Czas pracy kierowców Paweł Kmieć.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Sporządzanie świadectwa pracy.
Kierowca samochodów ciężarowych.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
OKRESY ROZLICZENIOWE CZASU PRACY
Stypendium Marii Curie
0 zwrot kosztów przejazdu zwrot kosztów zakwaterowania dofinansowanie podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia miejsca pracy.
KTO ZYSKA A KTO STRACI Praktyczna strona zmian w przepisach o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego INFOR, Warszawa,
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Czas pracy nauczycieli Warszawa, 4 października 2010 r.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
CZAS PRACY KIEROWCÓW TACHOGRAFY, REGULACJE, ANALIZA, SANKCJE NARUSZEŃ Jacek Musioł Kierownik Oddziału Konin WITD POZNAŃ Poznań, r.
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Każda drużyna za poprawną odpowiedź otrzyma 1 punkt.
Kierowca ciężarówki Damian Świerczyński.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących.
CZAS PRACY DR JACEK BOROWICZ.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Czas pracy kierowców i zużycie paliwa – ćwiczenia praktyczne
UMOWY O PRACĘ – ZMIANY.
Reglamentacja procesu budowy
Obowiązki pracodawcy i pracownika wynikające ze stosunku pracy
O zatrudnianiu pracowników tymczasowych
RZESZÓW JEST : KURSY REDUKUJĄCE PUNKTY KARNE Skierowanie na egzamin po przekroczeniu limitu punktów karnych BĘDZIE : BRAK MOŻLIWOŚCI ZREDUKOWANIA.
Badania lekarskie pracowników
Szkolenie dla pracodawców z sektora transportowego
U RLOP WYPOCZYNKOWY CZ. 2 Małgorzata Grześków. URLOP PROPORCJONALNY ZASADA Pracownik nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego w pełnym wymiarze określonym.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Prawo Pracy II Wykład SSA(3)III Dr Jacek Borowicz.
DR JACEK BOROWICZ. Czas pracy – pojęcie Art § 1. k.p.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Technik transportu drogowego
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE TRANSPORTU WSTĘP C1 CZAS PRACY KIEROWCÓW
Wymagane dokumenty na drodze
Polityka rynku pracy w Polsce
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Prawo jazdy.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Awans zawodowy nauczycieli
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
dr Ariel Przybyłowicz rok akademicki 2017/2018
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 1.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Czas pracy kierowców Paweł Kmieć

Akty prawne dotyczące czasu pracy kierowców ustawa z dnia 16.04.2004r. o czasie pracy kierowców, kodeks pracy, umowa europejska AETR z dnia 01.07.1970r., od 11.04.2007r. rozporządzenie WE nr 561/2006 rozporządzenie rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20.12.1985r., ustawa z dnia 6.09.2001r. o transporcie drogowym

Badania kierowców badania lekarskie i psychologiczne: do ukończenia 60 lat-co 5 lat, Po ukończeniu 60 lat-co 30 miesięcy, lekarze posiadający uprawnienia do badań kandydatów na kierowców, terminy zharmonizowane z datami wystawiania świadectw kwalifikacji, koszty badań pokrywa pracodawca, badania te zastępują badania wstępne i okresowe odbywane na podstawie Kp.

Szkolenia okresowe powinny być odbywane co 5 lat, w formie kursu okresowego albo cyklu zajęć rozłożonych na okres całych 5 lat, prowadzone są w ośrodkach szkolenia kierowców w zakresie 2 bloków programowych-tak jak przy kwalifikacji wstępnej, kierowca uzyskuje świadectwo kwalifikacji zawodowej, wojewoda w terminie 21 dni przesyła odpowiednie informacje do centralnej ewidencji kierowców

Ważne definicje tydzień – okres między godziną 00.00 w poniedziałek, a godziną 24.00 w niedzielę, w kodeksie pracy tydzień to kolejnych 7 dni kalendarzowych począwszy od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego doba – 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy UWAGA! Doba pracownicza nie pokrywa się z dobą kalendarzową!

