6. Strategie zarządzania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY WSPÓŁCZESNEJ TEORII PRODUKCJI I PODZIAŁU Neoklasyczna teoria produkcji i podziału Trzy główne sposoby interpretacji interpretacji kapitału/zysku.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Operacyjne sterowanie produkcją
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Fizyczna dystrybucja.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Firmy globalne.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Model „pięciu sił” M.Portera
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zasady funkcjonowania rynku
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prof. dr hab. Roman Sobiecki STRATEGIE KONKURENCJI
Zapis prezentacji:

6. Strategie zarządzania

Strategia na szczeblu przedsiębiorstwa i domeny Strategie M. Portera Strategie wg H. Steinmanna i G. Schreyögga Strategie wg R.W. Griffina Strategie wg M. Moszkowicza

Strategie M. Portera Wyróżnianie (w skali sektora) Strategia niskiego kosztu (w skali sektora) Koncentracja (w skali segmentu)

Strategie wg H. Steinmanna i G. Schreyögga

Strategie wg R.W. Griffina Poszukiwacz – akcentuje wzrost, podejmowanie ryzyka, innowację i nowe możliwości Analityk – utrzymanie status quo z umiarkowaną innowacyjnością i wzrostem Obrońca – stabilność i konserwatyzm Bierna reakcja – dryfowanie, niewielka troska o strategię

Strategie wg M. Moszkowicza Trzy wymiary: Produkcyjna – rynkowa koordynacja przedsięwzięć innowacyjnych Orientacja rynkowa na klienta (korzyść) – na potrzebę (potrzeba, parametry techniczne) Zmienna transformacji sprawnościowej – ekonomia skali – ekonomia grupy wyrobów (elastyczna technologia, produkt złożony, korzyści zasięgu)

Strategia kosztowa Cel: niskie koszty Produkcyjna, potrzeba, ekonomia skali Produkty standardowe o zbliżonych parametrach jakościowych Wykorzystanie lokalnych różnic cenowych (np. tania siła robocza) Wykorzystanie krzywej doświadczenia Koncepcje typu Just in Time

Strategia niszy technologicznej Cel: uniwersalność oferty, długość cyklu realizacji zamówień Produkcyjna, potrzeba, ekonomia grupy wyrobów Wysoka elastyczność prog. produkcyjnego Wysokie koszty stałe -> próg rentowności

Strategia CIM Cel: szybkość adaptacji oferty produktowej do zmieniającego się popytu Produkcyjna, na klienta, ekonomia grupy wyrobów Wysoce elastyczne systemy produkcyjne Zmniejszenie kosztów produkcji, optymalizacja przebiegów, CAD Wysokie nakłady na technologię produkcji

Strategia dywersyfikacji produktu Cel: liczba wersji produktu oferowanych na bazie produktu standardowego Produkcyjna, na klienta, ekonomia skali Podobieństwo do CIM Wiele wersji produktu na bazie produktu standardowego (przem. samochodowy) Niskie koszty produkcji, wysokie dystrybucji

Strategia masowego marketingu Cel: rozszerzenie przestrzeni sprzedaży + przepustowość kanałów dystrybucji Rynkowa, na potrzebę, ekonomia skali Niska cena nie wystarcza – (dywersyfikacja -> GM vs. Ford) McDonald’s

Strategia niszy rynkowej Cel: unikatowość produktów i poziom niezawodności działania Rynkowa, na potrzebę, ekonomia grupy wyrobów Obsługa segmentu

Strategia wyróżnionej produkcji Cel: poziom wyróżnienia + liczba wyróżnionych cech Rynkowa, na klienta, ekonomia grupy wyrobów Wielość różnorodnych produktów (czekolada, proszki do prania)

Strategia zindywidualizowanego marketingu Cel: suma zintegrowanych korzyści klienta Rynkowa, na klienta, ekonomia skali Mass customizing – Citibank handlowy

Wybór strategiczny Odpowiedniość zasobów Wykonalność (akceptacja) Etyczna legitymacja