JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Advertisements

PLANOWANIE I STEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA
zarządzanie produkcją
to zdolność do ciągłego wykonywania Zarządzanie produkcją
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
KOSZTY JAKOŚCI.
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Kontrola jakości.
Rachunek kosztów jakości
Jarosław Kuchta Jakość Oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Adam Walicki - 30 września 2010
Innowacje organizacyjne w usługach
Model referencyjny łańcucha dostaw
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
GRC.
DZIAŁALNOŚĆ WYTWÓRCZA A DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
Zarządzanie jakością projektu
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Model referencyjny łańcucha dostaw
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Metody zarządzania i sterowania jakością
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
STEROWANIE JAKOŚCIĄ W LABORATORIUM
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
PROD_MAG_01 - Załadunek towaru
Planowanie przepływów materiałów
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
Operacyjne sterowanie produkcją
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Model łańcucha wartości
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
PZL Sedziszów S.A.. PZL Sędziszów S.A. 01 Ekspert wśród polskich producentów filtrów samochodowych Ponad 70 lat tradycji w produkcji 1939 r. Powstanie.
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Jakość i niezawodność systemu informacyjnego. Ludzie zaangażowani w działalność biznesową używają coraz intensywniej coraz większej liczby komputerów.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Logistyk.
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Zapis prezentacji:

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI DEFINICJE „nadawanie się do użycia lub uzyskania celu” [Juran] „Całość właściwości i cech charakterystycznych wyrobu lub usługi zdolnych do zaspokojenia określonych lub wskazanych potrzeb” [ISO 8402, 1986] „Całość złożonych cech charakterystycznych wyrobu lub usługi w odniesieniu do marketingu, konstrukcji, wytwarzania i pomocniczych procesów produkcyjnych, w których wyniku wyrób lub usługa spełni oczekiwania konsumenta” [Feigenbaum] zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI zarządzanie produkcją Koszty strat na brakach wewnętrznych: złom naprawa powtórna kontrola obniżenie jakości straty analiza błędów zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI zarządzanie produkcją Koszty strat na brakach zewnętrznych naprawy i obsługa serwisowa zgłoszenia gwarancyjne reklamacje zwroty odpowiedzialność utrata zaufania zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI zarządzanie produkcją Koszty kontroli jakościowej weryfikacja kontrola systemu jakości (audyty jakości) wyposażenie kontrolne ocena dostawców zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI zarządzanie produkcją Koszty działalności zapobiegawczej wymagania wyrobu lub usługi planowanie jakości zapewnienie jakości wyposażenie służące do oceny szkolenia inne zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI zarządzanie produkcją KOSZTY CAŁKOWITE KOSZTY ZWIĄZANE Z JAKOŚCIĄ Koszty straty z tytułu braków Koszty kontroli Wzrastające koszty jakości Koszty zapobiegania Zdolność zaspokajania potrzeb zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI KONTROLA JAKOŚCI Kontrola jakości według wyników pomiarów próbek Kontrola jakości według oceny alternatywnej zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI Kontrola jakości według oceny alternatywnej p – frakcja sztuk wadliwych - zawsze (p + q) = 1 q – frakcja sztuk dobrych n – liczność próbki Prawdopodobieństwo wystąpienia jednej sztuki wadliwej Prawdopodobieństwo wystąpienia x sztuk wadliwych zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI Kontrola jakości według oceny alternatywnej Dla n = 20 i p = 0,1 0,30 0,20 Prawdopodobieństwo wad 0,10 1 2 3 4 5 6 7 8 Liczba wad w próbce zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI Kontrola jakości według oceny alternatywnej Karta (z) liczby sztuk niedobrych w próbce Górna zewnętrzna linia kontrolna - GZLK Dolna zewnętrzna linia kontrolna - DZLK Górna wewnętrzna linia kontrolna - GWLK Dolna wewnętrzna linia kontrolna - DWLK zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI Kontrola jakości według oceny alternatywnej Dla n = 20 i p = 0,1 GZLK = 6,02 GWLK = 4,68 DZLK = -2,02 DWLK = -0,68 6 5 Liczba niedobrych 4 Średnia np np 2 Numer próbki zarządzanie produkcją

JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI Kontrola jakości według oceny alternatywnej Karta sum skumulowanych Jest ona użyteczna do rejestracji zmian zachodzących w procesie – przedstawia dane w taki sposób, że możliwe staje się oddzielenie przypadkowych i prawdziwych trendów i zmian Wartość nominalną (średnią) odejmuje się od każdego kolejnego odczytu, a wynik kumuluje się. Wartości sum skumulowanych są następnie nanoszone na wykres. Można poprowadzić linię trendu. zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją 6 5 Liczba niedobrych 4 Średnia np np 2 Numer próbki 2 Linia trendu zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA ZA SYSTEM JAKOŚCI Najwyższe kierownictwo Zrozumienie problemów jakości Zaangażowanie w politykę jakości Wspieranie i zachęcanie do podejmowania wysiłków na rzecz poprawy jakości Marketing Określenie potrzeb i wymagań konsumentów Wiedza o poczynaniach konkurencji Ustalenie wymagań względem wyrobu lub usługi Analiza reklamacji i zgłoszeń uszkodzeń Obniżenie klasy jakości wyrobu lub usługi zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA ZA SYSTEM JAKOŚCI Działy badawczo – rozwojowe, projektowe, zarządzania Ustalenie odpowiednich specyfikacji (surowce, materiały) Przygotowanie produkcji i testy prototypów Analiza problemów związanych z naprawami Obniżenie klasy jakości Analiza reklamacji i zgłoszeń uszkodzeń zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA ZA SYSTEM JAKOŚCI Działy zarządzania działalnością podstawową Zatwierdzenie specyfikacji Przygotowanie produkcji i próby prototypów Przeszkolenie personelu Obsługa specjalna i magazynowanie Nadzorowanie i kontrola jakości Sterowanie procesami Kontrola gotowego produktu lub usługi Analiza braków zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA ZA SYSTEM JAKOŚCI Dział zaopatrzenia Wybór i zatwierdzenie dostawców Nabywanie materiałów i usług o wymaganej jakości Dział obsługi technicznej i posprzedażnej Parametry wyrobów i usług, ocena ich funkcjonowania Ocena przygotowania produkcji i badań prototypów Analiza zażaleń i reklamacji zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA ZA SYSTEM JAKOŚCI Dział magazynowania, transportu i dystrybucji Obsługa specjalna i magazynowanie Odbiór i sprawdzanie dostaw Sprawdzanie produktów gotowych Sprawdzanie i sortowanie produktów zwróconych do naprawy Dział zapewnienia jakości Planowanie jakości Doradztwo w sprawie jakości Szkolenia Metodologia oceny Analiza reklamacji i zgłoszeń braków zarządzanie produkcją

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ MODEL KOMPLEKSOWEGO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ Zaangażowanie kierownictwa System jakości Praca zespołowa Narzędzia SKPP zarządzanie produkcją