ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kącik Logopedyczny.
Advertisements

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Współpraca szkoły z rodzicami
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
RODZICE W SZKOLE.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców ze szkołą. Kwestionariusz ankiety wypełniły 63 osoby na 105, którym go dostarczono, co stanowi 60%. Ankieta zawierała pytania zamknięte i otwarte. W pytaniach zamkniętych można było zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź.

1. Jakie formy kontaktu oferuje Państwu placówka?

• 94% rodziców twierdzi, że placówka oferuje zebrania jako formę kontaktu, • 79% wymienia spotkania indywidualne z wychowawcą i innymi nauczycielami, • 46% spotkania ze specjalistami, • 90% kontakt telefoniczny, • 84% dzienniczki do korespondencji, • 48% strona internetowa, • 24% lekcje otwarte, • 2% wymienia inne formy kontaktu, którymi są: - spotkania integracyjne klasowe z rodzicami.

2. Czym najczęściej powodowany jest ten kontakt?

• 35 % rodziców, jako powód kontaktu ze szkołą podaje problemy wychowawcze, • według 10 % powodem jest brak postępów w rozwoju dziecka, • natomiast dla 16 % nie radzenie sobie z dzieckiem w domu, • po 2 % ankietowanych podało inne powody: - uzyskanie informacji o postępach dziecka, - postępy wychowawcze mojego dziecka, - bieżące sprawy szkolne, - tematy związane z organizacją, - współpraca, - codzienne sprawy wynikające z kalendarza szkolnego, • aż 43 % rodziców nie zaznaczyło żadnej odpowiedzi.

3. Jaki to jest najczęściej kontakt?

• 75 % rodziców swój kontakt ze szkołą określa jako spontaniczny, • natomiast 19 % jako wymuszony przez szkołę, • 10 % nie zaznaczyło żadnej odpowiedzi, • po 2 % ankietowanych dopisało własne odpowiedzi: - „różnie”, - „zależy od sytuacji”, - „pół na pół”,  

4. Jak często uczestniczy Pan/Pani w zebraniach z rodzicami?

• 48 % rodziców deklaruje, że zawsze uczestniczy w zebraniach, • 35 % twierdzi, że bierze udział w nich często, • 14 % przychodzi czasami, • natomiast 3 % nie pojawia się nigdy.

5. Jakie są powody ewentualnych nieobecności Pana/Pani na zebraniach z rodzicami?

Jako powody ewentualnych nieobecności na zebraniach • 51 % podaje obowiązki domowe lub służbowe, • 29 % nieodpowiedni termin/godzina zebrania, • 6 % nie widzi potrzeby regularnego uczestniczenia w zebraniach, • 5 % choroba dzieci lub własna, • również 5 % nie zaznaczyło żadnej odpowiedzi, • po 2 % rodziców podało odpowiedzi: - bardzo ograniczona możliwość zorganizowania opieki nad dzieckiem w czasie zebrań, - pozostałe dzieci i zebrania u nich w szkołach, - zawsze jestem na zebraniach.

6. Częstotliwość zebrań jest Pana/Pani zdaniem:

• 87 % rodziców uważa, że częstotliwość zebrań jest wystarczająca, • 11 % twierdzi, że za mała, • natomiast 2 %, że za duża.

7. Jakie informacje uzyskuje Pan/Pani podczas zebrań?

• 95 % rodziców, na zebraniu uzyskuje informacje o dziecku (zachowanie, mocne i słabe strony ucznia, jego sukcesy i osiągnięcia w rozwoju, funkcjonowanie w grupie), • 63 % ankietowanych uzyskuje informacje o zespole klasowym, • 79 % poznaje metody i formy pracy wykorzystywane w pracy edukacyjno – wychowawczo – terapeutycznej, • 33 % dostaje informacje o systemie oceniania – WSO, • 54 % wysłuchuje porad wychowawczych i wskazówek do kontynuacji procesu terapeutycznego w domu, • 57 % uzyskuje informacje o problemach emocjonalnych dziecka,

• 30 % informacje o konfliktach rówieśniczych, • 22 % informacje na temat skuteczności systemów oceniania, • 51 % wymienia doświadczenia z innymi rodzicami, • 79 % uzyskuje informacje na temat imprez szkolnych, • 29 % informacje o trudnościach w relacji nauczyciel – uczeń, • 65 % informacje na temat funkcjonowania szkoły (zajęcia pozalekcyjne, świetlica, itp.).

8. Jakie inne informacje (niż wymienione w pytaniu 7) powinny być omawiane podczas zebrań z rodzicami?

• Jako inne informacje, które powinny być omawiane na zebraniach rodzice podają: - zwiększenie ilości zajęć logopedycznych dla większości dzieci - 2 %, - metody i formy pracy wykorzystywane w pracy edukacyjno – wychowawczej 2 %, - wymiana doświadczeń pracy z dzieckiem w domu - 2 %, - zbyt mało informacji o dziecku - 2 %, • padło również stwierdzenie: nauczyciele są na tyle elastyczni, że rodzice pytają o wszystko co ich interesuje na zebraniach - 2 %, • 8 % uznało, że informacje wymienione w pytaniu nr 7 są wystarczające, • 83 % nie odpowiedziało na to pytanie, co można odczytać, że również uznały informacje z pytania nr 7 za wystarczające.

