EMV w świecie SEPA - problemy i wyzwania migracji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
niemiecki z ekonomią w tle
SEPA POLSKA ZWIĄZEK BANKÓW POLSKICH
EBPP - nowy trend na rynku
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Wpływy dyrektywy PSD na funkcjonowanie banków w Polsce
Bank centralny w SEPA Konferencja „ ROK SEPA” Adam Tochmański
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
Agenda Polski rynek rozliczeniowy kart płatniczych. Zmiany na rynku:
©2008 Deloitte Advisory Sp. z o.o. V edycja konferencji SEPA INFRASTRUKTURA PŁATNICZA W ŚWIECIE SEPA Jak wyzwania obecnego rynku płatności wpływają na.
Wdrożenie SEPA z perspektywy Visa Europe
Krajowy Plan Implementacji i Migracji SEPA
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Platforma elektronicznego obrotu bezgotówkowego
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
dr inż. Grzegorz Wojtenko
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Bankowość Mobilna.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
QR-CERT Centrum Certyfikacji i Personalizacji
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Tomasz Bogdan – Prezes Zarządu Certus Partnerzy Sp. z o.o.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Potrzeby samorządów lokalnych w kontekście współpracy z sektorem bankowym Danuta Kamińska Warszawa, 23 luty 2009.
KARTY BANKOWE.
1 Rekomendacja Zarządu ZBP w sprawie przyjęcia standardu wymiany danych finansowych pomiędzy klientem a bankiem i bankiem a klientem na rynku polskim.
Biznesplan.
FINANSOWE KONSEKWENCJE HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Ogólnokrajowa karta miejska
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Pieniądz Elektroniczny
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Usługi Enterprise Europe Network
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
U nas każdy jest jak #VIP przekonaj się sam w Bielsku Podlaskim.
ENERGETYKA maja 2003 Sala Afrykańska, na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Agata Malczewska Komisja Europejska, DG do spraw Konkurencji KOMISJA EUROPEJSKA DG do spraw Konkurencji Sektor Finansowy 25 stycznia 2007, Wyniki dochodzenia.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Zawartość prezentacji DLACZEGO - Jakie są korzyści z międzynarodowych projektów? JAK- „Wychodzące naprzeciw” podejście LGD -Używanie istniejących mechanizmów.
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Zapis prezentacji:

EMV w świecie SEPA - problemy i wyzwania migracji Tomasz.Nowak@bzwbk.pl

Agenda Wstęp Inicjatywa SEPA Implementacja SEPA Dlaczego musimy przejść na EMV Dlaczego chcemy przejść na EMV Jakie problemy i wyzwania nas czekają Jak pomagamy przejść na EMV Podsumowanie

Co to jest SEPA ? Wstęp EMV w SEPA Projekt restrukturyzacyjno – harmonizacyjny, który radykalnie zmienia cały europejski rynek płatności Zakres Płatności standardowe (płatności masowe) Waluta: EURO Na terytorium Unii Europejskiej (międzynarodowe i krajowe) Instrumenty płatnicze SEPA polecenie przelewu (Credit Transfer) SEPA polecenie zapłaty (Direct Debit) SEPA płatności kartowe

Misja: Wstęp EMV w SEPA Doświadczenie użytkownika karty w obszarze SEPA nie będzie zależeć od kraju, w którym została wydana karta, ani od kraju gdzie jest akceptowana Wspólny Rynek UE => Wspólny Rynek Usług Finansowych => Wspólny Rynek Płatności => SEPA dla kart = SEPA Cards Framework (SCF) Data ostatecznego zakończenia migracji na EMV to: 31.Grudzień 2010 roku

Inicjatywa SEPA - korzyści Dla klientów indywidualnych: Bezpieczeństwo transakcji Posiadacze kart w standardzie SEPA mogą dokonywać płatności i wypłat wszędzie Spodziewane zmniejszenie kosztów operacji Dla firm i instytucji: Punkty usługowe mogą wybierać dowolny system kartowy i podpisać umowę z dowolnym bankiem Większy wybór spośród konkurencyjnych ofert banków ponadregionalnych

Inicjatywa SEPA - korzyści Dla banków: Niskie lub brak barier wejścia na nowy rynek Możliwość zaoferowania usług na europejskim rynku Wyższe wolumeny płatności Konsolidacja przetwarzania płatności Konsolidacja infrastruktury

Inicjatywa SEPA – wady Dla banków: Koszty wdrożenia Czas wdrożenia Koszty plastików Konkurencja Likwidacja lokalnych systemów

Inicjatywa SEPA - korzyści Gdzie możemy wykorzystać potencjał rynku Europejskiego (SEPA) ? SEPA = EU 27 + rest of EEA CH EU 27 Euro area

Implementacja SEPA BZ WBK BZ WBK w świetle implementacji standardów SEPA karty płatnicze w standardzie EMV pierwsza karta 2004 rok bankomaty w standardzie EMV pierwszy bankomat 2004 rok Obsługa przychodzących poleceń przelewu (SEPA Credit Transfer)

