Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU KLUCZBORSKIEGO NA 2009 ROK
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Ścieżki Rowerowe.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A. Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN-Tech wraz z rozbudową Mieleckiego Parku Przemysłowego Instytucja Pośrednicząca.
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 11 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: - Podsumowania prof. Bolkowskiej, danych GUS nt. budownictwa.
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 10 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. - Podsumowania.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
BUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ PRZY UL. KALINOWEJ I AZALIOWEJ W GDAŃSKU
Konkurencyjne koszty pracy Źródło: GUS. Office space in Łódź Konkurencyjne wynajęcie biur połączone klasy A i B+ w kategorii biurowców.
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Rola Vattenfall Heat Poland S. A
POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
Miasto publiczne – miasto prywatne
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Nowa inwestycja IGI i SSA Jagiellonia w Białymstoku konferencja prasowa 28 lutego 2008.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od ul. Polskiej do ul. J.Zeylanda Poznań dn. 17 sierpnia 2011 r.
Co dziś jest najważniejsze w ZWiK? Łódź, marzec 2011 r. Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łodzi Materiał na konferencję prasową w dniu 17 marca.
TEATR POWSZECHNY W NOWEJ ODSŁONIE - podpisanie umowy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 sierpnia.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
PRZEBUDOWA UKŁADU KOMUNIKACYJNEGO W CENTRUM BISKUPCA 16 styczeń 2014r.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
Zmieniamy Warszawę Program Inwestycyjny Warszawy
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
OFERTA INWESTYCYJNA MŁYNY. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
Przebudowa ulicy powiatowej Nr 3087N Śląskiej w Morągu (na długości 452,64 m) Zadanie dofinansowane w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy Program.
w obrębie ulic: Wodna, Słowackiego, Plac Wolności, Nadrzeczna
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
ŁÓDŹ KREUJE INWESTYCJE. Inwestycje w Łodzi w latach
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
dni Wiceprezydenta Marcina Bugajskiego 21 maja 2010 Urząd Miasta Łodzi.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?

30 ha na działalność kulturalną 60 ha na działalność komercyjną Co wiemy? 90 ha powierzchni 30 ha na działalność kulturalną 60 ha na działalność komercyjną 200 tys. pasażerów dziennie 30 tys. mieszkań ogromna powierzchnia biurowa SSS – 40 tys. m2 SSK – 90 tys. m2 CFK – 300 tys. m2 Źródło: EC 1 Miasto Kultury

Co wiemy? 145 tys. m2 powierzchni biurowej (2009) 30,7% tej powierzchni to pustostany w całym kraju w 2009 oddano 240 tys. m2 powierzchni biurowej 48 tys. m2 oddano w 2009 w Łodzi Źródło: Colliers International

135 tys. mieszkań oddano do użytku w całej Polsce w roku 2010 Co wiemy? 135 tys. mieszkań oddano do użytku w całej Polsce w roku 2010 54 tys. spośród tych mieszkań to mieszkania developerskie w Łodzi oddano do użytku w roku 2010 2082 mieszkania, z czego 1400 na sprzedaż lub wynajem Źródło: GUS, Łódzki Ośrodek Badań Regionalnych

Ilość pasażerów dziś Dworzec Łódź Fabryczna jest dworcem kategorii B od 1 do 2 mln pasażerów rocznie maks. 5,5 tys. pasażerów dziennie po ponownym otwarciu dworca nie wszystkie dotychczas dojeżdżające tam pociągi wrócą na ten dworzec nawet przy skierowaniu wszystkich pociągów (KDP, IC, TLK, Regio) nie osiągniemy liczby 200 tys.

Koszty węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna – 365 mln 750 tys. przebudowa węzła drogowego wokół dworca Łódź Fabryczna – 133 mln 566 tys. pozyskane dofinansowanie zewnętrzne: brak

Planowany układ drogowy pn-pd: Nowotargowa (2x2) Tramwajowa (tunel pod Węglową, 1x2) Przędzalniana/Wierzbowa (1x2) Kopcińskiego (2x3) Razem: 14 pasów ruchu

Planowany układ drogowy wsch-zach: Narutowicza (1x2) Nowowęglowa/Składowa (2x2) Tuwima (1x2, 2x2 do Wierzbowej do Kopcińskiego)* Razem: 8 pasów ruchu * Docelowo 2x2 od Kilińskiego do Kopcińskiego

Pomysł na Tuwima/Struga konsultacje społeczne nt. infrastruktury drogowej i organizacji ruchu na ul. Tuwima/Struga (od Wólczańskiej do Kilińskiego) przeprowadzone metodą warsztatową pomiędzy VI a X 2011 mieszkańcy poznali 4 koncepcje ZDiT, opracowali 3 swoje i zagłosowali na najlepszą propozycję

Wariant wybrany w głosowaniu Uspokojony ruch Zwężenie pasa dla samochodów Buspas z możliwością poruszania się po nim rowerzystów Kontrapas rowerowy Likwidacja parkowania przykrawężnikowego Poszerzenie chodników Zachowanie kostki brukowej

Planowany układ drogowy pn-pd (propozycja): Nowotargowa (1x2) Lindleya/Wodna (1x2) Tramwajowa (1x2) Przędzalniana/Wierzbowa (1x2) Nowa/przebicie do Narutowicza (1x2) Kopcinskiego (2x3) Razem: 16 pasów ruchu

Planowany układ drogowy wsch-zach (propozycja): Narutowicza (1x2) Nowowęglowa (1x2) Nowowęglowa bis (południowa strona torów, 1x2) Tuwima (1x2) Razem: 8 pasów ruchu

Różnice brak uciążliwych barier urbanistycznych mniejsze, łatwiejsze do zagospodarowania kwartały „miejska” siatka ulic łatwiejsza dostępność kwartałów brak szerokich arterii zachęcających do przejazdów międzydzielnicowych większa ilość pasów ruchu pn-pd i taka sama wsch-zach bez konieczności budowy szerokich arterii

Dziękuję za uwagę.