Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Prezentacja na wywiadówkę
UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Jak przygotować uczelnię
Slajd 1 Poznaj naszą uczelnię Prezentacja Uczelni.
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
OBÓZ LETNI SZKOŁY SUKCESU. MAMY ZASZCZYT ZAPROSIĆ 2 OSOBY Z KAŻDEGO SZKOLNEGO KOŁA NAUKOWEGO NA WAKACYJNY OBÓZ NAUKOWY, KTÓRY ODBĘDZIE SIĘ W DNIACH 8-18.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
dr Janina Pietrzak Dyrektor
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.

Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Deutsch-Wagen-Tour w Polsce
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
„Szkolne Centrum Nauki”
Dlaczego język niemiecki?
Zamek królewski w Warszawie – DZIŚ
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
SEKCJA – JĘZYK ANGIELSKI ROK AKADEMICKI 2013/2014 semestr 1 KOORDYNATOR: Halina Domino.
Działalność Sekcji Języków Obcych Sem. I 2013/2014r - Opracowała: - MARIA SIERŻĘGA – koordynator.
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
HISTORIA Gimnazjum rozpoczęło swoją działalność w roku szkolnym 2007 pod nazwą: I Gimnazjum Małopolskiego Centrum Edukacji, stanowiąc.
compulsory full-time education
OFERTA EDUKACYJNA ROK SZKOLNY 2013/2014
OFERTA EDUKACYJNA ROK SZKOLNY 2014/2015 Z e s p ó ł S z k ó ł Z a w o d o w y c h w R a c i b o r z u.
Język francuski na świecie
Dlaczego właśnie francuski?
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW Z MATURY PRÓBNEJ ORAZ MATURY Z SESJI LETNIEJ 2005.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Język francuski na świecie
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Pełnosprawny Student VIII
d Oferujemy Oferujemy A.Indywidualne podejście do każdego studenta/ki B.Solidną naukę języka i nacisk na praktyczne umiejętności językowe C.Profesjonalną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Język mniejszości - język niemiecki
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Studenci zagraniczni w Polsce 2016 Gdzie jesteśmy?
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
Opiekunowie roczników
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet Jagielloński

Plan prezentacji 1. Podstawowe informacje: daty, fakty, liczby 2. Mocne strony 3. Bieżące problemy 4. Możliwości i szanse 5. Zagrożenia 6. Wnioski

Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ – podstawowe informacje 1 Założona w 1969 roku Założona w 1969 roku Pierwsi uczestnicy w 1970 roku: 47 osób z USA i 5 z Kanady Pierwsi uczestnicy w 1970 roku: 47 osób z USA i 5 z Kanady Od 1994 roku średnio uczestników z ponad 40 krajów rocznie Od 1994 roku średnio uczestników z ponad 40 krajów rocznie Ogółem ponad uczestników w ciągu 37 lat Ogółem ponad uczestników w ciągu 37 lat Uczestnicy pochodzenia polskiego: ~50% Uczestnicy pochodzenia polskiego: ~50%

Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ – podstawowe informacje 2 Pakiet edukacyjny: Pakiet edukacyjny: –Zakwaterowanie –Wyżywienie –Program akademicki –Program kulturalny –Program krajoznawczy Program akademicki: Program akademicki: –Lektoraty języka polskiego –Cykle wykładowe –Materiały dydaktyczne, biblioteka –Egzaminy, oceny, świadectwa, transkrypty

Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ – podstawowe informacje 3 Personel: Personel: –Biuro –Lektorzy języka polskiego jako obcego –Wykładowcy –Obsługa

Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ 2006 Sesja letnia: 4.7. – Sesja letnia: 4.7. – Ogółem 784 uczestników z 47 krajów Ogółem 784 uczestników z 47 krajów Najliczniejsze grupy: USA, Niemcy, Austria, Kanada, Francja Najliczniejsze grupy: USA, Niemcy, Austria, Kanada, Francja 12 programów custom tailored 12 programów custom tailored Wykłady w języku angielskim, polskim i niemieckim Wykłady w języku angielskim, polskim i niemieckim Kursy indywidualne Kursy indywidualne

Mocne strony Kraków Kraków Uniwersytet Jagielloński Uniwersytet Jagielloński Renoma i jakość Renoma i jakość Otwarty charakter i elastyczność Otwarty charakter i elastyczność Sprawność organizacyjna Sprawność organizacyjna Program Program Kadra i zaplecze naukowo-metodyczne Kadra i zaplecze naukowo-metodyczne Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ Partnerzy Partnerzy

Bieżące problemy Baza hotelowa Baza hotelowa Baza gastronomiczna Baza gastronomiczna Baza sal dydaktycznych Baza sal dydaktycznych Dominacja języka angielskiego Dominacja języka angielskiego Integracja z polskimi studentami Integracja z polskimi studentami Zróżnicowana motywacja uczestników Zróżnicowana motywacja uczestników

Możliwości i szanse Normalizacja statusu Polski w Europie i świecie Normalizacja statusu Polski w Europie i świecie Język polski jako klucz do 400 milionów użytkowników języków słowiańskich Język polski jako klucz do 400 milionów użytkowników języków słowiańskich Rosnąca mobilność młodzieży Rosnąca mobilność młodzieży Rosnąca popularność Krakowa Rosnąca popularność Krakowa Internet Internet ECTS ECTS

Zagrożenia Odpowiedzialność cywilna Odpowiedzialność cywilna Różnice kulturowe i wiekowe Różnice kulturowe i wiekowe Interpretacja umowy Interpretacja umowy Życie nocne Życie nocne Bariery rozwoju: zaplecze, inwestycje, płace, koszty, zmienność przepisów Bariery rozwoju: zaplecze, inwestycje, płace, koszty, zmienność przepisów Mocna złotówka i wahania kursów walut Mocna złotówka i wahania kursów walut Pokusa merkantylizmu Pokusa merkantylizmu

Wnioski Znakomita szansa promocji uczelni Znakomita szansa promocji uczelni Konieczny wysoki standard bazy, programu i obsługi Konieczny wysoki standard bazy, programu i obsługi Konieczna precyzja umowy określającej zakres i podział odpowiedzialności Konieczna precyzja umowy określającej zakres i podział odpowiedzialności Promocyjny efekt strategiczny równie ważny co doraźne korzyści finansowe Promocyjny efekt strategiczny równie ważny co doraźne korzyści finansowe Kierunek rozwoju: Semestr Letni UJ Kierunek rozwoju: Semestr Letni UJ

Kontakt Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ: Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ: – –Tel –Ul. Garbarska 7A, Kraków Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ: Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ: – –Tel –Ul. Grodzka 64, Kraków