CC BY Jonathas Mello. Program Otwartych Zasobów Edukacyjnych (OZE) UNESCO ICT in Education, Science and Culture Section Knowledge.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Creative Commons Alternatywna wizja ochrony praw autorskich w dobie rewolucji informatycznej Patrycja Majchrzak, Krzysztof Czarnecki Koło Naukowe Prawa.
Własność intelektualna w teorii i praktyce bibliotek cyfrowych
UDZIAŁ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W EDUKACJI MEDIALNEJ OBYWATELI
Zarządzanie własnością intelektualną przez naukowców i instytucje naukowe (na rzecz otwartości) Alek Tarkowski ICM UW/Creative Commons Polska.
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Open AGH i inne platformy Otwartych Zasobów Akademickich
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
Company LOGO Open Access Open Access Week Toruń 2012.
Central Europe Research to Innovation Models Doświadczenia ze współpracy międzynarodowej w ramach programu Interreg IV Central Europe Opracował: Hubert.
Wolontariat w edukacji w Europie Gina Ebner EAEA and EUCIS – LLL RODZICE JAKO WOLONTARIUSZE I UCZESTNICY EDUKACJI SWOICH DZIECI sobota 26 listopada 2011.
Sposoby poszukiwania zagranicznych parterów. - Możliwości jakie stwarzają ponadnarodowe partnerstwa. - Praktyczne informacje. - Sposoby poszukiwania partnerów.
Spotkanie nauczycieli i autorów Zadania e-Rolnictwo Projektu (wersja skrócona) Mirosław Woźniakowski Warszawa, 12 lipiec, 2010.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Kultura w Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Programy stypendiów wyjazdowych
DOROBEK NAUKOWY I DYDAKTYCZNY PRACOWNIKÓW WYŻSZYCH UCZELNI W BAZACH DANYCH I BIBLIOTEKACH CYFROWYCH WYSZUKIWANIE I OCENA.
Poznań, październik 2008 Inne możliwości poszukiwania stypendium Katarzyna Rauszer de Bruijn Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Fundacja Uniwersytetu.
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Inclusive education support in Poland.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
STANDARDY BIBLIOGRAFICZNE Biblioteka Narodowa SEKCJA BIBLIOGRAFII IFLA Grażyna Jaroszewicz.
Mariola Szyda Biblioteka Główna Politechniki Częstochowskiej.
„Ukryte” zasoby Internetu
3. Kongres Informatyki Polskiej. Budowa gospodarki opartej na wiedzy - wytrych czy szansa ? Dr inż. Małgorzata Kalinowska-Iszkowska (Wybrane slajdy z panelu.
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Kamil Śliwowski, Otwarte Zasoby Edukacyjne Otwarte Zasoby Edukacyjne to powszechnie dostępne zasoby (podręczniki, kursy,
Założenia PROJEKTU
Part-financed by the European Union (European Regional Development Fund) KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT DISKE Elbląski Park Technologiczny, 20 marca.
Projektowanie interfejsów
PRAWO AUTORSKIE w polsce
Definicje w uznawalności wykształcenia
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Nowe technologie jako narzędzie i jako środowisko.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Wiek kultury cyfrowej dla nauki w Europie
Model i etapy tworzenia repozytorium instytucjonalnego na podstawie badań własnych i doświadczeń bibliotek zagranicznych Emilia Karwasińska, Małgorzata.
Obiekt ze Światowej Listy UNESCO
Nauka przenosi się do sieci
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
International of and Journal Electronics Telecommunications Seminarium inauguracyjne nowej kadencji Kwartalnika KEiT PAN International Journal.
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie.
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Polskie Konsorcjum NATURE. Elastyczny model licencji NPG Wybór tytułów wg preferencji użytkowników Dowolny termin rozpoczęcia prenumeraty Cena ustalana.
RePolis Repozytorium Publikacji Naukowych Politechniki Śląskiej.
Odpowiedzialna Turystyka!. Odpowiedzialna turystyka Odpowiedzialna turystyka to światowy trend, który zyskuje coraz większą popularność. Termin odnosi.
otwartymandat.pl Wyniki wszystkich badań finansowanych ze środków publicznych powinny być dostępne w trybie Open Access.
Biblioteka Główna Politechniki Łódzkiej Bibliotekarstwo jako branża u progu ery cyfrowej Ewa Kobierska-Maciuszko, BUW.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Impact Factor wskaźnik oddziaływania czasopisma Informacje o wskaźniku Impact Factor (IF) dla czasopism naukowych opracowywane są przez Thomson Reuters.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Szkoła z klasą 2.0 Otwarte zasoby i prawa autorskie. Klasa IV.
Tydzień Otwartej Nauki października Otwartość w działaniu.
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
ORCID - stały, unikalny identyfikator dla naukowca
I. OPEN ACCESS – INFORMACJE OGÓLNE II
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

