Zarządzanie marką Studium przypadku - Manchester United

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Advertisements

Fuzje i przejęcia Praktyczne aspekty pracy
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Europejski Tydzień Szczepień 24 Kwietnia – 3 Maja 2010
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
W gąszczu cen…... czyli jak optymalizować cenę w dobie masowej customizacji?
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Firma Parker współpracuje ze swoimi klientami, aby zwiększyć ich produktywność i rentowność.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
14 Kwietnia 2011 Studium możliwości wdrożenia mechanizmu JESSICA w województwie mazowieckim JESSICA Spotkanie Promocyjne.
Wayne Rooney.
Strategia przyszłej współpracy parków technologicznych biorących udział w Projekcie DISKE 20 marzec 2012 Deloitte jest światowym liderem na rynku usług.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Asseco Poland S.A. dla banków spółdzielczych
Analiza i planowanie startegiczne 3
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Polskie stadiony na UEFA Euro 2012
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
8 września 2011 Wyniki studium ewaluacyjnego oceniającego możliwości wdrożenia Inicjatywy JESSICA na Mazowszu Konferencja „Wdrażanie Inicjatywy JESSICA.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
ZIMOWY NARODOWY oferta współpracy.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Real Madryt.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Efektywność (wydatków) samorządów Rafał Antczak Deloitte Business Consulting X Samorządowego Forum Kapitału i Finansów Warszawa, październik 2012.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
David Robert Joseph Beckham, (ur. 2 maja 1975 w Londynie w dzielnicy Leytonstone) — angielski piłkarz grający na pozycji prawego pomocnika. David jest.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Corporate Hospitality Program. Pierwszy raz w historii finał Mistrzostw Europy UEFA EURO odbędzie się w Centralnej i Wschodniej Europie Polska - Ukraina.
Dlaczego piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie ?
UMOWA STADIONOWA Konferencja prasowa 13 maja 2013.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
Raport „Annual Review of Football Finance”
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Firmy globalne.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Panel praktyków Krynica-Zdrój, 20 października 2011 r.
Akademia Sukcesu Zajęcia 3
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Zarządzanie marką Studium przypadku - Manchester United Spotkanie z cyklu DIALOG PR – XIII Dialog PR Warszawa, 29 listopada 2010 r.

Najbardziej wartościowe europejskie marki piłkarskie (2009) Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Manchester United Największy i najbogatszy klub piłkarski na świecie Ogromne grono fanów na całym świecie - ponad 333 mln (w tym w samej Azji ponad 190 mln) Manchester United to sukces i przywództwo Trzykrotny triumfator Ligii Mistrzów, 18-krotny zdobywca Mistrzostwa Anglii i 11-krotny triumfator rozgrywek Pucharu Anglii – najbardziej utytułowana drużyna w historii Najważniejsze wartości marki: sukces – kontrola – pasja – przygoda – jakość Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Wizja Zjednoczeni …wspólna pasja zwyciężania Przeciwko dyskryminacji …otwarci dla wszystkich Innowacyjni …zawsze „pierwsi przy piłce” Zorientowani na pracę zespołową …wspólne zaangażowanie Zawsze na czele …lider światowej klasy Zdeterminowani …odpowiedzialne dążenie do celu Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Manchester United to… Globalny zasięg Ciągłość działania Przejrzystość Rozpoznawalność Zaufanie Szacunek Świadomość marki Skłonność do kupowania produktów z logo klubu Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Dlaczego Manchester United to dobra marka? nie kojarzy się z żadnym konkretnym produktem lub grupą produktów, tak jak większość typowych marek. obejmuje cały wachlarz działalności, usług i produktów, które powstały w wyniku sukcesu marki kojarzonej z podstawową działalnością klubu piłkarskiego. jest warta znacznie więcej niż poszczególni zawodnicy. Mimo, że gwiazdy, takie jak David Beckham czy Christiano Ronaldo odeszli z klubu, wartość marki nie spadła, a nawet odnotowano jej wzrost. Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Wartość dodana - merchandising Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

MAN Utd – roczne przychody 327 mln EUR Dzień meczu: 39% Bilety (mecze ligi krajowej i mecze pucharowe), Podróż, programy, catering, zakwaterowanie. 2. Transmisje: 36% Krajowe prawa do emisji TV, Europejskie prawa do emisji TV, Światowe prawa do emisji TV. 3. Komercyjne: 25% Sponsoring, Gadzety, Inne aktywności (usługi cateringowe, finansowe oraz bukmacherskie). Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