Implementacja SEPA Identyfikacja potrzeb rynkowych Implementacja technologii EMV Odpowiedź BZ WBK: Udostępnienie sukcesów wdrożeniowych EMV partnerom Zaoferowanie świadczenia usług w zakresie wydawnictwa i obsługi kart EMV Zaoferowania usług wdrożenia standardu EMV w bankomatach Rozszerzenie usług personalizacji inni producenci kart Rozszerzenie funkcjonalności kart Karty bezstykowe

Implementacja SEPA partnerzy BZ WBK BZ WBK realizuje EMV dla swoich partnerów: Wydawnictwo kart płatniczych w standardzie EMV kilka banków już w całości wydaje karty EMV w oparciu o technologię EMV w BZWBK (Lukas, Santander, BWE) Obsługa bankomatów w standardzie EMV jedna z sieci ATM uzyskała już certyfikację organizacji druga sieć ATM w trakcie projektów organizacji Obsługa przychodzących poleceń przelewu (SEPA Credit Transfer)

Dlaczego musimy przejść na EMV ? Wymagania SEPA Wymagania organizacji kartowych Migracja grup przestępczych do Polski Coraz większa ilość transakcji fraudowych Liability Shift Większe bezpieczeństwo transakcji

Dlaczego chcemy przejść na EMV ? Wymagania SEPA Minimalizacja fraudów Świadomość naszych klientów Możliwość implementacji dodatkowych aplikacji

Dlaczego chcemy przejść na EMV ? Interchange Wyższe stawki interchange transakcje kartami w terminalach zgodnych z EMV objęte dotychczas stawką, premiowane będą wg nowej wyższej stawki Za transakcje kartami EMV w pozostałych terminalach, będziemy również otrzymywać wyższe stawki interchange

Jakie problemy nas czekają ? Podjęcie jednoznacznej decyzji o migracji na EMV Analiza insourcing/in-house Polska tylko 25% kart jest w outsorcingu Europa Zachodnia – 75% Koszty technologii EMV nie uzasadniają realizacji tego in-house Kosztorys przedsięwzięcia Czas trwania projektu Ourtosorcing 3-4 miesiące In-house 9 miesięcy Określenie daty rozpoczęcia migracji Ustalenie z „procesorem” i organizacjami kartowymi możliwej daty realizacji projektu

Jakie problemy nas czekają ? Koszty implementacji EMV Ceny kart spadły, ale czy „procesor” nie narzuci nam dostawcy kart ? Niektóre ATM lepiej będzie wymienić niż dostosować do EMV Od czego zaczynamy: karty czy bankomaty ? Bankomaty - duża ilość transakcji fraudowych Karty – duże zmiany dla klientów, Czy nasz „procesor” jest w pełni zgodny z EMV Czy ma doświadczenie wydawnicze – personalizacja kart Czy ma doświadczenie w obsłudze kart Czy ma doświadczenie w obsłudze bankomatów Brak dużej sieci akceptacji. Brak dobrych szkoleń dla akceptantów z zakresu obsługi kart EMV Ok. 15% bankomatów zgodnych jest z EMV

Jakie wyzwania nas czekają ? Wybór dostawcy kart Czy procesor będzie w stanie je personalizować Perspektywy rozwoju dostawcy kart Czy procesor nie narzuca nam dostawcy kart Możliwości produkcyjne dostawcy/wielkość dostawcy Zbudowanie profilu EMV Oparcie o doświadczenia Organizacji kartowych Procesora (np. BZWBK) Kopiowanie szablonów EMV

Jakie wyzwania nas czekają ? Ustalenie sposobu migracji kart ze względu na numer karty Wymiana kart w ramach wznowień Zamiana karty „starej” na nową z nowym numerem karty (nowy numer BIN) Ustalenie sposobu migracji kart ze względu na czas trwania migracji Wymiana masowa kart Wydanie nowego produktu kartowego Zmiana numeru PIN Pułapki PIN offline/online Skrypty

Jak BZWBK pomaga w tych sprawach ? Dzielimy się doświadczeniem podczas implementacji Wykorzystujemy przetarte przez nas ścieżki projektowe Oferujemy rozwiązania sprawdzone przez naszych klientów Wiemy jak ważna dla Banków jest ciągłość obsługi klientów Możemy zaproponować wydawnictwo i obsługę kart jednego z czterech producentów kart Proponujemy wsparcie przy migracji bankomatów do standardu EMV

Podsumowanie dlaczego już teraz przejść na EMV Migracja do EMV a przestępstwa kartowe Zachowajmy pieniądze Ukróćmy przestępczy proceder Zyskajmy zaufanie naszych klientów Dobry moment na weryfikację usług naszego „procesora” W przypadku niektórych procesorów występuje konieczność uzyskania nowego numeru BIN na karty EMV Możliwość uczestniczenia w dalszy rozwoju EMV np. PayPass – dostępny również dla banków współpracujących. inne aplikacje na karcie

Pytania ? Podsumowanie Kontakt: . Tomasz Nowak . tel. 607 294 472 . Zapraszam wraz z organizatorami na jutrzejszy panel technologiczny gdzie będzie możliwość rozwinięcia omówionych tematów m.in.: EMV (karty i bankomaty), Karty bezstykowe Kontakt: . Tomasz Nowak . tel. 607 294 472 . Tomasz.Nowak@bzwbk.pl