Okres przejściowy kwalifikacji wstępnej nie będą musieli w ogóle uzyskiwać kierowcy którzy: otrzymają prawo jazdy kategorii:D1,D1+E,D,D+E do 10.09.2008r., otrzymają prawo jazdy kategorii:C1,C1+E,C,C+E do 10.09.2009r., kierowcy ci muszą odbyć szkolenie okresowe i uzyskać wymagany wpis do prawa jazdy, do czasu uzyskania wpisu, kierowca powinien posiadać, wydane przez przewoźnika zaświadczenie, potwierdzające zatrudnienie i spełnienie powyższych wymagań

Rozporządzenie 561/2006 wyłącznie terytorium Wspólnoty, między Wspólnotą, a Szwajcarią i państwami stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, AETR w transporcie międzynarodowym: -na całej trasie-pojazdy zarejestrowane w WE lub w państwach będących stronami AETR, -w odniesieniu do części trasy na terenie WE lub państw stron AETR- pojazdy zarejestrowane w państwach spoza AETR

Transport drogowy transport drogowy-krajowy transport drogowy lub międzynarodowy transport drogowy, ale też: każdy przejazd drogowy wykonywany przez przedsiębiorę pomocniczo do dział. gosp. niespełniający warunków przewozu na potrzeby własne, działalność gosp. w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy transport drogowy-to zawsze działalność gosp. w zakresie przewozu osób lub rzeczy

Przewóz na potrzeby własne nie zarobkowy przewóz drogowy, po drogach publicznych z pasażerami/towarem lub bez, wykonywany przez przeds. pomocniczo do podstawowej dział. gosp. spełniający warunki: pojazd prowadzi sam przeds. Lub jego pracownicy, przeds. ma tytuł prawny do pojazdu, rzeczy są własnością przeds., a osoby to pracownicy lub ich rodziny, nie jest to przewóz w ramach usług turystycznych.

Czas jazdy okres prowadzenia pojazdu między dwoma odpoczynkami wynosi 9 godzin, można go przedłużyć dwa razy w każdym tygodniu do 10 godzin, w tygodniu maksymalnie 56 godzin (4dni x 9 godzin + 2dni x 10 godzin) Nie może powodować przekroczenia max. Tygodniowego czasu pracy – 60 godz.

Odpoczynek odpoczynek- każdy nieprzerwany okres obejmujący co najmniej 1 godzinę, podczas którego kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem rozporządzenie 561/2006 r. okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem, regularny/skrócony dzienny okres odpoczynku, regularny/skrócony tyg. okres odpoczynku.

TACHOGRAF JEŚLI W POJEŻDZIE JEST ZAINSTALOWANY TACHOGRAF , TO POMIMO BRAKU TAKIEGO OBOWIĄZKU ZE WZGLĘDU NA WYŁĄCZENIE DANEGO RODZAJU PRZEWOZU PRZEZ ROZPORZĄDZENIE EWG NR 561/2006 – TACHOGRAF POWINIEN BYĆ UŻYTKOWANY

TACHOGRAF INSPEKTORZY TRANSPORTU DROGOWEGO WYWODZĄ TEN OBOWIĄZEK Z ART. 66 UST. 2 USTAWY Z 20.06.1997R- PRAWO O RUCHU DROGOWYM Z KTÓREGO WYNIKA, ŻE URZĄDZENIE I WYPOSAŻENIE POJAZDU, A W SZCZEGÓLNOŚCI ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO RUCHU, POWINNY BYĆ UTRZYMANE W NALEŻYTYM STANIE ORAZ DZIAŁAĆ SPRAWNIE I SKUTECZNIE. DLATEGO TEŻ, JEŚLI W POJEŻDZIE ZNAJDUJE SIĘ TACHOGRAF, TO KIEROWCA POWINIEN GO UŻYWAĆ W TRAKCIE WYKONYWANYCH PRZEWOZÓW BEZ WZGLĘDU NA WYŁĄCZENIE TEGO RODZAJU POJAZDU

