Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Advertisements

Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Grupa III – Dziennik pokładowy
Powstanie Wielkopolskie
Batalion Zośka Harcerski Batalion AK.
III Powstanie śląskie.
opracowanie: MATEUSZ MISIEWICZ kl. 3d
Powstanie Warszawskie
Historia Powstania Wielkopolskiego w Jarocinie
Analiza ankiety dotyczącej żywienia w stołówce szkolnej
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Cmentarz Wojskowy na Powązkach
Paweł Mastalerz Mikołaj Radzik
Wycieczka do Muzeum POWSTANIA Warszawskiego
Śladami batalionów „Zośka” i „Parasol”
Projekt nadania imienia Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach
ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ Wykonał: Jakub Jaworski
150. rocznica wybuchu powstania styczniowego
Mały Powstaniec.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Emisariuszami nazywano:
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
„Szkoła bez wulgaryzmów”
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Na początek: wyniki ankiety Ankietowanych: 34 Ankiety nieważne: 2.
Rok szkolny 2011/2012.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
POWSTANIE WARSZAWSKIE
“Szkoła w procentach”.
90. rocznica III powstania śląskiego
Westerplatte.
Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Krzysztof Kamil Baczyński
POWSTANIE WARSZAWSKIE
75. Rocznica II wojny światowej
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Powstanie Warszawskie
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Prezentacja 1.
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
96. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Plan prezentacji: 1.Temat zajęćTemat zajęć 2.Ważne wydarzenia z życia Fryderyka ChopinaWażne wydarzenia z życia Fryderyka Chopina 3.Żelazowa WolaŻelazowa.
Czy mieszkańcy Zbąszynka potrafią porozumiewać się w języku angielskim?
UlicaObrońcówWesterplatte. Bolesławiec Prezentują Alicja Filip i Aleksandra Zielińska.
Tytuł projektu: W jaki sposób możemy pomagać dzieciom w Afryce? Etapy naszego działania.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Temat: Walka Polaków o niepodległość – powstanie styczniowe.
OPS P r a g a P ó ł n o c Dzielnica Praga Północ
TELETURNIEJ POWTÓRZENIOWY
Temat: Walka Polaków o niepodległość – powstanie listopadowe.
Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Prezentacja o Baczynie - jak wyglądała praca uczniów
HISTORIA Z ŻYCIA WZIĘTA POWSTAŃCÓW WARSZAWY
13 - liczba Maryjna w życiu Ojca Świętego
POWSTANIE WARSZAWSKIE
Powstanie Warszawskie.
„CAŁY TYDZIEŃ POLSKI I O JEDEN DZIEŃ DŁUŻEJ… „
Kim byli ?.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim

Przeprowadziliśmy ankiety dotyczące wiedzy o Powstaniu Warszawskim w trzech kategoriach wiekowych: młodzież szkolna do 19 lat (20 os.) osoby od 20 do 49 lat (25 os.) osoby w wieku 50 lat i więcej (24 os.). W sumie zapytaliśmy 69 osób.

Pytania zadane w ankiecie 1. Ile pani/pan ma lat? 2. Kiedy wybuchło Powstanie Warszawskie (dzień, miesiąc, rok, godzina)? 3. Jakie znasz miejsca pamięci związane z powstaniem? 4. Kto z kim walczył? 5. Ile dni trwało powstanie? 6. Jaki był rezultat powstania (kto zwyciężył)? 7. Wymień batalion biorący udział w Powstaniu Warszawskim. 8. Jaka była najsłabsza strona powstańców? 9. Kto pomagał powstańcom? 10. Co służyło do łączności, transportu broni i amunicji oraz do ewakuacji sił powstańczych z kapitulujących dzielnic?

Prawidłowe odpowiedzi do pytań 2. Kiedy wybuchło Powstanie Warszawskie (dzień, miesiąc, rok, godzina)? 3. Jakie znasz miejsca pamięci związane z powstaniem? 4. Kto z kim walczył? 5. Ile dni trwało powstanie? 6. Jaki był rezultat powstania (kto zwyciężył)? 7. Wymień batalion biorący udział w Powstaniu Warszawskim. 8. Jaka była najsłabsza strona powstańców? 9. Kto pomagał powstańcom? 10. Co służyło do łączności, transportu broni i amunicji oraz do ewakuacji sił powstańczych z kapitulujących dzielnic? 2. Powstanie Warszawskie wybuchło 1.08.1944r. o godzinie 17:00 (zwanej godz. „W”). 3. Miejsca pamięci związane z powstaniem to między innymi: Muzeum Powstania Warszawskiego, Pomnik Małego Powstańca, Cmentarz Wojskowy na Powązkach. 4. Podczas Powstania Warszawskiego walczyli Polacy z Niemcami. 5. Powstanie trwało 63 dni. 6. W Powstaniu Warszawskim zwyciężyli Niemcy. 7. W Powstaniu Warszawskim brały udział między innymi takie bataliony jak: „Zośka”, „Parasol” i „Radosław”. 8. Najsłabszą stroną powstańców była zbyt mała ilość broni i amunicji. 9. Powstańcom pomagali przede wszystkim alianci. 10. Do łączności, transportu broni i amunicji oraz do ewakuacji sił powstańczych z kapitulujących dzielnic służyła sieć kanałów (kanalizacyjnych).

Wymyśliliśmy kilka sposobów na poszerzenie wiedzy w naszej szkole Wymyśliliśmy kilka sposobów na poszerzenie wiedzy w naszej szkole. Oto niektóre z nich: przez cały tydzień puszczaliśmy muzykę w radiowęźle z czasów Powstania Warszawskiego lub o tej tematyce, rozwiesiliśmy w naszej szkole ciekawostki na temat powstania, zaproponowaliśmy również wychowawcy klasy wycieczkę do Muzeum Powstania Warszawskiego.

Wykonawcy projektu: Łukasz Kęcki – przeprowadzanie ankiet Alicja Mirowska – opracowanie pomysłów poszerzania wiedzy, dobranie muzyki, rozwieszanie ciekawostek Krzysztof Mokrzycki – prezentacja, rozwieszanie ciekawostek Alicja Sieczko – opracowanie ankiety, dopracowanie prezentacji, muzyka Jan Trembczyk – przeprowadzanie ankiet, przygotowanie ciekawostek