BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Województwo pomorskie –
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Technik Organizacji Reklamy
Łukasz & Partnerzy Nasza firma zajmuje się produkcją soków oraz dań gotowych niezawierających konserwantów, sztucznych barwników i glutenu. Bogata oferta.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Piknik ekologiczny w Radiu Lublin Oferta handlowa wrzesień 2007
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Alpen Gold Edycja limitowana 2012.
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Badania skutków działań marketingowych FIRMY
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Strategie promocji.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Supermarkety i dyskonty
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
PRODUKT.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY SABINA MASORZ

STRESZCZENIE W poniższej pracy chciałabym skupić się na omówieniu efektywności, a więc skuteczności promocji sprzedaży produktu.

WPROWADZENIE Promocja sprzedaży, zwana niekiedy promocją uzupełniającą, pełni rolę łącznika między sprzedażą osobistą a reklamą. Analiza efektywności form promocji stanowi cenne źródło informacji dotyczących wyboru optymalnych sposobów komunikacji firmy z rynkiem. Identyfikacja czynników mających znaczący wpływ na efektywność działań promocyjnych (m.in. kuponów rabatowych, upustów cenowych, konkursów z nagrodami, banerów reklamowych i in.) stanowi ważny element planowania strategii marketingowych.

Mogą składać się na nią: redukcja cen bonifikaty premie od zakupu nagrody za lojalność losowania nagród konkursy bezpłatne próbki towarów Kupony znaczki handlowe ekspozycje w punkcie sprzedaży

METODYKA BADAŃ

PRZEDMIOT BADAŃ Określenie skuteczności kampanii promocyjnej wymaga wyznaczenia wartości odpowiednich wielkości z okresu przed kampanią i porównanie ich z wartościami osiągniętymi podczas lub po kampanii.

METODY, TECHNIKI, NARZĘDZIA BADAWCZE Jedną z miar badania efektów promocji sprzedaży, która służy do obliczania wskaźnika efektywności jest zyskowność. Wskaźnik efektywności jest jednym z ważniejszych spośród pozwalających na rzetelną ocenę wyników promocyjnych akcji.

Badanie sprzedaży w przeszłości; polega na analizie zmian wielkości sprzedaży z przeszłości Badania rynków testowych polega na wykreowaniu dwóch rynków: Rynek "kontrolowany" w którym zmiany wielkości sprzedaży są wynikiem działalności wszystkich czynników Rynek "kontrolny", gdzie wielkości sprzedaży są wynikiem wszystkich czynników poza reklamą

STUDIUM PRZYPADKU

STRESZCZENIE Studium przypadku dotyczy zbadania efektów promocji sprzedaży oraz reakcji konsumenta na promocję sprzedaży czekolady Milka.

SŁOWA KLUCZOWE Efekty promocja sprzedaż wzrost reakcje konsumenci

OPIS PRZYPADKU Milka została liderem segmentu tabliczek czekoladowych w listopadzie 2012 r., zdobywając 17,6% udziałów rynkowych W objęciu prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych Milce pomogło zwiększone zainteresowanie kupujących tabliczkami o gramaturze 300g, których Milka jest prekursorem i niekwestionowanym liderem. Ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 37%.

Prowadzone dla Milki kampanie marketingowe niewątpliwie przyczyniają się do wzrostu jej pozytywnego postrzegania, co przynosi efekt w postaci zysków ze sprzedaży. Ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, konkursy, niestandardowe formy komunikacji w sieci, a także liczne degustacje nowości produktowych pozwalają stale, pozytywnie zaskakiwać konsumentów.

Efektem działań promocyjnych Milki jest mocna świadomość marki wśród konsumentów, co w efekcie przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedaży. „Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi i to przynosi rezultaty”

PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE Do czego służy badanie efektów promocji sprzedaży? Dlaczego warto badać efekty promocji? Co jeszcze marka Milka mogłaby zrobić dla podniesienia wyników sprzedaży? Jak świadomość marki w umysłach konsumentów wpływa na wzrost sprzedaży?  

BIBLIOGRAFIA 1. http://nowymarketing.pl/a/1016,sukces- milki-czyli-jak-sprawny-marketing-wplywa-na- zwiekszenie-sprzedazy 2. http://analytics.inse.pl/produkty/efektywnosc- marketingu-mix/ocena-efektywnosci-form- promocji 3. http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFI M_nr_52_2010_s278.pdf 4. http://www.templatka.pl/pulapki-zwiazane-z- promocja-sprzedazy.html

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