CC BY Jonathas Mello

Program Otwartych Zasobów Edukacyjnych (OZE) UNESCO ICT in Education, Science and Culture Section Knowledge Societies Division Communication and Information (CI) Sector

Wprowadzenie Definicja otwartych zasobów edukacyjnych (OZE) Korzyści płynące z OZE Od prawa autorskiego przez Creative Commons do domeny publicznej Program OZE UNESCO 2012 World OER Congress

Czym są otwarte zasoby edukacyjne? Termin pojawił się w 2002 na Forum UNESCO UNESCO definiuje OZE jako: Edukacyjne a szczególnie e- l earningowe zasoby i narzędzia Opublikowane na otwartej licencji własności intelektualnej lub w domenie publicznej, co pozwala na swobodne użycie, ponowne wykorzystanie i udostępnienie

Jakie korzyści płyną z OZE? Korzyści i wyzwania dla OZE w instytucjach naukowych, Cheryl Hodgkinson-Williams

Od prawa autorskiego przez Creative Commons do domeny publicznej Hodgkinson-Williams, C. & Gray, E. (2009). Degrees of Openness: The emergence of Open Educational Resources at the University of Cape Town. International Journal of Education and Development using ICT, 5(5): Available online: [26 October 2009]. O licencjach Creative Commons

Czym jest Program OZE UNESCO? Platforma OZE Wytyczne do polityki OZE dla szkolnictwa wyższego Społeczność OZE na WSIS PlatformWSIS Platform Programy badawcze OZE: AU Canada, OU NetherlandsAUOU Netherlands UNESCO IITE OER GatewayOER Gateway Publikacje Duże projekty OZE - UEMOAUEMOA Partnerstwo: Commonwealth of Learning (COL) Znaczące wydarzenia OZE – 2012 Światowy Kongres OZE, siedziba główna UNESCO w Paryżu

Czym jest Światowy Kongres OZE? 20 – 22 czerwca Siedziba główna UNESCO w Paryżu Organizowany wspólnie z Commonwealth of Learning Wspierany przez Fundację Williama i Flory Hewlettów (USA) 3 Cele Wydanie Paryskiej Deklaracji OZE Zaprezentowanie najlepszych światowych przykładów OZE Uczczenie 10. rocznicy istnienia UNESCO Forum Rządy, społeczeństwo obywatelskie, uczelnie Open Seminar & Exhibition 6 światowych forów regionalnych

Uzyskanie powszechnego dostępu do informacji CC BY Jonathas Mello Română Català Italiano Polski Íslenska Suomi Türkçe Kiswahili Greek Sinhala Bangla Bahasa Deutsch Maltese Nederlands

Kontakt Abel Caine OER Programme Specialist ICT in Education, Science and Culture Section Knowledge Societies Division Communication and Information (CI) Sector UNESCO Praca opublikowana na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0Creative Commons 1, rue Miollis Paris, France Phone: +33 (0) Twitter: abelcaine