Procesy informacyjne w zarządzaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oprogramowanie komputerów
Advertisements

Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Zarządzanie operacjami
Marketing Usług - WYKŁAD
Systemy informacyjne w zarządzaniu Management Information Systems
INŻYNIERIA PRODUKCJI Wydział Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki
Modelowanie symulacyjne
Wykład 2. Pojęcie procesów informacyjnych
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
LOGISTYKA: Staje się tą dziedziną wiedzy, która na bazie systemów informatycznych, prowadzi do integracji organizacji, by zapewnić optymalne funkcjonowanie.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Bibliotekarz w społeczeństwie informacyjnym ( e - society ).
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Życiorys mgr inż. Zbigniew Paszkiewicz Katedra Technologii Informacyjnych WIGE UEP Urodzony: r. Wykształcenie: studia na kierunku.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Prognozowanie i symulacje (semestr zimowy)
2. System informacyjny a informatyczny?
4. Ewolucja systemów informatycznych zarządzania (SIZ)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rola Doradztwa w doskonaleniu innowacyjno ś ci sektora Rolno- spo ż ywczego Prof.zw.dr hab.Katarzyna Duczkowska- Małysz Puławy 2009.
4. Informatyzacja logistyki (MRP/ERP/SOA)
LOGISTYKA międzynarodowa
Typy systemów informacyjnych
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie informacją Na kierunku filologia polska Nowa specjalność:
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Co to jest TIK?.
2011 Marketing Oriented Project Management – skuteczna metoda wdrażania innowacji Krzysztof Witkowski.
Ekonometria. Co wynika z podejścia stochastycznego?
IV KRAJOWE SYMPOZJUM NAUKOWE na temat: „ROLA INFORMACJI W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZMIANAMI” AE-KRAKÓW, TNOiK, KRAKÓW 2003 Dr inż. Jerzy Wąchol, Zakład Podstaw.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Telepraca. Aspekty technologiczne i ekonomiczne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wstęp do ekonomiki informacji
1. Współczesne generacje technologii
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie Kierunek EKONOMIA Ciechanów, 2007 rok.
Wszystko o GIS- Geographic Information System
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
Informatyka w zarządzaniu
SEMINARIUM DYPLOMOWE I dr inż. Marian Waldemar Brol docent marian
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Archiwizacja i zabezpieczenie danych studia stacjonarne 2008/2009 dr Remigiusz Sapa.
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Technologia kształcenia zawodowego
Gromadzenie informacji
Market Strategies dr hab. Marek Szczepański. Programme (1/2) 1.The role of marketing and the importance of market strategies in the enterprise 2.The concept.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Ergonomia procesów informacyjnych
Budowa systemu informacyjnego
POLITECHNIKA WARSZAWSKA WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Wybrane elementy analizy ekonomicznej Kontakt:  Zaliczenie: Ostatnie zajęcia Wziąć na zaliczenie KALKULATORY.
Przedmiot obieralny ekonomiczny
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Zapis prezentacji:

Procesy informacyjne w zarządzaniu Dr Janusz Górczyński

Opis przedmiotu Celem przedmiotu jest uświadomienie roli różnych systemów informacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ze zwróceniem szczególnej uwagi na najnowsze postępy w tej dziedzinie. Poznanie źródeł oraz sposobów gromadzenia, przechowywania, przetwarzania, udostępniania i wykorzystywania informacji.

Treść przedmiotu (1) Społeczeństwo informacyjne. Wyznaczniki przedsiębiorstwa ery informacyjnej. Wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwem ery informacyjnej. 2. Rodzaje źródeł informacji w procesie informacyjnym. Pierwotne, wtórne, pochodne źródła informacji Ograniczenia, bariery w generowaniu informacji. 3. Gromadzenie informacji. Miejsce, tryb, częstotliwość, czas, technologia i język gromadzenia informacji. 4. Zbiory informacji. Rodzaje i kryteria wyboru nośników przechowywania informacji. Ocena jakości przechowywanych informacji. 5. Przetwarzanie informacji: selekcja, podział, translacja, eliminacja, reorganizacja informacji.

Treść przedmiotu (2) 6. Interpretacja informacji. 7. Wykorzystywanie informacji w procesie informacyjnym. 8. Koszt generowania, gromadzenia, przechowywania, interpretacji, udostępniania i wykorzystania informacji. 9. Typologia systemów informacyjnych zarządzania. Systemy przetwarzania transakcji (TPS – transaction processing system). Systemy wspomagania pracy biurowej (OAS – office automation system). Systemy wspomagania pracowników wiedzy (KWS – knowledge work system). System informacji zarządczej (MIS – management information system). System wspomagania decyzji (DSS – decision suport system). System informowania kierownictwa (EIS – executive information system).

Treść przedmiotu (3) 10. Przestrzenne systemy informacyjne. System informacji terenowej (LIS – land information system). System informacji geograficznej (GIS – geographics information system). 11. Projektowanie, integracja systemów informacyjnych w przedsiębiorstwie. SI w zarządzaniu marketingiem. 12. Wpływ systemów informacyjnych na konkurencyjność, wyniki i zachowanie ludzi w organizacji. 13. Charakterystyka systemu zarządzania informacją (SZI) w przedsiębiorstwie. Rola menedżera informacji w organizacji i doskonalenia SZI. 14. Przedsiębiorstwa wirtualne - rezultat rozwoju systemów informatycznych oraz sieci komputerowych. Zarządzanie przedsiębiorstwem wirtualnym. Wirtualna organizacja pracy.

Literatura 1. R. Zygała: Podstawy zarządzania informacją w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007 2. M. Dolińska. Projektowanie systemów informacyjnych na przykładzie zarządzania marketingiem. Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2003 3. J. Oleński: Ekonomia informacji metody. PWE, Warszawa 2003 4. R. W. Griffin: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998 5. T. Łagowski. Informatyczne wspomaganie zarządzania organizacją gospodarczą. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2001

Zaliczenie przedmiotu Test komputerowy w sesji, 30 pytań losowanych ze 120