PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ISO
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Definicja rachunkowości zarządczej
Jarosław Kuchta Jakość Oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Normy praktyki zawodowej
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Geneza norm ISO serii 9000 ISO 9000:2005 – Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia ISO 9001:2008 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Adam Walicki - 30 września 2010
System zarządzania środowiskowego
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Kompetencje techniczne laboratoriów badawczych
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Planowanie przepływów materiałów
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ wg ISO 9001 : 2000
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
STRUKTURA DOKUMENTACJI SYSTEMOWEJ
Modele zarządzania jakością
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Modele zarządzania jakością cz III
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Zapis prezentacji:

PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ LOGISTYKA ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ, TQM KOMUNIKACYJNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PLANOWANIE DOŚWIADCZEŃ DOE INŻYNIERIA JAKOŚCI; PODEJŚCIE TAGUCHI’EGO SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ ISO

NORMY ISO SERII 9000 INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR STANDARDIZATION (POWSTAŁA W 1946) SKUPIA PONAD 130 NARODOWYCH INSTYTUCJI NORMALIZACYJNYCH SYSTEM ISO 9000 JEST STOSOWANY POWSZECHNIE JAKO STANDARDOWY SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE MOTYWY: WEJŚCIE DO SIECI DOSTAWCÓW ZNANYCH PRODUCENTÓW, WZROST WIARYGODNOŚCI PRODUCENTA LUB DOSTAWCY, RACJONALIZACJA ELEMENTÓW ZARZĄDZANIA I ORGANIZACJI PRACY OGRANICZENIE STRAT WYNIKAJĄCYCH Z NIEDOPASOWANIA WYROBU LUB USŁUGI DO WYMAGAŃ RYNKU, OBNIŻENIE KOSZTÓW BRAKÓW WEWNĘTRZNYCH I NAPRAW GWARANCYJNYCH, WZROST KONKURENCYJNOŚCI WYROBU LUB USŁUGI NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH.

NORMY ISO SERII 9000 NOWA EDYCJA NORM ISO SERII 9000 Z ROKU 2000; 15 Grudnia 2000r ZOSTAŁY OPUBLIKOWANE ZREWIDOWANE NORMY: ISO 9000. SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA. ISO 9001. SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYMAGANIA. ISO 9004. SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYTYCZNE DLA DOSKONALENIA DZIAŁALNOŚCI. W 2002 ZOSTAŁA OPUBLIKOWANA NORMA ISO 19011 „WYTYCZNE DO AUDITU JAKOŚCI I/LUB AUDITU SYSTEMU ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM”

SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA ISO 9000 SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA ZASADY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ: SKUPIENIE UWAGI NA KLIENCIE (organizacje zależą od swoich klientów) PRZYWÓDZTWO (przywódcy harmonizują cele kierunki działania organizacji) ZAANGAŻOWANIE LUDZI (pracownicy stanowią o istocie organizacji) PODEJŚCIE PROCESOWE (działalność i związane z nią zasoby są zarządzane jak proces) SYSTEMOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA (identyfikacja, zrozumienie i zarządzanie procesami wpływa na sprawność i skuteczność) CIĄGŁE DOSKONALENIE (stały cel organizacji) RZECZOWE PODEJŚCIE DO PODEJMOWANYCH DECYZJI (skuteczne decyzje oparte są na analizie danych i informacji) WZAJEMNIE KORZYSTNE STOSUNKI Z DOSTAWCAMI (występują wzajemne zależności i obustronnie korzystne relacje)

SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA ISO 9000 SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA PROCES WDRAŻANIA I ROZWOJU SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH KROKÓW: OKREŚLENIE POTRZEB I OCZEKIWAŃ KLIENTÓW ORAZ INNYCH ZAINTERESOWANYCH PODMIOTÓW, USTALENIA POLITYKI JAKOŚCI I CELÓW ZWIĄZANYCH Z JAKOŚCIĄ, OKREŚLENIE PROCESÓW I ZAKRESÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI, NIEZBĘDNYCH DO OSIĄGNIĘCIA CELÓW JAKOŚCIOWYCH, OKREŚLENIE I ZAPEWNIENIE ZASOBÓW NIEZBĘDNYCH DO OSIĄGNIĘCIA CELÓW JAKOŚCIOWYCH, USTALENIE METOD POMIARU SKUTECZNOŚCI I SPRAWNOŚCI KAŻDEGO PROCESU, WYKORZYSTANIE TYCH MIAR DO OKREŚLENIA SKUTECZNOŚCI I SPRAWNOŚCI KAŻDEGO PROCESU, OKREŚLENIE ZAMIERZEŃ ZAPOBIEGAJĄCYCH NIEZGODNOŚCIOM I ELIMINOWANIE TAKICH WYPADKÓW, USTALENIE I STOSOWANIE PROCESÓW ZMIERZAJĄCYCH DO CIĄGŁEGO DOSKONALENIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.

SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA ISO 9000 SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. PODSTAWY I TERMINOLOGIA

SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYMAGANIA ISO 9001 SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYMAGANIA NORMA MOŻE BYĆ STOSOWANA W CELU OCENY, CZY ORGANIZACJA MA ZDOLNOŚĆ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ KLIENTÓW, WYMAGAŃ ZAWARTYCH W PRZEPISACH I WŁASNYCH WYMAGAŃ ORGANIZACJI POWINNA DOWIEŚĆ ZDOLNOŚCI DOSTARCZANIA WYROBU KONSEKWENTNIE ODPOWIADAJĄCEGO WYMAGANIOM KLIENTA I WYMAGANIOM ZAWARTYM W PRZEPISACH USTANOWIENIE, UDOKUMENTOWANIE, WDROŻENIE, UTRZYMANIE I DOSKONALENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ POWINNO OBEJMOWAĆ NASTĘPUJĄCE CZYNNOŚCI: ZIDENTYFIKOWANIE PROCESÓW POTRZEBNYCH W TYM SYSTEMIE ORAZ ICH ZASTOSOWANIE W CAŁEJ ORGANIZACJI, USTALENIE KOLEJNOŚCI ORAZ OKREŚLENIE WZAJEMNEGO ODDZIAŁYWANIA NA SIEBIE TYCH PROCESÓW, USTALENIE KRYTERIÓW I METOD POTRZEBNYCH DO ZAPEWNIENIA, ŻE PROCESY PRZEBIEGAJĄ SPRAWNIE I STEROWANIE NIMI JEST SKUTECZNE, ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ZASOBÓW I INFORMACJI NIEZBĘDNYCH DO WSPOMAGANIA PRZEBIEGU I MONITOROWANIA TYCH PROCESÓW, MONITOROWANIE, POMIAR I ANALIZA PROCESÓW, PODJECIE DZIAŁAŃ NIEZBĘDNYCH DO OSIĄGNIĘCIA PLANOWANYCH REZULTATÓW I CIĄGŁE DOSKONALENIE TYCH PROCESÓW.

SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYMAGANIA ISO 9001 SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYMAGANIA DOKUMENTACJA SYSTEMU POWINNA OBEJMOWAĆ: UDOKUMENTOWANE DEKLARACJE DOTYCZĄCE POLITYKI JAKOŚCI I CELÓW ZWIĄZANYCH Z JAKOŚCIĄ, KSIĘGĘ JAKOŚCI, UDOKUMENTOWANE PROCEDURY WYMAGANE PRZEZ NORMĘ, DOKUMENTY POTRZEBNE ORGANIZACJI DO ZAPEWNIENIA EFEKTYWNEGO PLANOWANIA, DZIAŁANIA I STEROWANIA PROCESAMI PRZEBIEGAJĄCYMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE, ZAPISY WYMAGANE PRZEZ NORMĘ WŁAŚCIWA REALIZACJA WYROBU WYMAGA : MONITORINGU I POMIARU W ZAKRESIE OCENY I ZADOWOLENIA KLIENTA, AUDITU WEWNĘTRZNEGO, MONITOROWANIA I POMIARU PROCESÓW ORAZ PRODUKTU NADZORU NAD PRODUKTEM NIEZGODNYM, ANALIZY DANYCH, DOSKONALENIA (POLEGAJĄCYM PRZEDE WSZYSTKIM NA ANALIZIE DZIAŁAŃ KORYGUJĄCYCH ORAZ REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAPOBIEGAWCZYCH)

SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYTYCZNE DLA DOSKONALENIA DZIAŁALNOŚCI ISO 9004 SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. WYTYCZNE DLA DOSKONALENIA DZIAŁALNOŚCI NORMA ZAWIERA WYTYCZNE W ZAKRESIE CIĄGŁEGO DOSKONALENIA CAŁEJ ORGANIZACJI, JEJ SPRAWNOŚCI ORAZ SKUTECZNOŚCI CELEM ORGANIZACJI JEST: IDENTYFIKOWANIE I SPEŁNIENIE WYMAGAŃ ORAZ OCZEKIWAŃ KLIENTÓW I INNYCH ZAINTERESOWANYCH STRON (PRACOWNIKÓW, DOSTAWCÓW, WŁAŚCICIELI, SPOŁECZNOŚCI) W CELU OSIĄGNIĘCIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ I REALIZOWANIE TEGO W SPOSÓB SPRAWNY I SKUTECZNY, ROZSZERZENIE, UTRZYMANIE I DOSKONALENIE CAŁEJ DZIAŁALNOŚCI ORGANIZACJI ORAZ JEJ MOŻLIWOŚCI

