku ROLA NAUCZYCIELA Pomogłam w sformułowaniu głównych zadań projektu Monitorowałam pracę nad projektem Pomogłam w selekcjonowaniu informacji Pomogłam w wyszukaniu informacji do debaty Pomogłam w przygotowaniu scenariusza przedstawienia Ustaliłam termin prezentacji na forum szkoły Pomogłam w przygotowaniu przedstawienia Nauczyłam uczniów korzystać z programu Photo Story 3 Uczestniczyłam w części wstępnej i zakończeniu prezentacji Pomogłam w udostępnieniu rzutnika multimedialnego, aparatu cyfrowego, sali komputerowej Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku DZIAŁANIA UCZNIÓW-1 Uczniowie poszukiwali i selekcjonowali niezbędne informacje Założyli bloga w celu dokumentowania pracy nad projektem Zbudowali stronę internetową projektu Opracowali i wykonali logo, kalendarz oraz plakat projektu Wykonali zaproszenia na debatę oraz prezentację publiczną Zorganizowali debatę na temat „Czy w Polsce należy wybudować elektrownię atomową” Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku DZIAŁANIA UCZNIÓW-2 Przeprowadzili i opracowali wyniki doświadczenia symulującego rozpad jąder atomów promieniotwórczych Przygotowali scenariusz przedstawienia „Maria Skłodowska-Curie- uczona wszechczasów” Wykonali pokaz galerii zdjęć z realizowanego projektu Wykonali gazetki, albumy i plakaty związane z promieniotwórczością Wykonali kompilację plików filmowych Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-1 Opracowali i wykonali logo projektu Opracowali i wykonali kalendarz projektu Wykonali w programie Photo Story 3 pokaz galerii zdjęć z realizacji projektu GALERIA Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-2 Wykonali prezentacje multimedialne- PREZENTACJE Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-3 Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga http://www.promien.pl.tl/ http://www.promien.pl.tl/ http://www.promien.pl.tl http://www.promien.pl.tl http://www.promienfizyka.blog.pl/ Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

REZULTATY PRACY UCZNIÓW-4 Wykonali doświadczenie symulujące rozpad jąder atomów promieniotwórczych , a następnie opracowali wyniki w excelu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego

PREZENTACJA PUBLICZNA Prezentacja publiczna odbyła się 16 kwietnia 2008 r. w auli naszego gimnazjum. Na imprezę zostali zaproszeni goście, między innymi: Dyrektor Gminnego Zarządu i Wychowania w Prudniku, panie dyrektor naszej szkoły, rodzice uczniów biorących udział w projekcie, nauczyciele i cała społeczność uczniowska. Wykonano na nią zaproszenia i plakat Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

PREZENTACJA PUBLICZNA Zaprezentowano prezentację multimedialną wykonaną na tę okazję PREZENTACJA Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

PREZENTACJA PUBLICZNA Wystawiono przedstawienie teatralne „Maria Skłodowska-Curie- uczona wszechczasów” Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

WNIOSKI Z REALIZACJI PROJEKTU Projekt ten miał duży wpływ na uczniów. Pozwolił im poznać zarówno wiadomości merytoryczne jak również udoskonalić technikę posługiwania się komputerem oraz internetem. Wiadomości merytoryczne: Zapoznali się z zagadnieniami promieniotwórczości, energetyki jądrowej Poznali zastosowanie izotopów promieniotwórczych w wielu dziedzinach życia Poznali wpływ promieniowania jonizującego na organizmy żywe Przybliżyli sobie sylwetkę Marii Skłodowskiej-Curie Zrozumieli problem gospodarowania odpadami Nauczyli się współpracować w grupie Wiadomości z zakresu posługiwania się komputerem: Nauczyli się wyszukiwać informacje w internecie i je selekcjonować Udoskonalili umiejętności posługiwania się programem PowerPoint Nauczyli się kompilować pliki filmowe Udoskonalili metodę budowania stron www Nauczyli posługiwać się programem Photo Story 3 Udoskonalili umiejętności obróbki zdjęć w PhotoShop i PhotoFiltre Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

REFLEKSJE UCZNIÓW Z REALIZACJI PROJEKTU „Praca nad tym fascynującym zagadnieniem jakim jest promieniotwórczość sprawiła nam ogromną satysfakcję oraz pobudziła ciekawość świata i otaczającej nas przyrody” „Bardzo podobał nam się projekt. Na pewno nie raz jeszcze będziemy pracować tą metodą” „Budowa strony www to super sprawa, chodź ciężka i wymaga jeszcze dopracowania” „To było ciekawe doświadczenie. Najbardziej podobała nam się debata dotycząca budowy elektrowni atomowej” „Nie spodziewaliśmy się, że można ze sobą łączyć tyle przedmiotów. Promieniowanie ma na nas ogromny wpływ i duże zastosowanie w wielu dziedzinach życia” „Maria Skłodowska-Curie jest dla nas autorytetem , jesteśmy dumni z jej wiedzy oraz patriotyzmu do ojczyzny” Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku

Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku WŁASNE RELEKSJE Praca nad tym projektem przyniosła mi ogromną satysfakcję. Uczniowie poznali wiele nowych wątków z życia i pracy Marii Skłodowskiej-Curie, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania zjawiska promieniotwórczości w codziennym życiu: w medycynie, technice. Młodzież utrwaliła sobie pojęcie promieniotwórczości, a także to, że nie należy jej się bać, tylko w sposób naukowy wykorzystywać dla dobra ogółu. Praca nad projektem była bardzo ciekawa, ale i żmudna, zajmująca dużo czasu. Uczniowie mieli dużo pomysłów i chętnie realizowali powierzone im zadania. Projekt pokazał mi, że uczniowie potrafią i chętnie wykorzystują komputer w swojej pracy Po raz pierwszy pracowałam metodą projektu, praca ta bardzo mnie wciągnęła, poświęcałam jej każdą wolną chwilę. Poznałam uczniów z innej strony. W dalszej swojej pracy będę wykorzystywała metodę projektu. Już w tej chwili mam parę nowych pomysłów, którymi zaraziłam koleżanki z zespołu przyrodników. Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego

DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI INFORMACJE NA TEMAT NASZEGO PROJEKTU ZNAJDUJĄ SIĘ NA: http://g1prudnik.wodip.opole.pl/ http://www.promien.pl.tl/ Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku