Projekt w programie Szkoła z Klasą 2.0. Oglądanie czy czytanie – oto jest pytanie!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA! PROJEKT OBEJMOWAŁ: Udział uczniów w kursie internetowym pt. "Filmoteka szkolna. Akcja!". Udział w warsztatach.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Zespół szkolny w Cegłowie
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Co słychać Panie Darwinie?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Recenzja w twórczości dziennikarskiej
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
OPISY BIBLIOGRAFICZNE I ZESTAWIENIA TEMATYCZNE DLA KLAS III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Między nami czytelnikami
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Podziel się z nami swymi marzeniami
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
1. Jaka jest wielkość księgozbioru w twoim domu?.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Czego nauczyliśmy się, biorąc udział w programie?
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Program eTwinning Planowanie projektów
Festiwal Projektów Warszawa 17 czerwca 2011
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
III EDYCJA OLIMPIADY Hasło przewodnie – Literatura na ekranie: adaptacje i przyliterackość filmu Terminy: 3 września–29 października 2018 r. – rejestracja.
Zapis prezentacji:

Projekt w programie Szkoła z Klasą 2.0. Oglądanie czy czytanie – oto jest pytanie!

przewrotny tytuł projektu o wyższości literatury nad filmem bądź odwrotnie jeszcze raz postawić sobie to pytanie i spróbować znaleźć na nie odpowiedź. Od wielu lat spotykamy się w praktyce szkolnej z przypadkami uczniów, którzy po prostu nie czytają - bo im się nie chce, bo nie lubią, bo książka za gruba i zbyt nudna. Coraz częściej wydaje im się, że wystarczy obejrzeć adaptację wybranego dzieła i sprawa załatwiona. zobaczyć, jak wiele umyka, gdy zamiast czytać oglądamy. zobaczyć, że oglądanie nie jest łatwą sztuką, że świadomy odbiór filmu jest również wielką umiejętnością. Finał - czytanie nie wyklucza oglądania i odwrotnie.

CELE PROJEKTU - poznanie dwóch sposobów opowieści o tym samym - książki i filmu - nabycie umiejętności posługiwania się terminami teoretycznoliterackimi i dotyczącymi języka filmu - umiejętność wyszukiwania i wartościowania materiałów tradycyjnych i wirtualnych - doskonalenie umiejętności posługiwania się TIK- iem ( , blog, strony www, prezentacje multimedialne, programy edytorskie, filmiki) - umięjętność pracy w zespole itp.

JAK TO ZROBIĆ? Wybieracie ZESPOŁY, w których chcecie pracować. Zespoły – od 4 do 6 osób Nie z sympatii, ale brać pod uwagę możliwe korzyści, umiejętności Zespół WSPÓLNIE wybiera dwa teksty kultury – film i książkę (w wypadku sagi, cyklu, trylogii może to być tylko jedna część) Mogą to być tytuły zaproponowane, mogą być własne pomysły Liczy się oryginalność!

1. "Saga o Wiedźminie" Andrzej Sapkowski - "Wiedźmin" reż. Marek Brodski 2. "Władna Pierścienia" Tolkien - "Władca Pierścienia" reż. Peter Jackson 3. "Ojciec chrzestny" Mario Puzo - "Ojciec chrzestny" reż. Francis F. Coppola 4. "Harry Potter" J. Rowling - "Harry Potter" którakolwiek część (wielu reżyserów) 5. "Pan Tadeusz" Adam Mickiewicz - "Pan Tadeusz" reż. Andrzej Wajda 6. "Zmierzch" Stephenie Meyer - "Zmierzch" reż. Bill Condon 7. "Czekolada" Joanne Harris - "Czekolada" reż. Lasse Hallstrom

Każdy członek zespołu ma obowiązek przeczytać wybraną przez zespół książkę i obejrzeć film. Jeśli uczniowie będą mieli problem ze znalezieniem filmów zorganizujemy - dla wszystkich chętnych - pokazy w ramach szkolnego DKF-u. Równolegle z tym pierwszym - najważniejszym - zadaniem uczniowie mają poszukać wszelkich dostępnych materiałów na temat książek i filmów - wywiady, recenzje, opinie, eseje, nawiązania. Ta część może trwać do końca marca. Zespoły uczniowskie mają przygotować swój własny blog czy stronę www, gdzie będa zamieszczać efekty swoich działań. Mają przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie - jakie są różnice między książką a filmem? Co jest gorsze, a co lepsze? (oczywiście uzasadniając każdą swoją opinię)

Oczekuję następujących efektów (one też - zgodnie z wstępnymi założeniami - będą oceniane): - strona/blog o wybranym "duecie" (strona graficzna, merytoryczna, pomysł) - gazetka tradycyjna (niedużego formatu, z hipotetycznym wywiadem, dalszym ciągiem książki, pomysłem na ulepszenie adaptacji, recenzjami..... pole do popisu dla przyszłych dziennikarzy - własny tytuł i wolna ręka) - filmiki - kręcone kamerami czy komórkami - jak byśmy zrobili to lepiej? - mogą zawierać elementy parodii - prezentacja multimedialna - to, co dla nich okazało się najistotniejsze - "stoiska" o poszczególnych zestawach przygotowane na Szkolny Festiwal 2.0

KRÓTKIE PODSUMOWANIE Stworzenie zespołu Wybór zestawu Przeczytanie książki i obejrzenie filmu Zgromadzenie rozmaitych materiałów (wywiady, recenzje, interpretacje…. Itp.) Przygotowanie i prowadzenie bloga/strony www tematycznej wydanie gazetki Nakręcenie filmu Prezentacja na podsumowanie Stoisko na festiwal – wedle pomysłu Komunikacja – na bieżąco sprawozdania LICZY SIĘ – zaangażowanie, wkład pracy, nowatorstwo, wykorzystanie TIK, estetyka, grafika, merytoryka