Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
FM GROUP MOBILE.
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
O elastyczności popytu na usługi telekomunikacyjne
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Telekomunikacja Polska Zielona Góra, 18 marca 2011
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Jakość dostępu, szybkość łącza oraz konkurencja na rynku usług internetowych w Polsce Diagnoza internetu 2009 Warszawa, 24 marca 2009 r.
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Uwolnienie rynku telekomunikacyjnego – uwolnienie pętli lokalnych
RYNEK GAZU - W KIERUNKU LIBERALIZACJI Kongres Nowego Przemysłu Warszawa,
Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009.
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
Nasz Bank, Twój Zysk. Nasz Bank to solidny Bank, który oferuje: Najbardziej korzystne kredyty na rynku Konta dopasowane do indywidualnych potrzeb Największy.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
POZYSKIWANIE KLIENTA.
Hot Spot - korzyści 1. Zaspokojenie rosnących oczekiwań klientów 2. Przewaga nad konkurencją 3. Prestiż lokalizacji – miejsce spotkań biznesowych.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
WAŻNA INFORMACJA Firma nie gwarantuje dochodów w przypadku braku pozyskiwanych klientów. Sukces Niezależnego Przedstawiciela ACN nie jest zagwarantowany,
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
- Dostawca usług i rozwiązań telekomunikacyjnych
Metody dostępu do internetu
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Istota konkurencji w internecie …
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Biznesplan.
Ogólnokrajowa karta miejska
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Makroekonomia I Ćwiczenia
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Internetowego Biura Rachunkowego
Internet nowej generacji dla ziemi terespolskiej
Inteligentny ładunek w praktyce na przykładzie platformy T-Traco
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
Plan Marketingowy Colway Opracowanie prezentacji:
Analiza możliwości zwiększenia konkurencji na rynku sprzedaży energii elektrycznej w Polsce Prezentacja wyników raportu analitycznego Tomasz Dobkowski,
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Kalendarz 2020.
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
1 Kwotoreduktor Stacjonarny w sieci Plus. 2 Wszystkie stawki brutto Oferta z telefonem - umowa na 24 miesiące Opłaty za połączenia naliczane są za pierwszą.
NADUŻYWANIE SIŁY RYNKOWEJ ZAKAŃCZANIE POŁĄCZEŃ KOMÓRKOWYCH W WIELKIEJ BRYTANII MARTA KUNKEL DOMINIKA PUZYNIAK MAJA SMOLAREK KRZYSZTOF ZAWISZA.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji 1 Argumenty za i przeciw zmianie aktualnych warunków rozliczeń za SMS/MMS w rozliczeniach międzyoperatorskich.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Twój najlepszy ruch Best MOVE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR Sylwester Laskowski s.laskowski@itl.waw.pl www.sylwesterlaskowski.com

Plan prezentacji: Definicja WLR Wpływ WLR na: Konkurencyjność rynku Dystrybucję przewag konkurencyjnych Użytkowników końcowych Regulację rynku

Definicja WLR – (Wholesale Line Rental) hurtowy dostęp do sieci – pakiet usług, standardowo oferowany przez zasiedziałego operatora sieci stacjonarnej jego detalicznym użytkownikom końcowym w ramach miesięcznej opłaty abonamentowej, który na zasadach hurtowych udostępniany jest do dalszej odsprzedaży alternatywnym dostawcom usług.

Umowa detaliczna Alternatywny usługodawca sprzedaż detaliczna Operator zasiedziały sprzedaż detaliczna Umowa hurtowa Operator zasiedziały sprzedaż hurtowa Abonent Alternatywny usługodawca w pełni przejmuje na siebie działania i koszty Obsługi klienta Obsługi rozliczeń Marketingowe i dystrybucyjne Administracyjne Obsługi należności i reklamacji

Plan prezentacji: Definicja WLR Wpływ WLR na: Konkurencyjność rynku Dystrybucję przewag konkurencyjnych Użytkowników końcowych Regulację rynku

Wzrost konkurencyjności na rynku dostępu i połączeń WLR wprowadza konkurencję na poziomie usług w ramach sieci dostępowej TP Wzrost konkurencyjności na rynku dostępu i połączeń

WLR umożliwia dostęp bez budowania alternatywnej infrastruktury Korzyść społeczna!

Możliwość rozeznania popytu WLR zwiększa szansę, iż rozwój infrastruktury poddany będzie zasadom konkurencji Możliwość rozeznania popytu

Liczba wejść na rynek oparta na infrastrukturze - E Konkurencja oparta na usługach, a konkurencja oparta na infrastrukturze Komplementarność Substytucyjność E = f(D) - WLR zmniejsza ryzyko inwestycji - Opłacalność nowych inwestycji zależna od ceny WLR (rabatu na cenie hurtowej) D’ D* D’’ D** Rabat na cenach hurtowych – D

Plan prezentacji: Definicja WLR Wpływ WLR na: Konkurencyjność rynku Dystrybucję przewag konkurencyjnych Użytkowników końcowych Regulację rynku

Operatorzy CPS Możliwość formułowania kompleksowej oferty Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku połączeń

Operatorzy ULL WLR – usługa substytucyjna lub komplementarna względem LLU Linia abonencka MDF Centrala właściciela Centrala konkurenta

Operatorzy sieci kablowych Konkurencja infrastrukturalna Konkurencja na bazie WLR Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej sieci stacjonarnych względem sieci kablowych na telefonicznym rynku dostępu.

Operatorzy sieci komórkowych Nieznaczne wzmocnienie ogólnej pozycji konkurencyjnej sieci stacjonarnych względem sieci komórkowych.

Operatorzy sieci kablowych beneficjentami usługi WLR Usługi sieci kablowych Usługa dostępu (abonament) Usługi połączeniowe w sieci stacjonarnej

Operatorzy sieci komórkowych beneficjentami usługi WLR Usługi sieci komórkowych Usługa dostępu (abonament) Usługi połączeniowe w sieci stacjonarnej

Operator zasiedziały Konkurencja! działalność detaliczna Alternatywny usługodawca sprzedaż detaliczna Utrata części klientów na poziomie detalicznym działalność detaliczna

Alternatywny usługodawca sprzedaż detaliczna Operator zasiedziały Alternatywny usługodawca sprzedaż detaliczna ? działalność hurtowa Zwiększenie liczby klientów na poziomie hurtowym Opłacalność działalności zależna od ceny WLR

Plan prezentacji: Definicja WLR Wpływ WLR na: Konkurencyjność rynku Dystrybucję przewag konkurencyjnych Użytkowników końcowych Regulację rynku

Użytkownicy końcowi Możliwość wyboru Jeden rachunek Niższy abonament Ceny połączeń? Użytkownicy końcowi

Plan prezentacji: Definicja WLR Wpływ WLR na: Konkurencyjność rynku Dystrybucję przewag konkurencyjnych Użytkowników końcowych Regulację rynku

Regulacja rynku

Podsumowanie WLR wprowadza konkurencję na poziomie usług dostępowych Pod warunkiem właściwie dobranej ceny, WLR stymuluje rozwój infrastruktury dostępowej WLR poprawia sytuację beneficjentów usługi (operatorzy CPS, ULL, sieci kablowych i komórkowych)

Podsumowanie Pożądanym jest wdrożenie symetrycznej usługi na rynek sieci kablowych i komórkowych (MVO) WLR osłabia pozycję operatora zasiedziałego na poziomie detalicznym WLR wzmacnia (osłabia?) pozycję operatora zasiedziałego na poziomie hurtowym

Podsumowanie WLR poprawia sytuację użytkowników końcowych WLR ułatwia regulację rynku

Sylwester Laskowski s.laskowski@itl.waw.pl www.sylwesterlaskowski.com Dziękuję za uwagę! Sylwester Laskowski s.laskowski@itl.waw.pl www.sylwesterlaskowski.com