Nowoczesne technologie w polskiej edukacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wsparcie szkół skoncentrowanych na skutecznym uczeniu się uczniów
7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
KODEKS 2.0.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Założenia PROJEKTU
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
TARGI
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Małe dziecko w systemie edukacji
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Nowoczesne technologie w polskiej edukacji Alicja Pacewicz Dyrektor ds. Programów i Wydawnictw CEO

Czym się zajmiemy? Czy polska edukacja potrzebuje nowoczesnych technologii? Jak możemy mądrze wykorzystać nowe technologie w procesie nauczania/uczenia się? Czy i jak musi się zmienić rola nauczyciela? Jak nowe technologie mogą poprawić sposób zarządzania szkołą, współpracę i komunikację między nauczycielami, uczniami, rodzicami i społecznym otoczeniem szkoły?

Dwie szkoły, dwie wizje Szkoła „ABC” skupia się na uczeniu rzeczy najważniejszych: czytania, pisania, mówienia, liczenia, myślenia, przy użyciu tradycyjnych narzędzi i form pracy. Kluczowy jest czynnik ludzki (relacja nauczyciel-uczeń) i skupienie uwagi oraz wysiłku. TIK tylko dodatkowo je rozpraszają, a młodzi ludzie i tak uczą się korzystania z nich sami. Szkoła „TIK” uczy tego wszystkiego, ale robi to w taki sposób, który odpowiada oczekiwaniom i potrzebom uczniów. Nie odwraca się od nowych technologii, tylko podąża za nimi i używa ich do motywowania uczniów, komunikowania się, uczenia myślenia. Równocześnie przygotowuje do korzystania z nich w realnym życiu, które wymaga wysokich kompetencji w TIK.

Czy TIK mogą poprawić edukację? Jaki jest główny cel edukacji? Rozwijanie myślenia, rozumienia świata i przygotowanie do wykorzystania zdobywanej wiedzy w życiu zawodowym i osobistym. Jak formułuje to podstawa programowa? Przyswojenie przez uczniów określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyk. Zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów. Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.

Jak TIK wpływają na edukację – w co wierzymy, co już wiemy, a czego nie? Powszechna wiara, że rozwijają kreatywność, uczą rozwiązywać problemy, rozumowania i porozumiewania się - brak dowodów. TIK rzadko uważane za kluczowe dla procesu nauczania Wpływ pozytywny, gdy powiązany ze sposobem pracy nauczyciela, jasno określonymi celami. W niektórych testach poprawiają się wyniki uczniów, ale istnieje rozziew między metodami sprawdzania efektów a kompetencjami nabywanymi dzięki TIK. Użytkownicy twierdzą, że TIK pomaga im się uczyć. Uczniowie i nauczyciele są zgodni, że TIK zwiększa motywację uczących się. Lepsze efekty generują komputery na ławkach, a nie w pracowniach (laptopy, „komputery na kółkach”, itp.).

Jak TIK wpływają na edukację? TIK mogą zwiększać autonomię uczniów (ale nie muszą). Modele skutecznego integrowania TIK w szkole i poza nią dopiero się rodzą. Czasem lepsze wyniki to tylko pozytywny „efekt pilotażu”. TIK są o tyle dobre dla edukacji, jak dobrzy są nauczyciele, którzy je stosują… Niezbędne są nowe metody sprawdzania nowych efektów – obecnie brak jest ogólnie akceptowanych narzędzi monitorowania oraz wskaźników wpływu TIK w edukacji. Co warto dalej badać: Jak TIK wpływają na możliwości znalezienia pracy uczniów? Jak wykorzystać TIK do prezentowania i dyskutowania o pracy uczniów? Jak używać ich na różnych przedmiotach? Jakie są różnice genderowe?

Trzy lub cztery nogi Sprzęt i narzędzia TIK – komputery, laptopy, tablety, telefony, tablice interaktywne i inne urządzenia, których nazw jeszcze nie znamy; aplikacje i programy… Zasoby edukacyjne – materiały pomocnicze, e-podręczniki, scenariusze zajęć, dobre praktyki, a także bazy danych, repozytoria, galerie zdjęć, biblioteki… Kompetencje TIK i postawy użytkowników – nauczycieli, uczniów, dyrektorów, edukatorów, pracowników wyższych uczelni, decydentów oświatowych; sieci społecznościowe Szybkie łącza internetowe – stacjonarne i mobilne

W czym mogą pomóc TIK? motywacja i zaangażowanie uczniów współpraca w uczeniu i uczeniu się publiczne prezentowanie efektów pracy komunikowanie się z nauczycielami i wszystkich między sobą kontakt z rodzicami, informacje na bieżąco otwarcie na świat, w tym społeczność lokalną uczenie się przez całe życie – uczniowie i nauczyciele życie zawodowe wymaga kompetencji TIK monitorowanie pracy uczniów, ewaluacja pracy nauczycieli i szkoły

Pytania do uczestników W jakim kierunku powinna iść polska szkoła: „ABC” czy „TIK”? Czy w naszej szkole dobrze korzystamy z TIK? Czy laptopy od rządu/samorządu dla uczniów to dobry pomysł?

Problemy do rozwiązania