Grafika, Hipermedia, Multimedia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Programy do przetwarzania dźwięku
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
FLASH - INTERAKCJA Interaktywne dokumenty WWW.
UTK Zestaw III.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Klawiatura i urządzenia wskazujące
Wykład 2: Systemy klasy C.A.T. (Computer-Aided Translation)
Podstawowe pojęcia akustyki
w nauczaniu zintegrowanym
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Skanery Autor: Maciej Koba.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
Panel sterowania.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
Multimedia Multimedia, ogólna nazwa technik komputerowych umożliwiających łączenie rozmaitych sposobów przekazywania informacji - dźwięku, obrazu, animacji,
Skanery Mateusz Gomolka.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Elementy składowe zestawu komputerowego
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Projektowanie Stron WWW
technologii informacyjnej
Budowa komputera.
Technologia informacyjna
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
GT-S3500 Metaliczny błysk elegancji. Możliwość tworzenia i edycji tematów pulpitu. Możliwość wykorzystania swoich zdjęć lub obrazków do stworzenia perfekcyjnego.
PODSTAWOWE ELEMENTY KOMPUTERA
Microsoft Expression Studio
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Opracowanie Dorota Libera
Porównanie grafiki rastrowej i wektorowej
MULTIMEDIALNE ŹRÓDŁA INFORMACJI
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Autor: Justyna Radomska
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Budowa komputera.
ŻYWE JĘZYKI PROGRAMOWANIA LIVING IT UP WITH A LIVE PROGRAMMING LANGUAGE Sean McDirmid Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)
Podsystem graficzny i audio
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Grafika wektorowa.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Na wysokościach myślenia jest sfera,
1 Jak by tu po-współpracować z innymi ? a może coś jeszcze… Word 2007.
Animacja na stronie internetowej
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Podstawowe narzędzia programu Paint
Kalendarz 2020.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Komputerowe malowanki
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Lekcje z komputerem, 2006.
Umieszczanie multimediów na stronie WWW. Co to jest multimadialność?  Multimedialność w dziedzinie komputerów jest najczęściej rozumiana jako możliwość.
Dodawanie klipów i tekstu do projektu Ścieżka video i obrazów Ścieżka dźwięku – muzyka, efekty Tryb wyświetlania.
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Urządzenie wej/wyj Marcin Wojnowski.
Grafika komputerowa.
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Wprowadzenie do Corel PHOTO-PAINT koniec Multimedia i grafika komputerowa.
Graficzny Interfejs Użytkownika
Wizualizer AverMedia Vision 130 – kamera prezentacyjna
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Grafika, Hipermedia, Multimedia 7

O czym będzie Grafika komputerowa “If you look out in the future, you can see how best to make right choices.” Doug Engelbart Grafika komputerowa Dynamiczne media: więcej niż strona drukowana Multimedia interaktywne : Oko, ucho, ręka, umysł Kompresja danych: po co i jak  2001 Prentice Hall

Grafika komputerowa Grafika komputerowa zawiera: Oprogramowanie malarza Cyfrowe przetwarzanie danych Oprogramowanie grafiki Modelowanie 3D CAD/CAM Oprogramowanie prezentacji  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie malarskie GrAfIkI Piksle: punkty białe czarne lub kolorowe wypełniające ekran Grafika bitmapowa: Rysunki w postaci kolekcji piksli pokazujących które punkty wyświetlić w jakim kolorze Rozdzielczość: (DPI) liczba piksli na cal Ż a r g o n  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie malarskie Używamy urządzeń wskazujących do „malowania” obiektów lub odręcznych napisów  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie malarskie Specjalistyczne narzędzia symulują pędzle Z dodatkowymi efektami  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie malarskie Obrysowane kształty można wypełnić kolorami  2001 Prentice Hall

Cyfrowe przetwarzanie obrazów: Edycja fotografii w komputerze Co może takie oprogramowanie? Pozwala w zaawansowany sposób edytować obrazy wysokiej rozdzielczości uzyskane z aparatu lub skanera. Stosunkowo prosto można scalać dane z wielu fotografii (tabloidy) Można też poprawiać orginały przez wyostrzanie, usuwanie szumów, retusz itp.  2001 Prentice Hall

Cyfrowe przetwzrzanie obrazów Scalamy je z innymi obrazkami By w efekcie uzyskać Zaczynamy od zdjęcia  2001 Prentice Hall

RYSOWANIE: Grafika obiektowa Oprogramowanie obiektowe dostarcza narzędzi rysunkowych podobnych do malarskich Za pomocą urządzeń wskazujących formujemy różne kształty  2001 Prentice Hall

Rysowanie Kształty w przestrzeni obiektowej Są zapamiętywane jako formuły (nie piksle!) opisujące jak narysować dany kształt Rysunki podane obiektowo są regularniejsze i zużywają mniej pamięci, niż rysunki bitmapowe  2001 Prentice Hall

Malowanie piksli a obiektowe rysowanie kształtów malowanie pikslami: Uzyskujemy większą kontrolę nad szczegółami Używa się go do tworzenia obrazów ekranu (gry video, prezentacje multimedialne, strony www)  2001 Prentice Hall

Malowanie pikslami a obiektowe rysowanie kształtów Malując pikslami: Naśladujemy ruch pędzla Uzyskujemy fotograficzne efekty  2001 Prentice Hall

Malowanie pikslami a obiektowe rysowanie kształtów Kreując obiekty: Uzyskujemy wyrazistsze i gładsze kształty Dostajemy gotowe komponrnty do rysowania grafów, wykresów, ilustracji  2001 Prentice Hall