DOKUMENTACJA DOKUMENTY SYSTEMU JAKOŚCI ZAWIERAJĄ STAWIANE CELE, ZAŁOŻENIA, OKREŚLAJĄ METODYKĘ PRACY itp., NATOMIAST ZAPISY DOWODZĄ, ŻE OKREŚLONE ZAŁOŻENIA SĄ REALIZOWANE ZAPIS STANOWI OBIEKTYWNY DOWÓD OPRACOWANIA I WDROŻENIA SYSTEMU W PRZEDSIĘBIORSTWIE, PRECYZYJNY ZAPIS JEST JEDNOZNACZNĄ FORMĄ PRZEKAZU INFORMACJI, WSKAZUJE CEL, ZAKRES, ODPOWIEDZIALNOŚĆ I KOMPETENCJE W WYKONYWANIU I POTWIERDZENIU DZIAŁAŃ, ZAPIS W WIELU PRZYPADKACH POZWALA NA WYELIMINOWANIE NIEZASTĘPOWALNOŚCI PRACOWNIKÓW, ODGRYWA ISTOTNĄ ROLĘ W ZAPEWNIENIU POWTARZALNOŚCI PROCESÓW, A PRZEZ TO GWARANTUJE POWTARZALNĄ JAKOŚĆ, ZAPIS ZAPEWNIA AUTORYZACJĘ, ZAPIS DAJE OBIEKTYWNĄ PODSTAWĘ DO ANALIZ, PLANOWANIA I REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAPOBIEGAWCZYCH.

DOKUMENTACJA DOKUMENTY SĄ ZATWIERDZANE POD WZGLĘDEM ICH ADEKWATNOŚCI, ZANIM ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE, DOKUMENTY SĄ OKRESOWO PRZEGLĄDANE, W RAZIE POTRZEBY AKTUALIZOWANE ORAZ PONOWNIE ZATWIERDZANE ZMIANY ORAZ BIEŻĄCY STATUS PRZEGLĄDU DOKUMENTÓW SĄ ZIDENTYFIKOWANE, AKTUALNE WYDANIA STOSOWNYCH DOKUMENTÓW SĄ DOSTĘPNE WE WSZYSTKICH MIEJSCACH, W KTÓRYCH WYKONYWANE SĄ DZIAŁANIA NIEZBĘDNE DO EFEKTOWNEGO FUNKCJONOWANIA PROCESU, DOKUMENTACJA JEST CZYTELNA I ŁATWO IDENTYFIKOWALNA, DOKUMENTY POCHODZĄCE ZE ŹRÓDEŁ ZEWNĘTRZNYCH SĄ ZIDENTYFIKOWANE A ICH DYSTRYBUCJA KONTROLOWANA, WSZELKIE NIEAKTUALNE DOKUMENTY ZACHOWANE Z JAKICHKOLWIEK PRZYCZYN SĄ ZABEZPIECZONE PRZED NIEPOWOŁANYM UŻYCIEM ORAZ ODPOWIEDNIO OZNACZONE.

DOKUMENTACJA

KSIĘGA JAKOŚCI KSIĘGA JAKOŚCI STANOWI PODSTAWĘ CAŁEJ DOKUMENTACJI SYSTEMU JAKOŚCI. POWINNA ONA ZAWIERAĆ: OPIS ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI OBEJMOWANEGO PRZEZ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, ŁĄCZNIE ZE SZCZEGÓŁAMI DOTYCZĄCYMI DOPUSZCZALNOŚCI JAKICHKOLWIEK OGRANICZEŃ ZAKRESU, UDOKUMENTOWANE PROCEDURY OKREŚLONE DLA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ LUB POWOŁYWANIE SIĘ NA NIE, OPIS WZAJEMNYCH ODDZIAŁYWAŃ PROCESÓW SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. RODZAJE KSIĄG JAKOŚCI: KSIĘGA JAKOŚCI – (DLA POTRZEB ZARZĄDZANIA, ORAZ ZAPEWNIENIA JAKOŚCI WEWNĄTRZ I NA ZEWNĄTRZ ORGANIZACJI), KSIĘGA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ – (TYLKO DO UŻYTKU WEWNĘTRZNEGO) KSIĘGA ZAPEWNIENIA JAKOŚCI – (OPISUJE SYSTEM JAKOŚCI NA UŻYTEK ZEWNĘTRZNY)

