Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inżynieria Oprogramowania
Advertisements

Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas Tablica asocjacyjna Składowe statyczne.
Modelowanie przypadków użycia
Rafał Hryniów Tomasz Pieciukiewicz
Język UML (Unified Modelling Language)
Sposoby obejścia dziedziczenia
Kamil Łącki Dominik Strzelichowski
Implementacja asocjacji
Mapowanie dziedziczenia z UML do Java
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
Audity Opracował: Tomasz Greber
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Projektowanie systemów informacyjnych
Generyczne Repozytorium Dokumentów w XML
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Bartosz Walter Prowadzący: Bartosz Walter
Tomasz Jabłoński Michał Ziach
Marcin Kujawa Michał Łobarzewski
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Mapowanie różnych typów dziedziczenia do Javy
Języki programowania C++
Diagram czynności (Activity Diagrams)
Rational Unified Process
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Prowadzenie dokumentacji
Projektowanie - wprowadzenie
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
Oskar Ośko Mateusz Skoczewski Michał Sułek
Nadstruktura języka UML w wersji 2.2
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Aplikacja do analizy polimorfizmów SNP wykorzystywanych w genomice klinicznej Szymon Stawicki.
UML 2.x Robert Pająk.
Kontrola spójności modeli UML za pomocą modelu przestrzennego DOD
Model przestrzenny Diagramu Obiegu Dokumentów
Wykład 1 – część pierwsza
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
System wspierający obsługę przedmiotów projektowych
Projektowanie obiektowe
Podsumowanie metodologii OMT
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
Zarządzanie zagrożeniami
Informatyka Stosowana – ROK II / III
Diagram klas Diagramy klas służą do obrazowania statycznych aspektów projektowanych systemów jako: Projekt struktury logicznej baz danych Projekt składników.
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
E. Stemposz. UML i Analiza Obiektowa, Wykład 3, Slajd 1/18 Wykład 3 Model obiektowy (1) dr inż. Ewa Stemposz
E. Stemposz. Rational Unified Process, Wykład 10, Slajd 1 wrzesień 2002 Powrót Studia Podyplomowe IT w Biznesie Rational Unified Process Wykład 10 Przepływ.
MAS Rafał Hryniów. Agenda  Zasady  Referaty  Projekt  Kolosy.
Asocjacja,Kompozycja,Agregacja
Implementacja asocjacji (z atrybutami i bez) przy użyciu: referencji (kolekcji referencji) tablic asocjacyjnych przygotował: Kamil Kowalczyk.
Inżynieria systemów informacyjnych
Dzień dobry! Aleksandra Luterek
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
MAS – Referat 1 Mapowanie różnych typów dziedziczenia z UML do Javy
Wykład 1 – część pierwsza
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Cykl życia oprogramowania
Modelowanie i analiza systemów informatycznych
AKTA STAŁE Wykaz aktów prawnych
Zapis prezentacji:

Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów

Agenda Zasady Referaty Projekt Kolosy

Zasady Tylko ćwiczenia, brak wykładu Bez egzaminu końcowego Każdy student musi przygotować i wygłosić referat Każdy student musi wykonać projekt Limit 3 nieobecności

Zasady Ocena końcowa będzie oparta na: Wynikach testów Ocenie projektu (dokumentacji i implementacji) Ocenie referatu Udziale w zajęciach (aktywności) Moim „widzimisię”

Referaty Referat 1 : Mapowanie różnych typów dziedziczenia z UML do Javy: Disjoint Overlapping Complete Incomplete Multi-Inheritance Multi-Aspect Dynamic

Referaty Referat 2: Implementacja ekstensji klasy przy użyciu: Tablic statycznych Kolekcji Implementacja ekstensji: W ramach klasy Przy użyciu klasy zewnętrznej (Pracownik ->Pracownicy)

Referaty Referat 3: Referat 4: Implementacja asocjacji (z atrybutami i bez) przy użyciu: Referencji (kolekcji referencji) Tablic asocjacyjnych Referat 4: Mapowanie agregacji i kompozycji (z uwzględnieniem propagacji operacji) Mapowanie asocjacji kwalifikowanych pprzy pomocy tablic asocjacyjnych Mapowanie asocjacji N-arnych Mapowanie ograniczeń

Referaty Referat 5: Referat 6: Referat 7: Referat zapasowy: Diagramy stanów Referat 6: Diagramy aktywności Referat 7: Diagramy interakcji i kolaboracji Referat zapasowy: Podstawowe wzorce projektowe.

Referaty Prezentacje powinny zawierać działające przykłady kodu Prezentacje powinny zawierać przykłady (rozwiązane zadania) i przynajmniej 2 zadania dla studentów Studenci słabo przygotowani do swojego referatu nie mają szans na ocenę KOŃCOWĄ większą niż 3. Prezentacja powinna być przeprowadzona zgodnie z regułami sztuki

Projekt Kontynuacja indywidualnych projektów z PRI W ramach projektu należy dostarczyć: Oryginalny projekt z PRI Nowo dodane dokumenty, ewentualnie nową wersję oryginalnego projektu, jeśli został on zmodyfikowany Implementację (działającą!)

Projekt Nowa dokumentacja: Diagramy use case, ze szczegółową specyfikacją jednego nietrywialnego przypadku użycia. Specyfikacja powinna zawierać zarówno opis w języku naturalnym, jak i zestaw odpowiednich diagramów. Projekt GUI opartego na tym przypadku użycia.

Projekt Nowa dokumentacja : Dynamiczna analiza tego przypadku użycia z wykorzystaniem kompletu potrzebnych diagramów. Diagram klas włączający wyniki analizy dynamicznej – nowe atrybuty, asocjacje, metody itp.. Szczegółowy opis wyników analizy dynamicznej.

Projekt Nowa dokumentacja: Końcowa (implementacyjna) wersja diagramu klas ze szczegółowym opisem decyzji projektowych (wybranych mapowań itp.). Powody wyboru poszczególnych rozwiązań i ich konsekwencje powinny być opisane. Termin oddania końcowej wersji dokumentacji to 12 zajęcia.

Projekt Implementacja: Dodatkowo można załączyć Szkielety klas Metody potrzebne do zaimplementowania wybranego przypadku użycia GUI potrzebne do zaprezentowania działania przypadku użycia Komentarze w kodzie! (JavaDocs lub coś w tym rodzaju). Dodatkowo można załączyć Testy regresyjne (przy użyciu JUnit lub podobnego pakietu) Scenariusze testów interakcyjnych dla określonego przypadku użycia

Kolokwia Kolokwium 1 (zajęcia 6): Kolokwium 2 (zajęcia 13): Referaty 1-4. Otrzymacie proste wymagania (na 4-6 klas). Do sporządzenia diagram klas w wersji „podstawowej” i implementacyjnej, z opisem decyzji projektowych. Do zaimplementowania szkielet klas w Javie (ekstensje, asocjacje itp., ale bez realizacji operacji) Kolokwium 2 (zajęcia 13): Referaty 5-7. Dostaniecie proste wymagania (jw.. 4-6 klas). Do sporządzenia diagram klas w wersji „podstawowej” i analiza dynamiczna.

To by było na tyle, można się bać Pytania?