„Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.
Advertisements

„PROJEKTOR – wolontariat studencki”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Kolegium Zakonu Pijarów
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Indywidualne nauczanie
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Konferencja Pomorskiego Kuratora Oświaty
Szkołą Odkrywców Talentów
Rejs pokolenia JP2 dookoła świata Ku Cywilizacji Miłości
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
w praktyce pedagogicznej
Prezentacja o Polsko- rosyjskiej Szkole pod żaglami 2013
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
TYDZIEŃ BEZ STRESU GIMNAZJUM NR 2 im. Józefa Mackiewicza We Wrocławiu.
System edukacji w Polsce
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
Co to jest spacer edukacyjny?
„Dzielimy się doświadczeniami”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Jestem szczurem lądowym
ŻEGLARSTWO Z PASJĄ MORZE, SŁOŃCE I WIATR..
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Szkolne Koło Wolontariatu „POMOCNA DŁOŃ” ZESPÓŁ SZKOŁ GIMNAZJALNYCH W KWIDZYNIE SUDOŁ Cooperation.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Wolontariacka pomoc niepełnosprawnym
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

„Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego

Krzysztof Baranowski – żeglarz, kapitan jachtowy, dziennikarz, nauczyciel. Jako pierwszy Polak dwukrotnie opłynął samotnie kulę ziemską. Absolwent Politechniki Wrocławskiej (inżynier elektronik) i Studium Dziennikarskiego Uniwersytetu Warszawskiego (dziennikarz). W 1983 roku był pomysłodawcą, założycielem i prowadzącym Szkołę pod Żaglami na żaglowcu Pogoria, a w 1992 roku na żaglowcu Fryderyk Chopin.

Idea Idea Głównym celem Fundacji „Szkoła pod Żaglami” jest realizacja projektu "Dookoła Świata za Pomocną Dłoń", który krzewiąc wśród młodzieży ideę wolontariatu, nagradza najlepszych uczestnictwem w rejsie oceanicznym. Wychowanie w duchu odpowiedzialności rozpoczyna się na długo przed postawieniem żagli. Trzeba się otworzyć najpierw na drugiego człowieka, aby podołać wyzwaniom wyprawy.

Istotą uczestnictwa w rejsie jest połączenie nauki z pracą na pokładzie, połączenie poznawania świata z kształtowaniem postaw. Przez 6 tygodni młodzi ludzie stawiają czoła trzem żywiołom: nauce, swoim charakterom i oczywiście morzu.

Żywioł pierwszy: nauka Nauka na pokładzie statku daje niezwykle rezultaty. Warunki panujące na żaglowcu – tak różne od tych szkolnych - sprawiają, że młodzież staje się otwarta i bardziej kreatywna. Założeniem edukacyjnym rejsu jest to, aby uczniowie nie stracili nic z programu nauczania i po powrocie do swoich szkół byli na bieżąco z materiałem. Okazuje się bowiem, że wraz z oddalaniem się statku od stałego lądu, zapotrzebowanie na wiedzę raptownie wzrasta. Nauka na pokładzie statku daje niezwykle rezultaty. Warunki panujące na żaglowcu – tak różne od tych szkolnych - sprawiają, że młodzież staje się otwarta i bardziej kreatywna. Założeniem edukacyjnym rejsu jest to, aby uczniowie nie stracili nic z programu nauczania i po powrocie do swoich szkół byli na bieżąco z materiałem. Okazuje się bowiem, że wraz z oddalaniem się statku od stałego lądu, zapotrzebowanie na wiedzę raptownie wzrasta. Żywioł drugi: charakter Uczestnicy rejsu będą musieli zdać egzamin z odpowiedzialności, wytrwałości, pracy zespołowej, zmierzyć się z własnymi słabościami, poradzić sobie ze stresem. Uczestnicy rejsu będą musieli zdać egzamin z odpowiedzialności, wytrwałości, pracy zespołowej, zmierzyć się z własnymi słabościami, poradzić sobie ze stresem. Żywioł trzeci: morze Morza nie da się ujarzmić, o tym wie każdy wilk morski, ale pod okiem Kapitana Baranowskiego i ten żywioł zostanie na pewno nieco „obłaskawiony”. Nie każdy musi od razu połknąć bakcyla żeglowania, ale z całą pewnością wszyscy będą z dreszczykiem emocji opowiadać kolegom o swojej morskiej przygodzie! Morza nie da się ujarzmić, o tym wie każdy wilk morski, ale pod okiem Kapitana Baranowskiego i ten żywioł zostanie na pewno nieco „obłaskawiony”. Nie każdy musi od razu połknąć bakcyla żeglowania, ale z całą pewnością wszyscy będą z dreszczykiem emocji opowiadać kolegom o swojej morskiej przygodzie!