Jak tworzyć atrakcyjną grafikę? Używaj gotowych cegiełek (kiedy jest to możliwe i włąściwe) Przestrzegaj praw autorskich (zapłać za wykorzystywany materiał lub używaj darmowych elementów) Chroń swoje prawa używając znaku   2001 Prentice Hall

Oprogramowanie 3D Ilustratorzy i projektanci używają tego oprogramowania aby dodać głębi dwuwymiarowym obiektom  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie 3D Obiekty mogą być ściskane, rozciągane, obracane i łączone z innymi obiektami  2001 Prentice Hall

CAD/CAM: Od rysunków do produktów Inżynierowie, architekci i projektanci używają oprogramowania CAD/CAM do projektowania i wytwarzania produktów.  2001 Prentice Hall

CAD/CAM: Od rysunków do produktów CAD (computer-aided design) jest nowoczesnym programem kreślarskim dla projektantów Można testować rozmaite warunki na zimno CAM (computer-aided manufacturing) jest oprogramowaniem zarządzającym produkcją rozmaitych części CAM używa danych z CAD aby stworzyć zaprojektowane części  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie prezentacji: tchnienie życia w wykłady Chodzi o ułatwienie i ujednolicenie wizualnych komponentów do: Wykładów Szkoleń Demonstracji produktów Spotkań  2001 Prentice Hall

Oprogramowanie prezentacji: tchnienie życia w wykłady Wprowadzanie tekstu w formie punktów Wzbogacenie tekstu o różne style, fonty, clip-art, audio, video Wzbogacenie tekstu o rozmaite efekty specjalne, animacje itp.  2001 Prentice Hall

Media dynamiczne: więcej niż drukowana strona Nowoczesne media często zawierają informację dynamiczną, która zmienia się w w odpowiedzi na reakcję użytkownika Typowe cegiełki, to: Animacje Wideoklipy Muzyka Aplikacje interaktywne  2001 Prentice Hall

Animacja: Grafika w czasie Tworzenie iluzji ruchu za pomocą kilku statycznych obrazków  2001 Prentice Hall

Animacja: Grafika w czasie Żmudne zadania zostały zautomatyzowane przez odpowiednie oprogramowanie Każda klatka jest rysunkiem komputerowym Są programy wspomagające animację 3D Toy Story był pierwszym filmem całkowicie stworzonym komputerowo  2001 Prentice Hall

Dobre rady: Kiedy przygotowujesz prezentację Pamiętaj o celu Pamiętaj o słuchaczach Wypunktuj najważniejsze sprawy Bądź oszczędny/a w słowach i grafice Używaj jednorodnego stylu Dbaj o ostrość Powiedz im, co masz zamiar powiedzieć, a potem powiedz im, co powiedziałeś/łaś.  2001 Prentice Hall

Video ekranowe: komputery, film i TV Digitalizatory video pozwalają przetworzyć obrazy video, zapamiętać je i przetwarzać w pamięci komputera  2001 Prentice Hall

i Syntetyczny muzyk A U D O Ż a r g o n MIDI: Musical Instrument Digital Interface Hipertext: System powiązań między elementami tekstu Hipermedia: Kombinacja tekstu, dźwięku, liczb, muzyki, animacji itp w dokumentach hipertekstowych Ż a r g o n  2001 Prentice Hall

Syntetyczny muzyk: Komputery i Audio Dodajemy dźwięk do projektów multimedialnych: Cyfrowe audio (muzyka i inne dźwięki) z CD lub pliku audio zsyntetyzowane audio (muzyka lub dźwięk) za pomocą instrumentu MIDI  2001 Prentice Hall

Hipertext i Hipermedia Hipertext i Hipermedia pozwalają na szybką nawigację między częściami dokumentu lub między powiązanymi dokumentami. Przykłady: Pliki pomocy przeskakują do różnych części tekstu Strony www, które przeskakują między dokumentami w Internecie  2001 Prentice Hall

Multimedia interaktywne : oko, ucho,ręka, umysł Połączenie tekstu, grafiki, animacji, video, muzyki i efektów dźwiękowych tak, aby użytkownik brał aktywny udział w odbiorze  2001 Prentice Hall

Multimedia interaktywne : oko, ucho,ręka, umysł Wymagania: monitor dobrej jakości, szybki procesor, duża pamięć, napędy CD-ROM, dobre głośniki i karty video i dźwiękowe Użytkownik aktywnie uczestniczy w organizacji przepływu informacji  2001 Prentice Hall

Tworzenie multimediów: Twórz i zmieniaj projekty multimedialne Przyjrzyj się dokumentom składowym (tekst, grafika, videoklipy, muzyka, dźwięk) Oprogramowanie do tworzenia multimediów pozwala łączyć takie pliki ...oraz zrobić aplikacje interaktywne (wymagające reakcji od użytkownika)  2001 Prentice Hall

Jak zrobić dobrą aplikację multimedialną? Zachowaj konsekwencję Zrób to intuicyjnie Dąż do prostoty Nie nudź Postaraj się przekazać, co chcesz Zrób łatwą nawigację Przetestuj aplikację na idiotach  2001 Prentice Hall

Media interaktywne: Wizja przyszłości Skutki pozytywne Skutki negatywne Mogą nas odciągnąć od książek, ludzi i świata rzeczywistego Mogą pogłębić komunikację Umożliwiają kontrolę przepływu informacji Wspierają upowszechnienie demokracji “The future of writing is in space, not in time.” William S. Burroughs  2001 Prentice Hall

Morphing Software Morphing software metamorphoses one image into another Click the picture to see this image morph to another image.  2001 Prentice Hall