Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki drogowe informacyjne i nakazu
Advertisements

PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Znaki Nakazu.
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
ZASADA 1 Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. Sygnały świetlne mają.
ZNAKI DROGOWE.
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Prezentacja – Daria Staś
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Manewry ruchu drogowego
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Skrzyżowanie ze znakami pionowymi
Znaki drogowe Test sprawdzający
Zakończ ZNAKI DROGOWE Ostrzegawcze Zakazu Nakazu Informacyjne K. Jęśko.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
,,Jak moje miasto jeździ z głową”
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
PRZEPISY, ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE OBOWIĄZUJĄCE PIESZYCH
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Nakaz jazdy w prawo (przed znakiem)
WŁĄCZANIE SIĘ DO RUCHU.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W BOCHNI
ZNAKI NAKAZU TEST.
MENU ROWERZYSTA 1 OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE ROWERU. 2 2
SPRAWDŹ SIĘ! Przed Tobą test składający się z 15 pytań. Do każdego pytania są podane 3 odpowiedzi A,B,C, z których tylko jedna jest prawidłowa. Kliknij.
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
Znaki sygnały drogowe i
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
KARTA MOTOROWEROWA ZNAKI DROGOWE STOP.
MANEWRY.
Podczas wykonywania manewrów na drodze
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach
Manewry na drodze cz.3: wymijanie, omijanie, wyprzedzanie
ZASADA 1 Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. Sygnały świetlne mają.
PIERWSZEŃSTWO PRZEJAZDU NA SKRZYŻOWANIU DRÓG
Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu.
Materiał szkoleniowy dla uczniów NSP „Nasza Szkoła”
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
opracowała Longina Adamczyk
Nakaz jazdy w prawo (przed znakiem).
Zakaz ruchu w obu kierunkach.
Znaki Nakazu.
Sygnały na drodze.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Prezentacje opracowali
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Bezpieczeństwo i rozwaga- tego od ciebie każdy wymaga.
C-1 „Nakaz jazdy w prawo przed znakiem” ● Zobowiązuje kierującego do jazdy w prawo przed znakiem; znak ten może być umieszczony na przedłużeniu osi drogi.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
ZNAKI PIONOWE NAKAZU Nakaz jazdy w prawo przed znakiem
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Sprawdź ile zapamiętałeś!
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
WEBQUEST Zasady ruchu drogowego
Zapis prezentacji:

Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu.

Zasada nadrzędna!!!!!!!!!!!! Nazwa imprezy „RAJD” nie oznacza, że poruszając się po publicznych drogach, możecie jeździć jak na trasie Paryż – Dakar. Ponieważ impreza odbywa się w normalnym ruchu ulicznym jeździmy zgodnie z przepisami ruchu drogowego, nie przekraczając prędkości, dbamy o bezpieczeństwo swoje oraz innych uczestników ruchu drogowego!!!!!!

Jak czytać dokumenty rajdowe??? – każda kratka ma swój numerek i nawet jeżeli kratki nie występują kolejno po sobie, dzięki numeracji bez trudu je odnajdziecie. Co znajduje się w kratkach??? – w pierwszej na pewno znajdziecie słowo START. Jeżeli w kratce znajdziecie zdjęcie, to czerwona strzałka na nim pokaże Wam jak zachować się w tej sytuacji gdy do niej dojedziecie. Bardzo często w kratkach znajduje się słowny opis manewru, który macie wykonać. Co to za strzałki w kratkach??? - to schematyczny opis manewru czyli nic innego jak graficzne przedstawienie skrzyżowań czy innych sytuacji drogowych. Przykład 1: Powyższa komenda – oznacza, iż znajdując się na tak wyglądającym skrzyżowaniu należy skręcić w lewo. Tak to widzi Wujek Google Tak widzimy to My w samochodzie Tak będzie w „papierach”

Przykład 2: Powyższe komendy oznaczają (od lewej): sytuacja pierwsza - przejedź przy najbliższym takim spotkanym znaku w kierunku pokazanym przez strzałkę czyli prosto, sytuacja druga - przejedź za sygnalizatorem świetlnym w kierunku oznaczonym strzałką czyli w prawo, sytuacja trzecia - przejedź za najbliższym takim spotkanym znakiem w kierunku pokazanym przez strzałkę czyli w lewo. Znaki lub tablice przy/za którymi macie wykonać dany manewr mogą występować zgrupowane z innymi znakami. Takie sytuacje również bierzecie pod uwagę. Ważne abyście wykonali manewr przy najbliższym spotkanym znaku niezależnie w jakiej konfiguracji będzie występować. PAMIĘTAJCIE Jeżeli w dokumentach drogowych znajdziecie zapis za pomocą symbolu, którego nie możecie rozszyfrować – ZAJRZYJCIE DO LEGENDY którą dostaniecie razem z dokumentami. Tam znajdziecie opis zastosowanych symboli