Trasa rejsu

Nabór do kolejnej edycji Szkoły pod Żaglami dotyczy uczniów, którzy są obecnie w drugiej klasie gimnazjum. Czym trzeba się wykazać? I etap: wolontariat I etap: wolontariat Uczniowie II klas gimnazjum, którzy zgłoszą swój udział w projekcie, zobowiązani są w trakcie roku szkolnego nieść pomoc osobom niepełnosprawnym, chorym i potrzebującym, które wskaże im najbliższa placówka Caritas-u, regionalny punkt kontaktowy ZHP lub inne organizacje społeczne Uczniowie II klas gimnazjum, którzy zgłoszą swój udział w projekcie, zobowiązani są w trakcie roku szkolnego nieść pomoc osobom niepełnosprawnym, chorym i potrzebującym, które wskaże im najbliższa placówka Caritas-u, regionalny punkt kontaktowy ZHP lub inne organizacje społeczne

II etap: kwalifikacje sportowe II etap: kwalifikacje sportowe Najbardziej aktywni wolontariusze wezmą udział w kwalifikacje sportowych, w trakcie których wyłoniona zostanie 30-osobowa grupa, która w kolejnym roku szkolnym spędzi semestr III klasy gimnazjalnej ucząc się i pracując na pokładzie żaglowca płynącego w rejs oceaniczny. W trakcie kwalifikacje finałowych zostanie sprawdzony m.in. stan zdrowia i sprawność fizyczna (podciąganie na drążku, bieg, pływanie). Wiedza żeglarska nie jest wymagana. Ci, którzy nie zakwalifikują się do grupy finałowej, ale wyróżnią w trakcie kwalifikacje, wezmą udział w krótszych rejsach żeglarskich ew. otrzymają inne nagrody i wyróżnienia.

Jak wygląda dzień w szkole pod żaglami? 1)Uczniowie podzieleni są na trzy równe zespoły (zwane wachtami) i pełnią służbę pokładową zmieniając się co 4 godziny. W tym rytmie mają 4 godziny służby i 8 godzin odpoczynku. W okresie od śniadania do obiadu (5 godzin) uczniowie są w klasie na zajęciach szkolnych, prowadzonych przez kolejnych nauczycieli zgodnie z rozkładem lekcji

2) W czasie, gdy żaglowiec jest na morzu lekcje trwają każdego dnia bez wyjątku. W czasie postoju w porcie na pokładzie pozostaje szczątkowa wachta portowa. Reszta załogi ma wolne i może jechać na wycieczkę, iść do miasta czy na plażę. Zazwyczaj kadra przygotowuje wcześniej plan wycieczkowy, a na miejscu wynajmuje autokar dla załogi. Kadra Szkoły pod Żaglami składa się z Kapitana, trzech Oficerów i nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

Źródło: zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.html zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.htmlhttp://szkolapodzaglami.org.pl/ zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.htmlhttp://szkolapodzaglami.org.pl/ zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.html

Dziękujemyza uwagę ! uwagę !