9. Jak Pan/Pani ocenia organizację tych zebrań?

• 54 % rodziców organizację zebrań ocenia raczej dobrze, • 43 % natomiast bardzo dobrze, • nikt nie ocenił organizacji zebrań raczej źle, czy bardzo źle.

10. Jak uczestniczy Pan/Pani w zebraniach organizowanych przez nauczycieli:

• 78 % rodziców deklaruje, że podczas zebrań dyskutuje z nauczycielem i rodzicami , • 29 % zaznaczyło odpowiedź „ja słucham...nauczyciel mówi” , • 8 % twierdzi, że wypowiada się na forum, • 3 % nie udzieliło odpowiedzi na pytanie nr 10.

11. Z jakich form wsparcia dotyczących problemów wychowawczych, które proponują nauczyciele korzystacie Państwo?

• 59 % rodziców, jako formy wsparcia , z których korzysta wymienia porady i wskazówki do pracy z dzieckiem , • 52 % za wsparcie uważa uczestnictwo ucznia w zajęciach dodatkowych , • 37 % wskazuje na pomoc i wsparcie w sytuacjach problemowych, • 14 % - kierowanie rodziców do poradni specjalistycznych oraz MOPS-u, • 2 % jako wsparcie wymienia formy terapii, • natomiast 10 % nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie.

12. W jaki sposób Pan/Pani współpracuje ze szkołą 12. W jaki sposób Pan/Pani współpracuje ze szkołą? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)

Jeśli chodzi o sposoby współpracy ze szkołą, to: • 75 % rodziców deklaruje wpieranie finansowe szkoły (opłaty na Radę Rodziców), • 67 % bierze udział w uroczystościach szkolnych, • 56 % bierze udział w uroczystościach klasowych, • 38 % współpracuje poprzez udział w zebraniach Rady Rodziców, • 25 % podejmuje prace społeczne na rzecz klasy lub szkoły, • 6 % nie udzieliło odpowiedzi, • 3 % przyznaje, że nie współpracuje ze szkołą.

13. Czy jest Pan/Pani zapraszany (-a) na uroczystości szkolne?

• 94 % rodziców deklaruje, że jest zapraszana na uroczystości szkolne, • tylko 6 % zaznaczyło odpowiedź „nie”.

14. Jeśli tak, to czy korzysta Pan/Pani z tych zaproszeń?

• 83 % ankietowanych korzysta z zaproszeń na uroczystości szkolne, • 10 % nie korzysta z tych zaproszeń, • 2 % tylko czasami pojawia się na uroczystościach, • 6 % nie udzieliło odpowiedzi.

15. Czy chciał(a)by Pan/Pani być bardziej zaangażowany(a) w życie szkoły?

• 30 % rodziców deklaruje, że chciałoby się bardziej zaangażować w życie szkoły, • 62% nie chce się bardziej angażować, • natomiast 8 % nie udzieliło odpowiedzi na pytanie nr 15.

16. Jeśli tak, to w jakie formy współpracy ze szkołą mógłby/mogłaby się Pan/Pani zaangażować?

• Jeśli chodzi o formy współpracy jakie mogliby rodzice zaproponować, to padały pojedyncze odpowiedzi stanowiące 2 % ankietowanych każda: - pomoc w dekoracji szkoły, klasy z okazji imprez, - pomoc w wyjazdach poza teren szkoły , - wykonanie określonych zadań w domu, - pomoc w organizacji zajęć integracyjnych - przygotowanie uroczystości, - pomoc przy zakupach, dowozie potrzebnych rzeczy, - różnego rodzaju współpraca.  

17. Jak Pan/Pani ocenia swoją współpracę ze szkołą ?

• 68 % rodziców ocenia swoją współpracę ze szkołą jako raczej dobrą, • 27 % ocenia ją bardzo dobrze, • 5 % raczej źle, • nikt nie ocenił współpracy ze szkołą bardzo źle.

18. Jakie są Pani/Pana oczekiwania dotyczące współpracy ze szkołą?

• 83 % ankietowanych rodziców, jako oczekiwania dotyczące współpracy ze szkołą wymienia dobry kontakt z wychowawcą i specjalistami, • 68 % postęp w rozwoju dziecka, • 52 % oczekuje płynnej wymiany informacji, • 46 % wymienia wskazówki do kontynuacji terapii w domu, • w punkcie inne ankietowani napisali: - aby moje dziecko dobrze się w szkole czuło - 2 %, - więcej informacji na temat samopoczucia dziecka i tego co w danym dniu się wydarzyło - 2 %, - moim zdaniem szkoła/klasa spełnia pkt. a – d, za co dziękuję całemu gronu pedagogów i wychowawców - 2 %, - więcej zajęć dodatkowych dla dziecka - 2 %, • 2 % ankietowanych nie udzieliło żadnej odpowiedzi.