Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiedz mi co jesz, a powiem Ci kim jesteś
Advertisements

Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Zakupy.
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Grupa III – Dziennik pokładowy
Szkoła promująca zdrowie
Zdrowe odżywianie.
O zdrowym odżywianiu i piramidzie żywienia
pod okiem Pani Małgorzaty Kani
Zdrowe odżywianie.
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
Piramida. Piramida Śniadanie Mistrzów Najważniejszy posiłek w ciągu dnia Dostarcza energii do rozruszania ciała i umysłu Brak śniadania powoduje magazynowanie.
Bez śniadania nie ma nauczania
„Jak żywią się Polacy?” Anna Prochera kl. IIc.
Żyj zdrowo, jedz kolorowo!
Zdrowe odżywianie.
ABC – zdrowego odżywiania
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
Zasady prawidłowego odżywiania Miłego ogladania.
Dzień Zdrowego Śniadania
Zasady zdrowego żywienia
Kinga Sadurska , Ola Zięba i Julia Ferenc
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
DZIESIĘĆ ZASAD ZDROWEGO ŻYWIENIA MŁODZIEŻY
Zespół Szkół w Bakałarzewie
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Teraz dowiecie się nieco o odżywianiu się Waszych dzieci. DRODZY RODZICE.
WYNIKI ANKIET I TESTÓW WYNIKI ANKIET I TESTÓW KLAUDIA KRZYŻAŃSKA, KL.IIIF GIMNAZJUM NR14 BYTOM.
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Ankieta do uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum ZPO w Skrzydlnej
ANKIETA DLA RODZICÓW- „ŚNIADANIE” 92 RODZICÓW UZUPEŁNIŁO ANKIETY.
8 listopada 2011r. reportaż z Publicznej Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Biesiadkach.
Łasuszka W małym miasteczku Cukierkowo mieszkała ze swoimi rodzicami dziewczynka o imieniu Dominika, ale wszyscy nazywali ją Domisią.
Jabłka , pomidory , gruszki , ogórki ……
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
Jem zdrowo.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Wiemy, dlaczego należy zdrowo się odżywiać. Znamy wartość owoców dla naszego zdrowia i prawidłowego rozwoju. Uczestniczymy w akcji „OWOCE W SZKOLE”
Akcja prozdrowotna ,,Śniadanie daje moc”.
Uczniom klasy 1a w Szkole Podstawowej im. II Łużyckiej Dywizji Artylerii L.W.P. w Runowie Pomorskim.
Klasa III a. HALO! To my uczniowie klasy III a ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Białymstoku. Chcieliśmy się przekonać, czy śniadanie naprawę daje moc? Zobaczcie.
Nasze babcie i mamy pracowały od samego rana. Nasza Pani w tym dniu była przebrana za kucharza. Przypomniała nam m.in. dwanaście zasad zdrowego żywienia.
Zdrowe odżywianie.
Żeby być zdrowym ….
Śniadanie daje moc klasa II, 2012/2013 Szkoła Podstawowa im
W ramach szkolnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:  wychowawcy zapoznali uczniów z ulotką przygotowaną przez PSSE w Ostrowi.
NA CZYM POLEGA PRAWIDŁOWE ŻYWIENIE?
„Śniadanie Daje Moc” uczniom klasy I w Szkole Podstawowej w Dąbrówce w roku szkolnym 2013/2014.
Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Sławęcinie
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Korczaka w Lądku-Zdroju klasa 2b.
Klasa II c Szkoła Podstawowa Nr 3 W Myślenicach. Żyjemy zdrowo Jesień była piękna tego roku, więc staraliśmy się dużo czasu spędzać na grach i zabawach.
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
Mgr inż. Klaudia Kalisz ZDROWE ODŻYWIANIE.
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Dlaczego śniadanie jest takie ważne?
Zdrowe odżywianie jest dla prawidłowego rozwoju..
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
18/09/2016 Zdrowe odżywianie. 2 Coś o zdrowym odżywianiu Zdrowe odżywianie - sposób odżywiania, polegający na przyjmowaniu substancji korzystnych dla.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
ABC – zdrowego odżywiania
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014

Wstęp Badaniem została objęta grupa uczniów Zespołu Szkół w Poroninie. Badanie polegało na wypełnieniu anonimowo ankiety przygotowanej przez Natalię Król, uczennicę klasy pierwszej gimnazjum w Poroninie. Ankietę wypełniło 63 uczniów gimnazjum – 33 chłopców i 30 dziewcząt. Wszyscy badani zostali zapoznani ze sposobem wypełnienia ankiet. Wyniki ankiety prezentuję na następnych stronach niniejszego opracowania posługując się ilustracją tabelaryczną i graficzną. Wszystkie wyniki są również podane w postaci ilościowej i procentowej z rozróżnieniem na płeć ankietowanych osób.

Wyniki ankiety Pytanie 1. Ile posiłków zjadasz w ciągu dnia? Tabela 1. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent 2 3 4,5% 1 3% 6% 22 35% 12 40% 10 30,5% 4 33 52,5% 14 48% 19 57,5% 5 8% 9%

Wykres 1.

Jakie są to posiłki, zaznacz te, które zjadasz. Pytanie 2. Jakie są to posiłki, zaznacz te, które zjadasz. Tabela 2. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent śniadanie 59 93,5% 27 90% 32 97% drugie śniadanie 21 33% 6 20% 15 45,5% obiad 57 90,5% 25 83% podwieczorek 20 32% 7 23% 13 40% kolacja 62 98,5% 29 96,5% 33 100%

Wykres 2.

Na śniadanie wybierasz. Pytanie 3. Na śniadanie wybierasz. Tabela 3. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent kanapki, herbatę lub kakao 54 86% 26 87% 28 85% chipsy, chrupki lub paluszki 0% sałatki owocowe lub warzywne 2 3% 6% nie jem śniadania 7 11% 4 13% 3 9%

Wykres 3.

Ile razy w ciągu dnia zjadasz owoce i warzywa? Pytanie 4. Ile razy w ciągu dnia zjadasz owoce i warzywa? Tabela 4. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent nie jem wcale 0% nie jem ich codziennie 20 31,5% 6 20% 14 43% jem raz dziennie 21 33% 10 11 jem dwa razy dziennie 19 31% 37% 8 24% trzy lub więcej razy w ciągu dnia 3 4,5% 10%

Wykres 4.

W jakich posiłkach zjadanych przez ciebie występują warzywa i owoce? Pytanie 5. W jakich posiłkach zjadanych przez ciebie występują warzywa i owoce? Tabela 5. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent śniadanie 12 19% 4 13% 8 24% drugie śniadanie 6 20% 18% obiad 41 65% 19 63% 25 75,5% podwieczorek 13 20,5% 7 23% kolacja 34 54% 20 66,5% 14 42,5%

Wykres 5.

Jak często jesz słodycze? Pytanie 6. Jak często jesz słodycze? Tabela 6. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent nie jem wcale 2 3% 7% 0% jem raz w tygodniu 12 19% 5 17% 7 21% jem dwa razy w tygodniu 17 27% 8 26% 9 trzy lub więcej razy w ciągu tygodnia 32 50,5% 15 50% 52%

Wykres 6.

Czy często sięgasz po fast-food? Pytanie 7. Czy często sięgasz po fast-food? Tabela 7. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent tak 8 12,5% 4 13% 12% nie 55 87,5% 26 87% 29 88%

Wykres 7.

Jak często pijesz mleko? Pytanie 8. Jak często pijesz mleko? Tabela 8. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent codziennie 27 43% 12 40% 15 46% kilka razy w tygodniu 20 31% 9 30% 11 33% kilka razy w miesiącu 6 10% 4 13% 2 6% nie pije mleka 10 16% 5 17% 15%

Wykres 8.

Ile wody niegazowanej wypijasz w ciągu dnia? Pytanie 9. Ile wody niegazowanej wypijasz w ciągu dnia? Tabela 9. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent jedną szklankę 22 35% 15 50% 7 21% dwie szklanki 14 22% 4 13% 10 30% więcej niż trzy szklanki 17 5 17% 12 37% nie piję wody niegazowanej 16% 6 20% 12%

Wykres 9.

Co najchętniej kupiłbyś w szkolnym sklepiku? Pytanie 10. Co najchętniej kupiłbyś w szkolnym sklepiku? Tabela 10. odpowiedź uczniowie dziewczęta chłopcy liczba procent drożdżówkę lub pączka 26 41% 10 33% 16 49% owoce takie jak np. banan lub jabłko 14 22% 9 30% 5 15% batonika lub czekoladę 7 11% 6 20% 1 3% chipsy 8% 0% zdrową kanapkę 11 17% 18%

Wykres 10.

Porównanie sposobów odżywiania się młodzieży dziś i kilkadziesiąt lat temu (opracowanie na podstawie wywiadu z dziadkami)

Dawniej na śniadanie wybierano kluski ze słoniną, grysik z mlekiem, kluski z kaszki kukurydzianej. Codziennie pito mleko, bo przeważnie każda rodzina miała krowę. 86% dzisiejszej młodzieży je na śniadanie kanapki, pije herbatę lub kakao. Zaledwie 43% pije mleko codziennie. Około 30% dzisiejszej młodzieży nie je warzyw i owoców codziennie. To nie do pomyślenia, ponieważ mamy ich pod dostatkiem. Warzywa i owoce zawierają dużo witamin, które są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju i wzrostu. Młodzież kilkadziesiąt lat temu także nie jadła codziennie warzyw i owoców. Na jesieni jadło się jabłka, śliwki, gruszki, które zrywano z drzew.

Ponad 50% dzisiejszej młodzieży je słodycze trzy lub więcej razy w ciągu tygodnia. Dawniej nie było tak dobrze. Bardzo rzadko jadano słodycze, z tego względu, że były drogie. O czekoladzie można było pomarzyć. Chyba, że naprawdę kogoś było na nią stać. 16% dzisiejszej młodzieży nie pije wody niegazowanej, 35% wypija zaledwie jedną szklankę dziennie. Młodzi ludzie zapominają, że woda jest niezbędna do prawidłowej gospodarki wodnej w naszym organizmie. Dawniej młodzież piła wodę codziennie, pochodziła ona prosto ze studni. Kilkadziesiąt lat temu młodzież w ogóle nie znała fast foodów. Nie jedzono frytek, hamburgerów, hot dogów. Dzisiejsza młodzież zjada fast foody, ale jak pokazują wyniki ankiety, w małych ilościach. Dawniej młodzież odżywiała się zdrowiej, w porównaniu z młodzieżą w naszej szkole.