Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza – 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Zarządzanie jakością dla nabycia z oceną dostawcy
Raportowanie według segmentów
Aktywacja podziału dokumentów
Księga Główna SAP Best Practices.
Rozrachunki z dostawcami
Uproszczona gospodarka magazynowa
Wariant kalkulacyjny rachunku zysków i strat
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Przesunięcie magazynowe bez dostawy
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Planowanie przychodów
Proces ofertowania w zaopatrzeniu
Przetwarzanie zlecenia klienta z fakturowaniem zbiorczym
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Faktury korygujące i zwroty
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (z awizo dostawy) SAP Best Practices.
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices.
Zlecenia serwisowe — zamknięcie okresu
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Wstępnie wymagane etapy procesu
Zlecenia wewnętrzne — planowanie kosztów marketingowych i innych kosztów pośrednich SAP Best Practices.
Wycena zapasów na zamknięcie roku obrotowego
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Przetwarzanie opakowań zwrotnych
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu
Sprzedaż planowanych usług serwisowych
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Przychód składnika aktywów trwałych dla wytworzonych aktywów trwałych
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — badania i rozwój
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices.
Projekt ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Planowanie zlecenia wewnętrznego badań i rozwoju SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices

Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu W tym scenariuszu przedstawiono sposób przetwarzania sprzedaży w kilku jednostkach gospodarczych. Korzyści Dział sprzedaży oraz zakład dostarczający mogą znajdować się w różnych jednostkach gospodarczych. Kluczowe kroki procesu Tworzenie zlecenia klienta z zakładem dostarczającym z innej jednostki gospodarczej niż dział sprzedaży Dostawa z zakładu dostarczającego Fakturowanie klienta z działu sprzedaży Wewnętrzne fakturowanie działu sprzedaży z zakładu dostarczającego

Wymagane aplikacje SAP oraz role EHP5 for SAP ERP 6.0 Role Administracja sprzedaży Fakturowanie Magazynier

Szczegółowy opis procesu Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych Klient zamawia towary w dziale sprzedaży swojego dostawcy. Dostawca ma zakład produkcyjny/magazyn, który należy do innej jednostki gospodarczej. Materiały są tam produkowane/przechowywane i dostarczane bezpośrednio z zakładu produkcyjnego/ magazynu do klienta.

Przegląd procesów Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych Zakład produkcyjny Zakład 1010 Jednostka gospodarcza 1010 Dział sprzedaży 1010 Kanał dystrybucji 10 Oddział 10 Płatnik 491000 (dla IV reprezentującego jedn. gosp. 1000) Dostarcza Klient 100009 Zlecenia Fakturuje zewnętrznie Rozliczenie wewnętrzne Płatność Centrum sprzedaży Zakład dostarczający 1000 Dział sprzed. 1000 Kanał dystrybucji 10 Oddział 10 Jednostka gospodarcza 1000 Wewnętrzna płatność

Diagram przebiegu procesu Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych Zdarzenie Sprzedaż należy przetwarzać w ramach innej jednostki gospodarczej Lista robocza codziennych wysyłek, wystarczająca ilość zapasów Zakończenie procesu Klient Potwierdzenie zlecenia Dowód dostawy List przewozowy Administracja sprzedażą Tworzenie zlecenia klienta Fakturowanie sprzedaży Wyświetlanie faktury Tworzenie faktury wewnętrznej Rozrachunki z odbiorcami — wpływ płatności (157) Tworzenie dokumentu fakturowania Wyświetlanie faktury wewnętrznej Magazynier (Opcjonalne) Pobranie Lista pobrania Robocza lista dostaw Sprawdzanie partii/ Przypisanie numerów seryjnych Księgowanie wydania materiałów

Business Activity / Event Sub-Process Reference Legenda Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę.Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Połączenie z diagramem <Funkcja> External to SAP Wydruk/ Dokument Zewnętrzne dla systemu SAP Dane rzeczywiste dotyczące finansów Business Activity / Event Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Planowanie budżetu Proces jednostkowy Unit Process Proces wykonywany ręcznie Referencja procesu Process Reference Referencja procesu podrzędnego Sub-Process Reference Obecna wersja/Dane Decyzja dotycząca procesu Process Decision Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: