Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Spotkanie Ogólnopolskiej Sieci Biur Karier października 2006 Wyjście naprzeciw potrzebom uczelni, pracodawców i absolwentów Projekt EAL-Net i jego.
Advertisements

Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
"EuroAlmaLaurea Network eRecruitment Services - innowacyjna platforma współpracy uczelni i biznesu. Projekt EAL-Net". Uniwersytet Warszawski, 27 października.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Działanie: Wsparcie Biura Karier
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 KRAKÓW.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
WYBRANE WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH ROCZNIK ABSOLWENTÓW 2013 Badania losów zawodowych absolwentów WSZ Edukacja we Wrocławiu.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
PORADNICTWO ZAWODOWE we FRANCJI
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studiujesz – praktykuj.
Studiujesz – praktykuj! Program stażowy dla studentów WES
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Konkursy dla ABK - podsumowanie
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,

Dlaczego statystyki AlmaLaurea? Uzupełnienie braków oficjalnych statystyk Skłonienie do refleksji nad losami zawodowymi absolwentów i badań Polepszenie jakości nauczania i rozwój szkolnictwa Dostarczenie władzom uczelni dokumentacji zawierającej informacje: –Wyczerpujące –Odpowiednie –Wiarygodne –Ciągłe –Nieustannie aktualizowane

Profil absolwentów Monitorowanie losów i badanie cech absolwentów Coroczne zestawienie ukazujące przekrój zasobów ludzkich opuszczających uczelnię Dokumentacja odnosi się do każdej uczelni, wydziału oraz kierunku studiów Korzystanie ze zintegrowanej dokumentacji pochodzącej z: Archiwów administracji przynależnych Uniwersytetów Informacji zawartych w kwestionariuszu AlmaLaurea

Profil absolwentów

Profil absolwentów dla: Uzyskania informacji o absolwentach w celu lepszego dostosowania programów kształcenia Poznania satysfakcji absolwentów z ukończonych studiów Ukierunkowania studentów i promowania uczelni wśród przyszłych kandydatów Porównywania cech uczelni Profil absolwentów:

Uzyskania informacji o absolwentach w celu lepszego dostosowania programów kształcenia Poznania satysfakcji absolwentów z ukończonych studiów Ukierunkowania studentów i promowania uczelni wśród przyszłych kandydatów Porównywania cech uczelni Profil absolwentów dla:

Uczelnie: wszystkie Wydział: prawo Profil absolwentów 2005

1) Performance absolwentów Przebieg studiów Wiek podczas zapisów Ocena końcowa ze studiów Opóźnienie w ukończeniu studiów

1) Ocena nauczania i wykładów Frekwencja w uczęszczaniu wykładów Okres studiów za granicą Miesiące na przygotowanie pracy magisterskiej Praca podczas studiów Warunki studiowania

Uzyskania informacji o absolwentach w celu lepszego dostosowania programów kształcenia Poznania satysfakcji absolwentów z ukończonych studiów Ukierunkowania studentów i promowania uczelni wśród przyszłych kandydatów Porównywania cech uczelni Profil absolwentów dla:

2) Zadowolenie absolwentów z ukończonych studiów Ocena kierunku studiów oraz relacji z wykładowcami i studentami Ocena sal wykładowych, dostępu do Internetu, bibliotek Czy ponownie zapisałby się na uczelnię? Ocena doświadczenia na uczelni

Uzyskania informacji o absolwentach w celu lepszego dostosowania programów kształcenia Poznania satysfakcji absolwentów z ukończonych studiów Ukierunkowania studentów i promowania uczelni wśród przyszłych kandydatów Porównywania cech uczelni Profil absolwentów dla:

3) Pomoc w ukierunkowaniu Profil wydziałów synteza

Uniwersytet: Bolonia Wydział: prawo

Jaki jest profil absolwenta Twojego wydziału? Oceny z egzaminów Ocena z obrony Absolwenci w wyznaczonym czasie Średnia długość trwania studiów Regularność w uczęszczaniu na wykłady Uczestnictwo w wymianie zagranicznej Odbyty staż Zadowolenie ze studiów

