Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Realizacja projektu Rok szkolny
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
PEDAGOG SZKOLNY.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
 Dzień Dziecka – WYCIECZKA KLAS IV –VI DO OJCOWA.
Wychowywać to kochać i wymagać
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
SP nr 4 Szkoła Podstawowa nr 4 im.Mikołaja Kopernika w Pile.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRACHOSŁAWIU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zadania pedagoga szkolnego
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SIEĆ WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE A
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie

Celem zajęć psychologiczno-pedagogicznych o charakterze terapeutycznym realizowanych przez panią mgr Ewę Gołąb-Rajch w ramach projektu EFS "Równym krokiem w przyszłość" jest przede wszystkim wspomaganie uczniów w ich rozwoju oraz pomoc w rozumieniu otaczającej ich rzeczywistości. Podczas zajęć uczniowie mają możliwość nabywania umiejętności służących ich rozwojowi osobistemu i społecznemu oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Zajęcia realizowane są w II grupach wiekowych (I gr. - kl. IV-VI, II gr. - kl. II- III). Formy i metody pracy są dostosowane do wieku uczestników, zawsze jednak wzbogacone o element zabawy, co ułatwia przyswajanie umiejętności i nabywanie doświadczeń, a także wzmacnia integrację grupy. Poza zabawą wykorzystywane są formy i metody takie jak np.: burza mózgów, bajka terapeutyczna, uzupełnianie zdań, techniki plastyczne, psychodrama, relaksacja itp. Pierwszy cykl spotkań polegał przede wszystkim na stworzeniu klimatu zaufania i bezpieczeństwa oraz zachęcaniu uczniów do wzajemnego poznania się i wspierania. W toku kolejnych zajęć uczniowie mieli możliwość poznania sposobów prawidłowej i efektywnej komunikacji (zarówno werbalnej jak i pozawerbalnej), zdobyli umiejętność nazywania i rozpoznawania emocji i uczuć, a także odreagowywania napięć, pracowali również nad budowaniem pozytywnej samooceny.

Scenariusz zajęć pt. "Jak radzić sobie ze swoją złością?„ 1.Wprowadzenie - oglądanie fotografii przedstawiających rożne emocje i uczucia oraz wybór jednego z nich - złości. Wyjaśnienie uczniom, że właśnie to uczucie będzie przedmiotem zajęć. 2. Rundka - kończenie zdania: "Złoszczę się kiedy..." 3. Dramowe odgrywanie uczuć. 4. Ćwiczenie "Gdzie mieszka złość" - na arkuszu z narysowaną sylwetką człowieka uczniowie kolorują miejsca, w których ich zdaniem mieszka złość (np. "ja pokolorowałam usta, bo jak się złoszczę, to krzyczę"). Podsumowanie ćwiczenia. 5. Jak można się złościć? - uczniowie wymieniają wszystkie możliwe sposoby okazywania złości, a następnie dzielą je na te, które krzywdzą innych ludzi (podkreślenie, że jest to agresja) i na te, które nie krzywdzą. Podsumowanie ćwiczenia oraz zachęta do odreagowywania złości w sposób akceptowany społecznie. 6. Zabawy: "walka kogutów", "mocowanie na kciuki", "doskakiwanie bokiem". 7. Wykonanie pracy plastycznej pt. "Moja wściekła mina". 8. Podsumowanie zajęć.

Zajęcia logopedyczne prowadzone przez panią mgr Dorotę Wójcik

Zajęcia międzyprzedmiotowe wspierające rozwój umiejętności matematyczno – przyrodniczych oraz kompetencji twórczego rozwiązywania problemów dla klas IV – VI prowadzone przez panią mgr inż. Katarzynę Kotas

Prace uczniów wykonane w ramach wyżej wymienionych zajęć