TACHOGRAF OBOWIĄZEK CZUWANIA NAD PRAWIDŁOWYM FUNKCJONOWANIEM TACHOGRAFÓW NALEŻY ZARÓWNO DO PRZEWOŻNIKA , JAK I KIEROWCY (ART. 13 ROZPORZĄDZENIA EWG NR 3821/85)

Terminy szkoleń okresowych dla kierowców KATEGORIE DATA UZYSKANIA UPRAWNIEŃ DATA UZYSKANIA WPISU DO PRAWA JAZDY C1, C, C1 + E, C + E do 31.12.1980 do 10.09.2010   od 01.01.1981 do 31.12.1995 do 10.09.2011 od 01.01.1996 do 31.12.2000 do 10.09.2012 od 01.01.2001 do 31.12.2005 do 10.09.2013 od 01.01.2006 do 10.09.2010 do 10.09.2014 D1, D, D1 + E, D + E od 01.01.1981 do 31.12.1990 od 01.01.1991 do 31.12.2000 od 01.01.2006 do 31.09.2010

Czas jazdy w dwóch tygodniach całkowity okres prowadzenia pojazdu w okresie dwutygodniowym nie może przekraczać 90 godzin, dotyczy to każdych dwóch następujących po sobie tygodni! np. I tydzień-54 godziny, II tydzień-36 godzin (90-54), III tydzień-54godziny (90-36) itd..

Jazda dzienna-przypadek nadzwyczajny kierowca może odstąpić od rozporządzenia w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku, o ile nie zagraża to bezpieczeństwu na drodze i pozwala na osiągnięcie odpowiedniego postoju, rodzaj i powód odstąpienia należy wpisać w wykresówce lub wydruku z urządzenia rejestrującego najpóźniej po przybyciu do miejsca postoju

Przerwy w prowadzeniu 45 min. po 4,5 godz. prowadzenia (4,5 godz. jazdy + 45 min. przerwy + 4,5 godz. jazdy) przerwy w odcinkach co najmniej 15 min. muszą być wykorzystane w trakcie 4,5 godz. lub bezpośrednio po tym okresie, przerwa może zostać nie udzielona, jeśli kierowca rozpoczyna okres odpoczynku, podczas przerwy kierowca nie może wykonywać żadnej innej pracy, w rozp. 561/2006 przerwa może być dzielona tylko na 2 części: 15 min. + 30 min.

Odpoczynek dzienny regularny – 11 godz. (w ust. o czasie pracy kierowców, umowie AETR i rozp. 3820/85 i 561/2006) Skrócony – do 9 godz. (max. 3 razy w tygodniu) musi zostać zrównoważony odpoczynkiem przed upływem następnego tygodnia, Uwaga! Rozp. 561/2006 nie przewiduje obowiązku zrównoważenia skróconego odpoczynku dziennego!

Czas pracy kierowców prowadzenie pojazdu załadunek i rozładunek oraz nadzór nad nimi kontrola i nadzór nad wsiadającymi i wysiadającymi Czynności spedycyjne Obsługa codzienna pojazdu i przyczep Niezbędne czynności administracyjne Utrzymanie pojazdu w czystości Inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapewnienia bezpieczeństwa

Czas dyżuru definicja zgodna z regulacją kodeksu pracy jest to ponadto czas przerw w pracy i przerw w prowadzeniu dwóch kierowców-czas nie przeznaczony na kierowanie pojazdem nie może być wliczony do nieprzerwanego odpoczynku dziennego Wykorzystanie Dziennego Odpoczynku W Pojeździe Nie Jest Dyżurem!!!

Nie wlicza się do czasu pracy Czas dyżuru wyjątek dotyczy 15 min. przerwy, która zawsze wliczana jest do czasu pracy nieusprawiedliwionych postojów w czasie jazdy dziennego nieprzerwanego odpoczynku co z odpoczynkiem przerywany? przerw w ramach przerywanego czasu pracy