Prezentacja wyników finansowych za I półrocze 2008/2009 sierpień 2008 – styczeń marca Strategia działania w kryzysie: kontrola kosztów i wzrost wydajności
Utrzymanie pozytywnej dynamiki sprzedaży w porównaniu do poprzedniego półrocza Wypracowanie pozytywnego wyniku netto za I półrocze Redukcja kosztów działalności Restrukturyzacja działalności na Ukrainie Zaprzestanie prac nad konsolidacją z Vobis i PC Factory Uruchomienie nowej odsłony sklepu A.pl w technologii ASP.NET MVC I PÓŁROCZE 2008 / 2009 W SPÓŁCE Okres od 1 sierpnia 2008 do 31 stycznia
3 NAGRODY I WYRÓŻNIENIA ACTION Filarem Polskiej Gospodarki 5. miejsce w rankingu magazynu Businessman.pl – Teleinformatyka Zdobycie tytułu Najlepszego Dystrybutora roku 2007 oraz Firmy 10-lecia w konkursie organizowanym przez magazyn CRN Przyznanie ActiveJet po raz drugi tytułu Jakość Roku - Srebrna odznaka Jakości II miejsce dla strony internetowej ActiveJet - Wirtualny Lider Branżowy - III edycja konkursu III miejsce w rankingu największych firm z branży IT organizowanym przez Centrum Badań Społeczno-Finansowych na zlecenie Gazety Prawnej
Spadek przychodów ze sprzedaży kwartał do kwartału o 6,3 % Wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do I półrocza poprzedniego roku o 4,9% 4 II kwartał 2008/2009 WYNIKI FINANSOWE W PÓŁROCZU Przychody ze sprzedaży (tys. zł) I półrocze 2008/2009
Wzrost marży brutto kwartał do kwartału o 4,2 pkt. proc. Wzrost marży brutto w stosunku do I półrocza poprzedniego roku o 3,6 pkt. proc. 5 II kwartał 2008/2009 WYNIKI FINANSOWE W PÓŁROCZU Marża brutto (%) I półrocze 2008/2009
Wzrost zysku netto kwartał do kwartału o 57,2 % Spadek zysku netto w stosunku do I półrocza poprzedniego roku o 82,6 % 6 II kwartał 2008/2009 WYNIKI FINANSOWE W PÓŁROCZU Zysk netto (tys. zł) I półrocze 2008/2009
7 [w tys. zł] II kwartał 2007/2008 II kwartał 2008/2009Zmiana I półrocze 2007/2008 I półrocze 2008/2009Zmiana Przychody ze sprzedaży ,3% ,9% Zysk brutto ze sprzedaży ,1% ,7% Marża brutto na sprzedaży 8,2%12,4%4,2 p. p.7,8%11,4%3,6 p. p. Koszty sprzedaży i marketingu ,6% ,0% W relacji do przychodów 3,9%4,7%0,8 p. p.4,3%4,9%0,7 p. p. Koszty ogólnego zarządu ,2% ,6% W relacji do przychodów 1,3%1,1%-0,2 p. p.1,7%1,1%-0,6 p. p. Pozostałe koszty i straty operacyjne ,1% ,5% Wynik na działalności operacyjnej ,7% ,0% Koszty finansowe netto ,9% ,0% Wynik netto ,2% ,6% Rentowność wyniku netto 2,0%3,3%1,3 p. p.1,6%0,3%- 1,3 p. p. SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE
ZWIĘKSZENIE DYNAMIKI DYSTRYBUCJI Liczba obsługiwanych klientów wzrosła w stosunku do pierwszego półrocza 2007/2008 o 6,08% (średnio w miesiącu klientów). Liczba produktów w ofercie ACTION wyniosła pozycji, rezygnacja z nierentownych pozycji i dystrybucji 4,35% wzrosła liczba pozycji na fakturach w stosunku do pierwszego półrocza 2007/2008 (średniomiesięcznie pozycji). Ponad 5,2 mln wejść na opisy w systemie I-serwis miesięcznie - wzrost o 22,64% w porównaniu do pierwszego półrocza 2007/ REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 sierpnia 2008 do 31 stycznia 2009
ZWIĘKSZENIE DYNAMIKI DYSTRYBUCJI Wzrosła liczba pozycji w zamówieniu z 8,83 do 9,41 czyli o 6,57% w porównaniu do pierwszego półrocza 2007/2008. Rozpoczęcie wdrożenia nowoczesnego systemu magazynowego, który zacznie funkcjonować do 31 sierpnia 2009 roku i zwiększy wydajność logistyki firmy nawet trzykrotnie. Wprowadzona we wrześniu 2008 zmiana sposobu naliczania opłat transportowych wpłynęła na ponad dwukrotne zwiększenie udziału klientów w kosztach transportu. 9 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 sierpnia 2008 do 31 stycznia 2009
ACTION UKRAINA Zwiększenie wartości sprzedaży na metr kwadratowy sklepu o ok. 27% Zwiększenie wartości sprzedaży na jednego pracownika o ok. 55% Planowana poprawa efektywności kanału detalicznego - stały wzrost wydajności oraz inwestycje w podniesienie jakości obsługi klienta Planowane uruchomienie nowego kanału zbytu: dystrybucja produktów IT z aopatrywa nie ryn ku ukraiński ego bezpośrednio z centrum logistycznego w Zamieniu poprzez biura handlowe w Kijowie i Lwowie specjalnie wersja elektronicznego systemu sprzedaży przygotowana na rynek ukraiński REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 sierpnia 2008 do 31 stycznia
SFERIS Otwarcie 8 nowych salonów – Białystok, Dąbrowa Górnicza, Katowice, Konin, Łomża, Piła, Rzeszów, Wrocław Zakup stoisk typu wyspa, które oferują głównie materiały eksploatacyjne Kolejne stoiska typu wyspa będą powstawały w 2009 roku Zmiana Zarządu Spółki 11 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 sierpnia 2008 do 31 stycznia 2009
WITRYNA INTERNETOWA A.PL Uruchomienie nowej odsłony serwisu A.pl w technologii ASP.NET MVC – pierwsza tego typu aplikacja w Polsce Uruchomienie działu przepisy, który umożliwia dodawanie produktów z wybranego przepisu wprost do koszyka Uruchomienie działu małe AGD Uruchomienie programu afiliacyjnego z Tradedoubler, podjęcie współpracy z portalami Onet.pl i Wirtualna Polska Ponad 220% przyrost liczby zamówień styczeń 2008 do stycznia 2009 oraz 15% przyrost liczby klientów Rozszerzenie oferty o półkę delikatesową W ciągu 2 miesięcy planowane uruchomienie platformy wysyłkowej - dostawa na terenie całej Polski 12 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 sierpnia 2008 do 31 stycznia 2009
Producent Logistyka Technologia internetowa Klient końcowy WIZJA KIERUNKU ROZWOJU HANDLU 13
14 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Małgorzata Dezor – agencja Martis Consulting