SPONSORZY MANCHESTER UNITED, m.in.: Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Siła brandu W kraju: Gadżety do nabycia w sklepach innych klubów piłkarskich, Silna obecność w sklepach sportowych w Londynie. Za granicą: Poszukiwanie możliwości komercyjnych na Dalekim Wschodzie, w Azji i USA, Podpisane umowy z NY Yankees oraz NY Jets, Umowa marketingowa z Nike. Współpraca z mediami: Przychody z płatnej telewizji MUTV, Zwiększenie obecności w Internecie i umożliwienie zysków z e-commerce, Spersonalizowana zawartość strony internetowej skoncentrowana na kibicach. Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Kluczowe strategie Zamiana coraz większej liczby fanów w klientów. Nieustający sukces drużyny na boisku. Nacisk na globalizację marki. Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Atrybuty globalnej marki na przykładzie MAN Utd Stabilność możliwość stałego wzrostu liczny fanów w przypadku Man UTD 9 tys. dodatkowo sprzedanych biletów = dodatkowe 10 mln GBP przychodu Otoczenie nowe możliwości komercyjne utrzymywanie przewagi konkurencyjne Wyniki unikalne w otoczeniu działania Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Strategia cenowa Bilety na mecze Usługi finansowe Współpraca z Bank of Scotland oraz Zurich Financial w zakresie usług finansowych i sprzedaży produktów pod marką Manchester United. Oferta handlowa W 2002 r. zawarto umowę o wartości 300 mln GBP na okres 13 lat z innym sportowym gigantem - Nike. Umowa obejmuje sprzedaż obuwia, odzieży, sprzętu sportowego oraz innych licencjonowanych produktów ze znakiem towarowym Manchester United. Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Struktura operacyjna i działalność korporacyjna Manchester United Klub piłkarski Sponsorzy Bilety na mecze Merchandising krajowy Merchandising zagraniczny Catering W dniu meczu W pozostałe dni Media Hotel Pozostała dział. komercyjna Telefonia komórkowa Usługi turystyczne Czasopisma Restauracje finansowe Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Analiza SWOT Utrata oryginalności i korzeni Mocne strony Słabe strony Świadomość marki Globalna rozpoznawalność Doskonałe kanały dystrybucji (globalna sieć sprzedaży detalicznej) Doskonałe rezultaty sportowe Atrakcyjność dla sponsorów Oddani kibice na całym świecie Słabe strony Utrata oryginalności i korzeni (brak koncentracji na piłce nożnej, skupienie się na działalności komercyjnej) Zagrożenia Odejście Alexa Fergusona Utrata sponsora strategicznego Wrogie przejęcie Zwlekanie z powiększeniem stadionu Szanse Wejście na rynek USA Masowa obecność w mediach i możliwości PR’owe Europejska Super Liga Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Kluczowe rynki docelowe Kluczowa działalność Członkowstwo Produkty promocyjne Piłkarskie Pozostałe Media MUTV Prasa Internet Telefonia komórkowa Szkółki piłkarskie Aktywizacja sponsorów Wizyty w celu uzyskania efektu aureoli Koncentracja na najbardziej dochodowych rynkach Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Plany na przyszłość Rozbudowa Stadionu Old Trafford (75.600 miejsc), lepsze przeżycia podczas meczy) Planowanie imprez i konferencji oraz rozwój działalności rekreacyjnej w okresie między rozgrywkami. Wspieranie działalności w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu: wspieranie lokalnej społeczności, krajowych organizacji charytatywnych i walka z rasizmem. Zarządzanie marką. Studium przypadku - Manchester United

Kontakt Jacek Bochenek Dyrektor grupy sportowej EURO 2012 jbochenek@deloittece.com Tel. +48 (22) 511 01 13

Deloitte refers to one or more of Deloitte Touche Tohmatsu Limited, a UK private company limited by guarantee, and its network of member firms, each of which is a legally separate and independent entity. Please see www.deloitte.com/pl/about for a detailed description of the legal structure of Deloitte Touche Tohmatsu Limited and its member firms.   Member of Deloitte Touche Tohmatsu Limited © 2010 Deloitte Polska