Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Advertisements

Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Zarządzanie logistyczne
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Logistyka transportu i dobrostan zwierząt.
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Handel Międzynarodowy
Park Naukowo – Technologiczny Uniwersytetu Zielonogórskiego Elżbieta Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Katowice, 15 maja 2012.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Projekt 2009 Technik spedytor.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Bezpieczna kontrola, bezpieczne granice – zastosowanie urządzeń RTG w Służbie Celnej Przemyśl - 7 kwietnia 2011.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
ŚWIATOWE GÓRNICTWO WĘGLA KAMIENNEGO. PERSPEKTYWY WĘGLA W EUROPIE
Connecting Business since 1992!
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
1 KARTY PALIWOWE - OSZCZĘDNOŚCI NA ZWROCIE ZAGRANICZNEGO PODATKU VAT Jerzy Jezuit – Doradca DKV Euro Service Polska Kazimierz Dolny, 23 kwietnia 2009 r.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
Internetowego Biura Rachunkowego
Polityka transportowa
Gdański Terminal Kontenerowy SA
Wsparcie dla rozwoju technologii
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Dlaczego kraje handlują?
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Projektowanie systemów transportowych
Fizyczna dystrybucja.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
Technik transportu drogowego
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Transport na miarę Twoich potrzeb. Transport na miarę Twoich potrzeb.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Ewidencja zakupu rzeczowych aktywów obrotowych
Wkład gaz-system w dalszy rozwój rynku – promocja lng i cng
Zapis prezentacji:

Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r. Koncepcja Short Sea Shipping na przykładzie hiszpańsko-polskiej wymiany towarowej

Przewozy owoców i warzyw z Hiszpanii do Polski w 2007 r. było to ponad 511 tys. ton, z czego samych owoców południowych – ok. 290 tys. ton Hiszpania jest głównym dostawcą owoców południowych do Polski (65% ogółu importu tych towarów) Oznacza to wykorzystanie ok. 23.000 samochodów-chłodni rocznie – wysokie koszty zewnętrzne transportu! Przejęcie chociaż 1/3 (tj. ok. 170 tys. ton) – ok. 6.000 kontenerów 40’ REF rocznie, czyli średnio ok. 120 tygodniowo

Determinanty wyboru środka transportu: koszt jednostkowy transportu czas dostawy (lub też dostępność towaru do odbioru), jej terminowość i bezpieczeństwo prostsze procedury i korzyści w rozliczeniach finansowych i podatkowych

Koszt jednostkowy transportu (EUR/tona) Porównanie odległości i kosztów przewozu owoców południowych na trasie Walencja – Warszawa Przybliżona odległość w km Walencja - Warszawa Maksymalna ilość ton brutto na środek transportu Koszt transportu za samochód / kontener (w EUR) Koszt jednostkowy transportu (EUR/tona) Transport drogowy w szczycie sezonu 2.750 km 22,5 3.500 – 3.800 156 – 169 Transport multimodalny morsko-drogowy via Bilbao 4.100 km a) 3.800 – 4.400 b) 3.600 – 3.800 a) 169 – 195 b) 160 – 169 Transport multimodalny morsko-drogowy 5.500 km 29,5 5.300 – 5.500 180 – 186 Transport naczepami samochodowymi (serwis ro-ro Transfennica) Transport w kontenerach „reefer”

Porównanie czasu transportu owoców południowych na trasie Walencja – Warszawa Rodzaj transportu Czas transportu (transt time) w dniach Drogowy, bezpośrednio z okolic Walencji do Warszawy 3 – 4 Multimodalny drogowo-morski z okolic Walencji via Bilbao do Warszawy 10-12 szansa na skrócenie nawet do 8 dni Multimodalny drogowo-morski z Walencji do Warszawy 17-19

Prostsze procedury i korzyści w rozliczeniach finansowych i podatkowych centrum dystrybucyjne owoców w porcie polskim Międzynarodowe „konsorcjum owocowe” + internetowa platforma logistyczna Korzyści z tzw. efektu wielkiej skali Niższe koszty dostaw dzięki dofinansowaniu ze środków UE (1 € / 500 tkm, od 20 do 85% na inwestycje w portach, do 35% kosztów eksploatacji statków)

Dogodna lokalizacja oraz wyposażenie polskich portów morskich do obsługi dostaw 3 x S owoców i warzyw z Hiszpanii

Centrum Logistyczne w porcie Gdynia – symulacja komputerowa

Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku–Porcie Północnym – symulacja komputerowa

Korzyści dla polskich importerów dzięki wdrożeniu koncepcji „3 x S” oraz stworzeniu centrum dystrybucyjnego owoców w porcie polskim lub jego bezpośrednim sąsiedztwie: uniezależnienie się od dostępności lądowych środków transportu (zwłaszcza w szczycie sezonu) ustabilizowanie ceny transportu skrócenie czasu dostawy z kilku dni do zaledwie kilku godzin możliwość bezpośredniego dostępu do towaru loco magazyn Gdynia/Gdańsk poprawa pozycji konkurencyjnej mniejszych importerów, zmniejszenie ryzyka wahań kursów walut przejęcie czynności spedycyjno-transportowych, dokumentacyjnych, celnych, sanitarnych, kontrolnych, ubezpieczeniowych, prawnych, bankowych, reklamacyjnych itp. redukcja kosztów własnej infra- i suprastruktury

Prostsze procedury i korzyści finansowe dla polskich importerów dzięki „konsorcjum owocowemu” oraz internetowej platformie logistycznej: niższe ceny zakupu owoców i warzyw hiszpańskich; jeszcze lepsze warunki i niższe koszty transportu oraz wszelkich operacji z tym związanych; negocjowanie korzystniejszych warunków kredytowych i ubezpieczeniowych; dalsze usprawnianie procedur transportowych, celnych, sanitarnych, kontrolnych, informatycznych (IT) i in. przekonywanie władz do zastosowania szczególnych udogodnień podatkowych i finansowych dla importerów oraz firm wdrażających koncepcję „3 x S” poprzez np. odstąpienie, względnie częściowe odstąpienie (np. za odcinek morski) od naliczania podatku VAT za usługi transportu multimodalnego z portu w Hiszpanii do polskiego portu pozyskiwanie dopłat z UE (w ramach programu Marco Polo 2 i budowy highways of the sea)

Gwarancja współpracy ze strony: producentów/eksporterów hiszpańskich polskich importerów/odbiorców wszystkich podstawowych uczestników procesu transportowego (zarządy portów/operatorzy terminali, armatorzy, przewoźnicy i in.) władze administracji państwowej i lokalnej

Korzyści dla gospodarki regionu: Rozwój gospodarczy i wzrost zatrudnienia Zwiększone wpływy do budżetu z tytułu opłat i podatków Szansa na dopłaty z UE (m.in. program Marco Polo 2, budowa highways of the sea) Specjalizacja w określonej branży gospodarki, wdrażanie nowoczesnych technologii transportowo-informatycznych Możliwość dalszego rozwoju poprzez obsługę dostaw tranzytowych do krajów sąsiadujących z Polską

Tomasz Kubicki SEA-LOGISTICS Gdynia Dziękuję za uwagę Tomasz Kubicki SEA-LOGISTICS Gdynia