KSIĘGA JAKOŚCI KSIĘGA JAKOŚCI ZAWIERA: POLITYKĘ JAKOŚCI,

KSIĘGA JAKOŚCI KSIĘGA JAKOŚCI ZAWIERA: POLITYKĘ JAKOŚCI, DEKLARACJĘ KIEROWNICTWA, ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI I UPRAWNIEŃ ORAZ WZAJEMNEJ ZALEŻNOŚCI PERSONELU, KTÓRY ZARZĄDZA, WYKONUJE, SPRAWDZA LUB ANALIZUJE PRACE WPŁYWAJĄCE NA JAKOŚĆ, PRZEDSTAWIENIE PROCESÓW REALIZOWANYCH W ORGANIZACJI ORAZ ICH WZAJEMNE ZALEŻNOŚCI – CHARAKTERYSTYKĘ SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PROCEDURY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ LUB ODWOŁANIE SIĘ DO WŁAŚCIWYCH PROCEDUR ROZWIJAJĄCYCH TREŚĆ KSIĘGI, CHARAKTERYSTYKĘ OGRANICZEŃ ZAKRESU SYSTEMU W ORGANIZACJI, OPIS WZAJEMNYCH ODDZIAŁYWAŃ PROCESÓW SYSTEMÓW ZARZĄDZAJĄCYCH JAKOŚCIĄ, OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PRZEGLĄDU, AKTUALIZACJI, NADZOROWANIA KSIĘGI JAKOŚCI

PROCEDURY SYSTEMU ZARZĄDZANIA UDOKUMENTOWANE PROCEDURY WYJAŚNIAJĄ: POSTAWIONY CEL, KTÓRY CHCE SIĘ OSIĄGNĄĆ DZIĘKI OPRACOWANIU I WDROŻENIU DANEJ PROCEDURY, ZAKRES STOSOWANIA – PRECYZUJE ZAKŁADY, KOMÓRKI, OBSZAR STOSOWANIA DOKUMENTU, JAK RÓWNIEŻ PROCES, KTÓREGO DOTYCZY, DOKUMENTY NADRZĘDNE I ZWIĄZANE – WSKAZUJĄ DOKUMENTY BAZOWE, np. ISO 9001, ORAZ INNE, np. INSTRUKCJE, PLANY, FORMULARZE ZWIĄZANE Z DANĄ PROCEDURĄ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ – WSKAZUJĄ OSOBY FUNKCYJNE ODPOWIEDZIALNE ZA REALIZACJĘ CZYNNOŚCI SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA DANĄ PROCEDURĘ, REALIZACJE, JEŚLI TO JEST MOŻLIWE , W UKŁADZIE CHRONOLOGICZNYM, WSKAZANE SĄ ETAPY REALIZACJI PROCEDURY, ZAPISY – WYMIENIONE ZOSTAJĄ ZAPISY, KTÓRE SĄ STOSOWANE PRZY REALIZACJI DANEJ PROCEDURY, ZAŁĄCZNIKI; JEŻELI PROCEDURA ZAWIERA ZAŁĄCZNIKI, SĄ ONE WYMIENIONE, ZMIANY, MIEJSCA W KTÓRYCH SPECYFIKOWANE SĄ WSZELKIE RÓŻNICE W STOSUNKU DO WERSJI WCZEŚNIEJSZEJ

PROCEDURY SYSTEMU ZARZĄDZANIA

INSTRUKCJE ZAPEWNIENIA JAKOŚCI INSTRUKCJE SYSTEMOWE  ROZWINIĘCIE PROCEDUR DOKŁADNIE OPISUJĄ JAK WYKONAĆ OKREŚLONE DZIAŁANIA, JAK KONTROLOWAĆ, NADZOROWAĆ, KWALIFIKOWAĆ itd INSTRUKCJE TECHNICZNE  CZĘŚĆ PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH. WYRAŻAJĄ ZALEŻNOŚĆ CZŁOWIEK – MASZYNA (np. INSTRUKCJA SPAWANIA, INSTRUKCJA TOCZENIA). DOKUMENTY POWINNY BYĆ KOMPLETNE I PODLEGAĆ NADZOROWI

WARUNEK WYBORU TABELI ORTOGONALNEJ KOLOKWIUM 2 WARUNEK WYBORU TABELI ORTOGONALNEJ PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZY PROWADZENIU DOŚWIADCZEŃ (PODEJŚCIE TAGUCHI’EGO) CO POKAZUJĄ WYKRESY EFEKTÓW GŁÓWNYCH KTÓRA NORMA ISO SERII 9000 USTALA WYMAGANIA DLA WYROBÓW (jakości itp.)