Co oznacza „P” i „L” które widzimy w kratkach??? – nic prostszego „P” - nakazuje nam skręcić w pierwszą drogę w prawo, w którą możemy skręcić i na końcu której w odległości 20 m nie znajduje się brama (droga polna jest dla nas również drogą i jeżeli nie ma opisu, że należy szukać tylko dróg utwardzonych, drogi polne również nas obowiązują). Analogicznie „L” to najbliższe lewo. Czyli w skrócie: P-prawo, L-lewo, i nie wjeżdżamy w bramy A co to znaczy „PZ” – oznacza to, że macie się rozglądać za miejscem oznaczonym tymi literami, gdzie przeprowadzona będzie Próba Zręcznościowo-Zabawowa. Co to za cyferki w lewym dolnym rogu kratek??? – to są tak zwane namiary, ale o tym w następnym slajdzie

Zasadniczo odległości pomiędzy poszczególnymi sytuacjami z kratek nie powinny być większe niż 1 km. Jeżeli są one jednak większe stosuje się tak zwane „namiarowanie”. Przyjrzyjcie się jeszcze raz powyższym kratkom. Startując zerujecie licznik dzienny. Ponieważ w następnej kratce nie ma namiaru to jest to znak, że na przestrzeni 1 km musicie spotkać sytuację, która wygląda tak jak na schemacie ze środkowej kratki. Następnie jedziecie dalej, aż w okolicach 2,30 km napotkacie ul. Kocią i skręcacie w nią w prawo. Namiary podane są w przybliżeniu (mogą się różnić do 50 m) Pamiętajcie!!! Nie wszystkie sytuacje drogowe występujące na trasie są opisane. Jeżeli skrzyżowanie, na które wjeżdżacie nie pasuje do schematu z dokumentów, przejeżdżacie je na wprost i szukacie dalej takiego, które pasuje do schematu przedstawionego w dokumentach.

Jak sprawdzimy poprawność Waszego przejazdu??? – za pomocą karty drogowej, którą będziecie wypełniać podczas jazdy. Wpisujecie w nią:  Punkty Kontroli Przejazdu (PKP), które znajdziecie po prawej stronie drogi,  oznaczenia literowe zdjęć,  odpowiedzi na zadania, które znajdziecie w dokumentach rajdowych. Co to takiego Punkty Kontroli Przejazdu (PKP) - są to kartki formatu A4 z liczbami lub cyframi (obok wzór PKP), które należy tyle razy wpisywać do karty drogowej ile razy mijacie je z prawej strony (tylko z prawej strony). Oznaczenia literowe zdjęć – przejeżdżając obok sytuacji, obiektu widniejącego na zdjęciach będących częścią Waszych dokumentów rajdowych, wpisujecie do karty drogowej oznaczenie literowe zdjęcia tyle razy ile razy koło Niego przejeżdżacie. Te sytuacje czy obiekty możecie odnaleźć zarówno po prawej jak i lewej stronie drogi. Dla ułatwienia dodam, że zdjęcia zaczynają się po wyjeździe z Kobylnicy (ale to tajemnica i nie mówcie nikomu ) Odpowiedzi na zadania – w dokumentach rajdowych znajdziecie pytania lub zadania, na które odpowiedź należy odnaleźć na danym odcinku trasy (do momentu wystąpienia sytuacji drogowej opisanej w kolejnej kratce). Odpowiedź na pytanie lub zadanie należy wpisać do karty drogowej. Aby Wam ułatwić, kratki z zadaniami oznaczyliśmy w dokumentach * w prawym górnym rogu kratki.

Jak wypełniać kartę drogową – Czytelnie, długopisem!!! Bez skreśleń i poprawek!!! Najlepiej pisać sobie „na brudno” i przed oddaniem dokumentów na mecie przepisać „na czysto” do karty drogowej. PKP, odpowiedzi na zadania, zdjęcia i inne wymagane wpisy dokonujemy w takiej kolejności w jakiej napotkaliśmy na trasie rajdu. Przykład: Załóżmy, że pokonując trasę rajdu napotykamy po kolei: PKP 1, PKP 16, odnaleźliśmy obiekt przedstawiony na zdjęciu X, następnie mamy odpowiedzieć na pytanie o imię psa sołtysa (odpowiedź brzmi „Ugryź”), dalej PKP 77, PKP 38, znów PKP 1, dalej odnaleźliśmy obiekt przedstawiony na zdjęciu B, teraz odpowiadamy na pytanie „Pod którym numerem mieszka sołtys”? (odpowiedź brzmi: 13), i znów PKP 69. Tak wygląda to prawidłowo wpisane w kartę drogową:

Jeżeli macie jakieś wątpliwości, piszcie na adres mailowy: lub dzwońcie pod numer: Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania. Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy do wspólnej zabawy!!!