Uzyskania informacji o absolwentach w celu lepszego dostosowania programów kształcenia Poznania satysfakcji absolwentów z ukończonych studiów Ukierunkowania studentów i promowania uczelni wśród przyszłych kandydatów Porównywania cech uczelni Profil absolwentów dla:

Uczelnie, które rozpoznały korzyści ze zbudowania transparentnego, jednolitego i konkurencyjnego systemu

Potężny instrument dla orientacji i porównań

Losy absolwentów Wywiad odbywa się dzięki adresom absolwentów zawartych w bazie danych Absolwenci są kontaktowani telefonicznie w celu uzyskania informacji o ich warunkach zatrudnienia po 1, 3 i 5 lat po ukończeniu studiów Badanie ma za zadanie ocenę: –Zdolności rynku do przyjęcia zasobów ludzkich ukształtowanych przez Uniwersytety –Zdolności Uczelni do umiejętnego zaspokojenia potrzeb społeczeństwa Dokumentacja odnosi się do każdej uczelni, wydziału oraz kierunku studiów

Losy zawodowe absolwentów

Losy zawodowe 2005

Badanie 2005 (wrzesień - listopad 2005) 75,000 wywiadów z 36 włoskich Uniwersytetów: - 39,000 ROK po obronie - 21,000 DWA LATA po obronie - 15,000 PIĘĆ LAT po obronie Computer Assisted Telephone Interview (C.A.T.I.) Wskaźnik odpowiedzi 83% - 86% ROK po obronie - 81% TRZY LATA po obronie - 76% PIĘĆ LAT po obronie Losy zawodowe absolwentów 2005

Monitorowania zatrudnienia Poznania sposobów wejścia na rynek pracy Poznania związku między uzyskanym tytułem studiów a wykonywaną pracą Uzyskania informacji o rozwoju kariery Losy zawodowe absolwentów dla:

Monitorowania zatrudnienia Poznania sposobów wejścia na rynek pracy Poznania związku między uzyskanym tytułem studiów a wykonywaną pracą Uzyskania informacji o rozwoju kariery Losy zawodowe absolwentów dla:

Ilu absolwentów pracuje? Niebieski. Absolwenci pracujący Żółty. Absolwenci nie pracujący i nie szukający Czerwony. Absolwenci nie pracujący i szukający

Monitorowania zatrudnienia Poznania sposobów wejścia na rynek pracy Poznania związku między uzyskanym tytułem studiów i wykonywaną pracą Uzyskania informacji o rozwoju kariery Losy zawodowe absolwentów dla:

Przydatność uzyskanych kwalifikacji na rynku pracy Sposoby i czas wejścia na rynek pracy Absolwenci po ROKU Absolwenci po TRZECH latach Absolwenci po PIĘCIU latach Wejście na rynek pracy absolwentów Ekonomii

Skuteczność uzyskanych kwalifikacji otrzymana jako wynik kombinacji: A) Ocena dotycząca wymagalności kwalifikacji przez aktywność zawodową B) Poziom wykorzystania kompetencji uzyskanych na uniwersytecie

Monitorowania zatrudnienia Poznania sposobów wejścia na rynek pracy Poznania związku między uzyskanym tytułem studiów i wykonywaną pracą Uzyskania informacji o rozwoju kariery Losy zawodowe absolwentów dla:

Gałęzie aktywności ekonomicznej W jakim sektorze pracują włoscy absolwenci nauk ścisłych (matematyka, fizyka itp.)i?

Zadowolenie z wykonywanej pracy Są zadowoleni z warunków zatrudnienia?

Monitorowania zatrudnienia Poznania sposobów wejścia na rynek pracy Poznania związku między uzyskanym tytułem studiów i wykonywaną pracą Uzyskania informacji o rozwoju kariery Losy zawodowe absolwentów dla:

Ile zarabiają absolwenci włoscy? (zarobki miesięczne netto) Zarobki miesięczne po 1,3 i 5 lat po obronie

Typy kontraktów W jakim stopniu absolwenci nauk ścisłych cieszą się stabilnością zawodową? Pozycja zawodowa